Wij hebben in de planning om volgend jaar maart een paar weken naar Nieuw Zeeland te gaan. Alleen zijn we nu aan het uitzoeken met welk vervoer we moeten gaan. We hebben al e.e.a. uitgezocht en onze voorkeur gaat uit naar camperhuur en anders de auto, heeft iemand hier ervaring mee voornamelijk wat betreft kosten (huur camper vs. auto, hostel/hotel vs. camping, eten etc.). Alvast dank voor jullie reactie
Hallo,
Ik zelf woon in Auckland en heb flink veel rondgereisd in Nieuw Zeeland. Wij hebben altijd een auto gehuurd en hebben in motels gezeten. Het voordeel van een auto huren is dat je meer bewegingvrijheid heb je kunt makkelijker stoppen en je kunt meer in leuke dorpjes verblijven. Wij verblijven zelf altijd in motels de prijzen liggen tussen de 100 en 150 NZD. Hostels enzo liggen zeker lager per nacht. Auto huur is rondshoppen zitten veel verhuurders in Nieuw Zeeland. Wij huren meestal bij hertz voor een fulsize auto betalen we dan meestal 500 NZd voor een week. Een kleinere auto kost rond de 300 NZD per week dat is dan wel met een korting van 7 dagen huren 5 betalen.
Bedankt voor je bericht.
Heb je eventueel ook ervaring met of ken je iemand die ervaring heeft met Spaceshuttle of Wicked, beide verhuurbedrijven van campers (het zijn meer ruimtewagens met achterin een bed maar wel van alle verdere gemakken voorzien)?
Ik zelf niet maar je ziet ze hier wel regelmatig rijden. Eerder Spaceship dan Wicked. Het kan inderdaad erg handig zijn om zo een auto te huren.
hallo,
Vorig jaar zijn we met acht volwassen Nieuw Zeeland rond gereisd, wij hebben dit gedaan met een gehuurd busje (voor 12 personen ) daardoor kon onze bagage er makkelijk bij, overnachten deden we in B&B (waar mogelijk 4 kamer is niet altijd te vinden) anders in verblijven met kamers voorzien voor self catering. Het was een prachtige ervaring. Vriendelijke mensen heel behulpzaam en wij namen steeds onze picknick mee (je wordt toch trouwens aangeraden steeds eten en drinken bij je te hebben) Je vindt er overal leuke picknick plaatsen. 's avonds gingen we uit eten (is maar half zo duur als bij ons of zelfs nog goedkoper). Je kan er overal heel lekker eten en je kan overal lekker casual gekleed gaan eten (doen ze zelf trouwens ook). Als er nog dingen zijn die je graag zou weten vraag gerust. Ik vertel er graag over want dit was de reis van men leven. Ik hoop van er nog ooit eens terug naartoe te gaan voor langere tijd.
Daarom woon ik er ook hahahaha. Zo goedkoop is het helaas niet meer door de crisis krijg je voor 1 euro 1.60 NZD dus daardoor is alles wel wat duurder geworden hier.
Beste gerda,
Mag ik vragen hoeveel nieuw zeeland dollar jullie per persoon per dag kwijt waren. En hebben jullie nog dingen die we zeker moeten zien/ doen?
En Moira, heb jij of ken je iemand die ervaring heeft met escape camper rentals?
Alvast dank.
Mvg.
Jelle
Hallo,
Ik zelf heb geen ervaring met campers want ik heb alles met huurauto’s gedaan. Stel de vraag anders eens bij http://www.aroundtheglobe.nl is ook een reizigersforum.
Dag Jelle, het was even zoeken maar ik heb het toch teruggevonden. Ontbijt (wij gingen altijd ontbijten, behalve enkele keren inbegrepen bij het logement), picknick en 's avond eten (meestal alleen hoofdgerecht op een kleine uitzonderingen na met enkele flessen wijn gemiddeld 25 euro voor een heel lekkere kwaliteit) inbegrepen, hebben 46 euro per dag per persoon besteedt.
Wat ik zeker de moeite waard vond Hunka fall, Franz Jozef gletsjer, clay cliffs, Moeraki bolders,boottocht Milford Sound. Stewart Island zouden wij niet meer doen wel liever langer in Wellington en nog iets meer van het gebied boven Auckland maar voor de rest is de natuur werkelijk prachtig machtig en heel divers en dus zeker de moeite waard.
Veel plezier op jullie reis.
Ben een beetje jaloers, ik wou dat ik er ook nog een tijdje kon verblijven.
Wij hadden een Escape Camper, de John Dory, gedurende 3 maanden en die was goed. Automatische bak is heel handig in NZ met de kronkelende wegen. Ook airco. Dit was wel tijdens de zomerperiode (november-januari). Reizen door NZ met zo’n Van is super, het land is er echt voor voorzien en de campings zijn enorm uitgerust. Compleet met keukens e.d. Zelf koken, camping,… is het goedkoopste.
Ik ben ook ooit 3 weken geweest in april en toen hebben we een auto gehuurd en in hostels verbleven. We gingen toen ook meer op restaurant. Zo verspil je minder tijd aan koken, afwassen, winkelen,… Wel iets duurder.
Let ook op het weer. Ik weet niet wanneer jullie gaan maar in de winter (en zelfs tussenseizoen) in een campervan kan wel koud zijn lijkt me.
Kortom:
-als je genoeg tijd hebt (minstens een maand voor beide eilanden) en je gaat in de zomer zou ik een camper huren. Escape kan ik aanraden.
-als je maar een 3à4-tal weken hebt in najaar-winter-voorjaar zou ik een kleine auto huren en in hostels blijven.
Voor tips onze blog van de lange trip: anneliesfreek.wordpress.com
Ik heb het even nagezien. Wij hebben voor onze vluchten, slapen (20 dagen enkele ontbijten inbegrepen, huur auto (toyota busje 12 personen) overzet noord naar zuid, overzet naar Steward Island,boottocht Milford sound inbegrepen in februari 2011om +/- 2700 euro per persoon onze vliegtuig tickets werden wel 11 maand op voorhand besteld (quantas vluchten).