Reizen door New Zeeland

Wij willen een week of 5 door New zeeland trekken maar zijn er nog niet uit hoe, nemen we een hotel/auto vakantie of doen we het met een camper vakantie?Wie heeft er ervaringen mee?

Leendert van de Vosse

oh ja joh

Hey Leendert vosse,

Ik zou een campervan huren. Veel comfortabeler en je leert er snel mee rijden (niet echt moeilijk).
Ik heb mijn campervanreis laten uitstippelen door een bedrijf genaamd The Greenspot Ltd. Met een Nerlandstalige website: http://www.kampeer-huurauto.co.nz/ De eigenaar hiervan was destijds een Nederlander, maar hij had wel Kiwi’s in dienst. Ik heb ze destijds toen een mailtje gestuurd met daarin de periode dat ik wilde reizen, het aantal personen en gevraagd of hun een leuke route konden uitstippelen met leuke accommodaties.
Succes nog ermee he.

Groetjes

Hallo,

Ik woon in Nieuw Zeeland en wij zijn voordat we hier zijn gaan wonen ook rond gaan reizen. Dit hebben wij gedaan met een auto en dan motels af. Wat wij er prettig aan vonden is dat je met een camper best wel vaak in de middle of nowhere zit. Waardoor je niet echt veel vrijheid hebt. Wij hebben ook wel een met een camper gereisd. Het voordeel vonden wij met een auto sta je sneller even stil dan met een campervan. Maar goed het is natuurlijk heel persoonlijk.

Wij gaan dit jaar ook voor het eerst naar nz en met een camper reizen.wat mij een voordeel lijkt met een camper is dat je juist kan stoppen wanneer je wil.je hebt je huis bij je. En je hoeft niks te reserveren van te voren op de campings.dus je bent gewoon helemaal vrij. En nz is toch juist een land om van de vrijheid en de natuur te genieten juist op de rustige plekken. Wij houden daarvan en hebben daarom gekozen om met een camper te reizen.

Ik heb met de roadtrips ook iets geboekt is helemaal niet nodig. dit was in het hoogseizoen hier. we hebben altijd een slaapplek kunnen vinden. Ik vond met een camper het ontzettend lastig met parkeren en de plekken waren nooit in de buurt van een centrum. met een auto is dat net even makkelijker en een stuk kleiner. maar nogmaals het is persoonlijk.