Echtpaar beide 50 + willen van half oktober tot half november 2009 een rondreis maken door Nieuw Zeeland. Wij twijfelen nog tussen camper en auto houden wel van een beetje comfort. Wij staan dus open voor nuttige tips en goede adviezen.
Camper!! Geweldig in Nieuw Zeeland. Jullie zouden dan moeten kiezen voor de Top10 campings. Ze zijn van alle gemakken voorzien; wassen, strijken, kookgelegenheden, douches.
We zijn in 2006 zes weken geweest (van half oktober tot eind november) en zouden het zo weer over doen. We zijn ook 50+ en steelen comfort ook erg op prijs. Met de auto moet je steeds weer je koffers in- en uitpakken.
Het is een geweldig land, helemaal op campers ingericht. Wil je meer weten, je kunt me altijd mailen op kikiagws dan een kringeltje en dan hotmail punt com.
Groetjes Annemie (ben stiekum jaloers en wij gaan nog eens terug)
Camper!! En als je wat meer comfort wilt, dan kies je gewoon een wat luxere vorm. (maar iha zijn ze netjes en comfortabel) NZ is helemaal ingericht op campers, je kan 'm overal parkeren, de campings zijn erg luxe en schoon (30 NZ dollar per nacht, dat is ong. 16 euro) met electriciteit.
Een auto is heel bewerkelijk omdat je aan het trekken bent, moet je steds je koffer in- en uitpakken. Daarbij is het lastiger zoeken naar onderdak dan…
Heel leuk om met een camper door NZ te reizen en gemakkelijk, maar met een auto is ook goed mogelijk hoor! Het nadeel van een camper is misschien dat je erg op je eigen bent, maar dat kan je ook als een voordeel ervaren.
Als je met een auto reist kan je heel gemakkelijk overal accommodatie vinden; motels, campings (waar je een huisje kan huren bv, maar ook echt kamperen).
Een auto is wat mobieler, kleiner, zuiniger en rijdt lekkerder.
Met een camper kan je ook vaak “in 't wild” staan: mooie stranden, bush
Zelf kom ik ieder jaar in NZ.
Goeie reis alvast.
You will love it!!
Hi folks,
mijn ervaringen opgedaan in drie bezoeken aan het schitterende NZ hebben mij nog niet kunnen verleiden tot een camperreis. Gezien de periode waarin jullie willen gaan is het absoluut niet moeilijk om een goed motel te vinden ‘voor weinig’.
De vakantie voor de scholen begint ongeveer half december, vanaf dat moment wordt het moeilijker een accommodatie te vinden.
In juli 2003 vond ik geen plek in Napier vanwege een internationaal darts toernooi, en moest ik 30 minuten rijden en zoeken naar een motel in Hastings (reis Noord en Zuid eiland, zeven weken).
In september 2005 kostte het me 30 minuten om een leuk onderkomen te vinden aan de rand van het centrum van Hamilton (alleen Noord eiland, vier weken).
In november/december 2008 (alleen Noord eiland, vier weken) geen seconde hoeven zoeken, behalve dan het precieze adres.
Leuk zo’n camper, maar waar laat je je ‘grey water’, dump je je ‘waste water’… en je moet (nagenoeg altijd) nog weer met je camper terug naar het centrum van een stad als je nog een ommetje wil maken.
Met bijvoorbeeld een RAV4 van A2Brentals.co.nz kun je ook nog eens gemakkelijk over de ‘dirt roads’ cruisen voor de prijs van een normale medium bij andere maatschappijen.
En wat het ‘leven uit de koffer’ betreft: twee koffers mee: één groot, één kleiner. De eerste voor haar, de tweede voor hem. Op het extra bed open leggen in het motel kan niet zo moeilijk zijn. En je komt er binnen twee weken achter dat je ook had kunnen volstaan met twee kleine koffers :wereld: Maar ja, daar moet iedereen die niet met alleen één rugzak per persoon reist telkens weer zelf achter komen.
Bij de motels kun je zelf bepalen waar je terecht komt: (heel) ver buiten de stad, aan de rand van of bijna in het centrum. Of je zoekt B&B’s op de meest afgelegen plekken…
Bij de camper zit je vast aan het lastiger te rijden/parkeren voertuig, heb je beperkte facitilteiten aan boord. Ga je voor hostels, motels of hotels, dan kun je naar behoefte je eigen luxebehoefte opzoeken.
Dus… heb je uitgebreide ervaring met kamperen of reizen met een camper, dan weet je waar je rekening mee moet houden. Heb je dat niet, ga dan eerst eens wat proefrijden/proefkamperen in (of in de buurt van) Nederland voordat je bepaalde keuzevrijheid opgeeft. Dat is wat ik in ieder geval ga doen.
Veel succes met het maken van de lastige keuze!
Have Fun,
Lexjo
hoi
wij zijn ook een 50+ paar,en vertrekken 30 oktober,hebben ook voor een camper gekozen,lekker vrij,hebben ook zo australie doorkruist,zalig
komen elkaar mischien nog tegen
groetjes elsy
Auto! Dan ben je wat ‘wendbaarder’. Je kan elke weg inslaan die je wilt en parkeert 'm overal neer. En de motels daar zijn prima verzorgt! Vaak ook met kookgelegenheid en koelkast. En gesleep met koffers valt wel mee. Gewoon niet te veel mee willen nemen. Trouwens bij een motel parkeer je je auto bijna altijd voor de deur van je kamer!
Ik ben er uit:
90 NZ$ per dag per motelkamer, in de buurt van het centrum van een stad/plaatsje, plenty warm water voor douchen, eventueel een bad, kookgelegenheid
tel daarbij op
44 NZ$ per dag Hyundai Getz (A2Brentals.co.nz )
= totaal ca 135 NZ$ per dag , met lage brandstofkosten, wendbare en parkeerbare auto
prijs per dag ca 67 euro
ga maar zoeken naar een beetje ruime camper die daar tegen op kan (inclusief stagelden)
Vrij ‘camperen’ is leuk, maar uiteindelijk moet je toch je grey water kwijt en schoon water weer innemen.
Voor mij is de keuze duidelijk.
Buiten het vakantieseizoen in Nieuw-Zeeland kies ik voor een gewone huurauto en motels!
Greetz,
Lexjo (57 jaar)