Half januari tot half februari willen wij 4,5 week door Nieuw Zeeland trekken (noorder- en zuider eiland) :NEWZEALAN
Nu twijfelen wij tussen een camper huren, of gewoon met een auto en tent, dit lijkt ons namelijk avontuurlijker.
Een camper is zo duur en als we 1-2 trekkingen willen maken staat hij een paar dagen ongebruikt stil. Natuurlijk is een camper wel erg practisch…
Kan je met een tent overal ook goed kamperen in NZ? Ik neem aan dat je er prima een tent kunt kopen? Kan je bij autoverhuurbedrijven ook tafel/stoeljes bijhuren? Zonde om alles voor één maand te kopen
Heeft er iemand ervaring met kamperen met een tent in NZ?
Ik heb geen ervaring met reizen in Nieuw-Zeeland, althans nog niet
Maar ik ben wel al even bezig met een reis naar Nieuw-Zeeland te plannen.
Heb je er al aan gedacht om met een combinatie van bus en trein het land te bezoeken? Lijkt mij nog avontuurlijker.
Indien dat jou niets zegt is het misschien leuk om een deel van het land met de camper te doen en een ander deel met de auto/te voet/trein/bus/… en een tent te doen. Op het Noordereiland moet je zeker Tongariro Crossing doen als je van wandelen houdt, dus hou dat dan in je achterhoofd bij het huren.
Meestal rekent men in Nieuw-Zeeland geen meerprijs als je de camper/auto afzet op een andere plaats dan waar je hem gehuurd hebt, dus daar hoef je geen rekening mee te houden.
Heb je al gedacht aan car relocating: Zo kan je goedkoop van de ene naar de andere plaats geraken (soms gewoon de prijs van de opgebruikte benzine)?
Stoelen ed kan je normaal gezien bij een camper ruilen. Bij een autoverhuurmaatschappij heb ik het nog niet gezien, maar ik het zeker eens navragen bij een maatschappij die zowel auto’s als campers verhuurt.
Spullen zoals een tent vind je goedkoop bij The Warehouse.
Om samen te vatten: als ik jou was, zou ik een variatie zoeken tussen verschillende transportmiddelen, dat maakt het gevarieerder en avontuurlijker.
En als je toch gewoon één transportmiddel zoekt, kan je misschien een compromis vinden tussen de door jou voorgestelde alternatieven: Een spaceship of Apollo Hitop ligt tussen een auto en een camper in (ook qua prijs).