Auto/camper regelen in Nederland of ter plaatse

Mijn vriend en ik gaan half februari naar NZ voor 5 weken en willen op het Noordereiland een auto en op het Zuidereiland een camper huren. Nu hoor ik van een aantal mensen dat het makkelijk te regelen is om dit ter plaatse te doen; in Auckland een auto en in Picton een camper. Dit ivm het kostenverschil.
Maar ik twijfel enorm :confused: omdat je dan afhankelijk bent of er uberhaupt iets te krijgen is. Heeft iemand hier ervaring mee?

Groeten,
Martine

Hoi Martine,

Het is een gokje wat je neemt als je op reis een camper moet vinden. Maar wel eentje die je wat geld kan schelen. Het is eigenlijk maar net waar je tegen aan loopt. Wij hebben hetzelfde gedaan als wat jij beschrijft. Voor 5 weken naar Nieuw zeeland met de camper en dan het noorder eiland en het zuider eiland bekijken. We zijn zonder te boeken gegaan en hadden binnen enkele dagen een camper voor een normale prijs. Ook hadden wij vrij vroeg onze trip met de ferry geboekt wat veel geld bespaarde en waarmee wel wat consessies wilde maken (snachts varen om smorgens aan tekomen) toevallig was er nog eerder plek vrij dus hebben we nog een mooie tocht gehad ook nog!

hi martine
ton hier woon zelf in nz .
januarie en februarie is een zeer drukke tijd hier .
het is dus een risico om zonder te boeken te gaan .
maar er zijn vrij veel nieuwe camperwagens bedrijven begonnen.
maar een ander idee is om een auto te kopen en als je terug gaat verkopen .
ook wel een risico maar openbaar vervoer is hier niet zo goed.
maar op het vliegveld kan je al meteen een camper huren van min 3 bedrijven.
hier een paar van de bedrijven ,maui, britz.de eerste is dus de grootste .
maar wat ook een idee is als je in christchurch land zuidereiland is het veel makelijker.
want veel mensen reizen van het noorder eiland naar het zuider eiland ,maar niet andersom.
laat wat van je horen woon zelf in whangarei noorden van aukland 094356549.
groetjes ton

Hallo Globetrotter!
Bedankt voor je reactie. Wat wij willen is een auto huren vanaf Auckland tot Wellington. Vanaf Picton tot Christchurch een camper. Hoe en hoelang van te voren heb je de overtocht geregeld?

Groeten!