Ik heb twee tantes die in New zealand wonen. Een woont in Tauranga, de ander woont in Wellington. Op het noorder eiland hebben we dus voor een nacht of 6 gratis slaapplaats. We doen tochtjes samen met mijn tantes…
Nu vind ik het zonde om dan een camper te huren aangezien die toch best aan de prijs zijn. Zou het rendabel zijn om voor het noordereiland een auto te huren en alleen voor het zuidereiland een camper? We gaan 4 weken, dus misschien zit je dan nèt met onvoordelige kosten omdat je zo kort huurt.
Wie heeft er tips?
Alvast bedankt.
Groetjes Sharon.
Tauranga - Auckland zou ik dan gewoon met de bus doen en vanuit daar uitstapjes. Misschien wil je tante je terugbrengen of anders opnieuw met met InterCity of bijvoorbeeld Nakedbus en dan zou ik denk ik proberen om een car-relocation te krijgen.
Huurauto’s moeten soms in een kortere tijd (soms in een dag, soms in een week) naar een bepaalde bestemming gereden worden. De ene keer krijg je een fikse korting (zoals hier op de auto’s), de andere keer heb je een gratis camper en betaal je alleen verzekering en benzine (zoalshier).
Het nadeel is alleen dat je even goed moet zoeken om een beschikbare auto te vinden (en lees uiteraard goed de voorwaarden voor autohuur).
Met de bus?
Google maps en ik zijn geen goede vrienden, ik snap er helemaal niets van en ik weet dus niet hoe lang dat het rijden is/ hoe groot de afstand is van Auckland naar Tauranga. Zelf dacht ik twee uur rijden met de auto? Of zit ik er heel ver naast?
Het is een uurtje of 4 met de bus, met de auto gaat, in mijn ervaring, niet echt heel erg veel sneller, dus hou maar 3 uur aan.
In Nederland zou je het denk ik wel in 2 uur kunnen doen hoor, maar dit is Nieuw-Zeeland.