In november en december gaan wij met z’n tweetjes vier weken lang door Nieuw Zeeland reizen. van Auckland naar Christchurch.
We zijn jong, flexibel en niet heel rijk
Daarom zoeken wij de beste manier van reizen. Op internet is ZOVEEL te vinden dus ik hoop dat één van jullie de gouden tip heeft qua reizen in NZ.
Het liefst willen we met een camper/campervan. Als je er maar in kan slapen, keuken etc is absoluut niet noodzakelijk.
Weten jullie een goede/goedkope aanbieder? Alvast bedankt!
Je slaat al direct de nagel op de kop; in die periode met een campervan rondtoeren is de beste manier. De Holiday Parks zijn inderdaad allemaal perfect uitgerust met keukens en dergelijke.
Wij hebben in 2010 een 3-tal maanden gehuurd bij Escape. Deze zijn wat goedkoper dan de ‘sjiekere’ Apollo’s en Kea’s maar over de uitrusting en de auto zelf mogen we echt niet klagen. Je hebt misschien wel 2 verschillende borden en een hoesovertrek die wat afgewassen is maar ja, alles heeft zijn prijs.
Klik door naar Gallery en op pagina 6, 2e rij helemaal rechts staat de campervan die wij hadden, de John Dory. Deze had automaat en airco. Moest je deze nemen, doe hem dan de groeten, we missen hem nog elke dag.
Jaaa wij hebben er ook ergggg zin in!
De route is grofweg van Auckland naar Christchurch, nog tips voor een route of must-see’s?
Thanks voor je goeie tip, zal meteen even kijken en wellicht boeken! We zullen de groeten doen aan John Dory, als ie onze camper voor de maand mag worden
Daarna gaan we naar Australie (werken en reizen) en naar Azie.
Is er enige mogelijkheid om in Nieuw Zeeland aan werk te komen? Of weet je dat niet?
4 weken is wel kort om dan nog te werken hoor, zou ik niet doen. Ik ging ooit in 3 weken van Auckland naar Christchurch met een auto en in hostels, dit is al serieus doorgaan hoor.
In 4 weken kan je volgende hoogtepunten zeker meepikken:
Als je nog ergens een paar dagen moest overhebben kan je misschien tussen Rotorua en Tongariro de East Cape route rijden, hier heb je echt het gevoel dat je op het einde van de wereld bent. Heel weinig toeristen en adembenemend mooi. Wij hadden hier toen een 4-tal nachten voor nodig denk ik.
Frederik, bedankt voor je antwoord! Hier heb ik zeker wat aan en zal je aangegeven hoogtepunten zeker opschrijven en hopelijk allemaal bezoeken!
Heb inmiddels ‘Escape’ ook een mail gestuurd. Ze hebben op het moment een early bird aanbieding dus hopelijk komt er iets goedkoops uit. Zijn ook echt super leuke campers zeg! Alleen daarom zou ik er al één willen
Wij gaan in februari 4 weken door Nieuw Zeeland reizen, ook van Auckland naar Christchurch. Wij hebben een camper geboekt bij Affordable Motorhome http://www.affordablemotorhome.co.nz/
Waarom de keuze hiervoor?
We hebben ook gekeken naar bijvoorbeeld Jucy, maar hadden toch behoefte aan nèt iets meer ruimte en luxe. We zijn jong en ook niet veel geld te besteden, maar Affordable Motorhome, de naam zegt het al, is zeker te doen! Keukentje, koelast en magnetron aan boord. Airco, automaat, alles wat wij zochten eigenlijk tegen een betaalbare prijs!
Mocht je interesse hebben in de route die wij gaan afleggen dan hoor ik het wel!
Wij vetrekken in Juli voor 5 weken naar Nieuw-Zeeland.
Wij hebben een camper gehuurd bij Apollo Campers. Nu scheelt de prijs natuurlijk wel wat als je er een in de winter huurt ipv in de zomer. Dus in de zomer kunnen zij ook duur uitvallen en als je toch geen belang hecht aan de bijkomstigheden zoals een keuken, dan kan je hier eens een kijkje nemen: http://www.spaceshipsrentals.co.nz
Wat de route betreft: Wij vetrekken in CC en gaan via Twizel, Invercargill, Milford Sound, Queenstown, Arthur’s Pass naar Nelson. In Picton nemen we dan de overzet en zijden we vanuit Wellington via Tongariro NP, Taupo, Rotorua, Waitomo, Coromandel (eventueel) naar Auckland.
Op het Noordereiland zien we heel veel dingen niet, die toch de moeite waard zijn. Maar het was voor ons de keuze tussen een strak schema en hier en daar een paar dingen te laten vallen (en wat vrijheid te hebben). En die keuze was voor ons snel gemaakt. Aan u de keuze dus
Maar de absolute must-see’s zijn in mijn ogen toch Fiordland, Tongariro NP, Abel Tasman NP, Gletsjers aan de Westkust (Fox of Franz Jozef), Rotorua en de steden (zoals Frederik reeds zei). Mount Cook is ook een aanrader maar ligt vaak niet direct op de route.