In december 2010 naar Australie en Nieuw Zeeland

Beste Australian en Nieuw zeeland liefhebbers
wij zijn van plan om in de kerstvakantie 2010 tot eind februari 2011 een combi vakantie Australie en Nieuw Zeeland (zuidereiland) te doen. Wij hebben voor elk land 4 weken de tijd en willen graag met de camper vooral mooie natuurparken zien, veel wandelen en ook genieten van zwemmen en duiken aan mooi stranden. Wie heeft een tip voor een route met de camper langs leuke/kleine campings. Bovendien wat is handiger eerst Australie of NZ, ook afhankelijk van het weer. Ik las dat het regenseizoen vooral aan de oostkust van A. dan is. Waar is het handig om te starten en te eindigen zodat wij ook een goede vliegverbinding met NZ of andersom hebben.

Een andere vraag is wanner het handig is om de vlucht te boeken? Vanuit nederland naar A. Met welke maatschappij hebben jullie goede ervaringen en welke route via welke overstap is aan te bevelen? Nou een boel vragen maar ik hoop dat jullie zin hebben om te reageren. Elk voorstel is welkom.
groet kristin

Hallo Kristin,

Mijn vrouw en ik zijn in 3,5 week van Cairns (eerst iets naar boven via Daintree national park) naar Brisbane gereisd met een camper. Wij hadden achteraf wel langer gewild om meer te zien op de ze route. Wij zijn langs de kust en een klein stukje door het binnenland van camping naar camping gegaan. Fantastische reis langs mooie stranden, natuurparken en campings. Campings zijn goed verzorgd en de service is overal prima. Wij hebben ook nog een fantastische boottrip gemaakt van 3 dagen op de Whitsundays, wat een echte aanrader is. Mocht je meer details willen hoor ik het wel.

groeten,

Rasmin

Hoi Kristin,

Je moet eens kijken bij www.worldticketcenter.nl
Mijn man en ik hebben daar ons ticket vandaan voor onze aanstaande wereldreis, met name ook australie en nieuw zeeland =)

groetjes, Marijke

Wanneer je vier weken hebt zou ik in iedergeval wel kiezen voor een korte route en niet van het ene kant van Australie naar de andere, want dan ben je meer bezig met het racen van A naar B dan dat je werkelijk van je vakantie ontspannend kan genieten. Je verkijkt je enorm gauw op de afstanden. In New South Wales zitten enorm veel mooie nationale parken en is er veel groen.