In december 2010 naar Australie en Nieuw Zeeland

Beste Australian en Nieuw zeeland liefhebbers
wij zijn van plan om in de kerstvakantie 2010 tot eind februari 2011 een combi vakantie Australie en Nieuw Zeeland (zuidereiland) te doen. Wij hebben voor elk land 4 weken de tijd en willen graag met de camper vooral mooie natuurparken zien, veel wandelen en ook genieten van zwemmen en duiken aan mooi stranden. Wie heeft een tip voor een route met de camper langs leuke/kleine campings. Bovendien wat is handiger eerst Australie of NZ, ook afhankelijk van het weer. Ik las dat het regenseizoen vooral aan de oostkust van A. dan is. Waar is het handig om te starten en te eindigen zodat wij ook een goede vliegverbinding met NZ of andersom hebben.

Een andere vraag is wanner het handig is om de vlucht te boeken? Vanuit nederland naar A. Met welke maatschappij hebben jullie goede ervaringen en welke route via welke overstap is aan te bevelen? Nou een boel vragen maar ik hoop dat jullie zin hebben om te reageren. Elk voorstel is welkom.
groet kristin

Hallo,

Het regenseizoen is dan in het noorden van Australië, dit beperkt zich niet alleen tot de oostkust. Wat wil je zien, De oostkust of juist de outback van Australië.

Voor vluchten geld volgens mij hoe eerder hoe goedkoper zeker in de kerstvakantie. De meeste intercontinentale maatschappijen zijn goed, welke je neemt ligt er vooral aan of je een tussenstop wilt maken en zoja waar? Singapore Airlines stopt in Singapore, China Airlines in Hong Kong, etc. Net wat je zelf het leukste lijkt.

Let er op dat de afstanden in Australië extreem zijn. Wil niet te veel zien en daardoor dagen in de auto zitten maar kies gericht zodat je Australië echt kunt ervaren. Darwin Adelaide is bijvoorbeeld al 3000 km. Al is Darwin in dec midden in de Wet Season

Met 4 weken zou ik zowel south als north island bezoeken. De eerste periode van je reis is midden in het hoogseizoen. Ik zou eerst NZ bezoeken, dan naar Sydney vliegen, na het Sydney bezoek weer een camper huren en de kust ten zuiden van Sydney bezoeken (een van de mooiste kusten van Australia) en dan eventueel zigzaggend naar Melbourne, Great Ocean Road en naar Adelaide. En dan nog een aantal dagen op Kangaroo Island. je kan gemakkelijk 4 weken zoetbrengen met Sydney, Canberra, Alps, Melbourne, GOR, Grampians en KI. Een prachtige route in februari. Misschien nog wat Outback meepakken in Flinders Ranges NP en terug via Mildura en langs Murray River maar dan praat je al gauw over langer dan 4 weken.
Voor de vluchten nemen wij Singapore Airlines of Malaysian Airlines maar er zijn meer maatschappijen. Wellicht is het een goed idee om een city stop op de heenweg in te gelasten. Wij zijn gewend aan lange vluchten, maar Christchurch-Auckland-Singapore-Amsterdam was wel heeeeel lang. Hadden we achteraf liever op de heenweg gedaan. Nog een reden om eerst naar NZ te gaan.
Yeehaw