Ik ben van plan om van februari tot en met juli te gaan reizen door Australië en Nieuw Zeeland, alleen is het nog niet helemaal aan me duidelijk wanneer je nu het beste waar kan zijn in deze maanden ivm de seizoenen.
Zo hoorde ik dat er van november tot en met april regenseizoen is in het noorden van Australië en dit dus het beste kan vermijden. Heeft er iemand suggesties voor een globale route voor mij gedurende deze maanden, zodat ik optimaal gebruik maak van de seizoenen?
Hi en welkom op het forum. Hoe lang wil je naar NZ en hoe lang naar Australia? Gezien de tijd van het jaar wanneer jij wil gaan zou ik eerst naar NZ gaan en dan naar Australia. Juni en july zijn prima voor het noorden van Australia. Je kan bv na NZ eerst een tijd doorbrengen in South Australia en Victoria en daarna doorreizen naar NSW en QLD en eventueel NT. Op welke manier wil je gaan reizen? Auto? Campervan? RV?
Ik ben van plan om van 1 a 1.5 maand in Nieuw Zeeland te zitten en ongeveer 4 maanden in Australie. Qua reizen wil ik de bus pakken, zoals de greyhound bus (Is dit aan te raden?). Bedankt voor de reactie iig, lijkt me idd ook beter om eerst naar NZ te gaan, dan misschien daarna naar Sydney te vliegen en van daar dan rustig aan naar het noorden trekken? Om vervolgens via Melbourne weer te eindigen in Sydney…
Ik kan je helaas niet helpen met openbaar vervoer. Wij doen alles met de auto. In maart kunnen nog grote overstromingen zijn in QLD dus hoe later je naar het noorden gaat hoe beter. Heb je overwogen om ook Tasmania met een bezoek te vereren? Prachtig eiland.
Eerst naar NZ, zoals Yeehaw voorstelt, lijkt mij inderdaad ook een goed idee. Je zou daarna op Melbourne terug kunnen vliegen en van daaruit heel rustig (mogelijk inderdaad via Tasmanie) naar het noorden (via Sydney).
Dit alles is prima te doen met bussen. Je kunt gewoon steeds losse kaarten kopen (soms zijn andere maatschappijen goedkoper, bv premier, firefly of lokale maatschappijen) of bijvoorbeeld een kilometerpas van greyhound waarmee je per rit km’s betaalt. Mocht je een km-pas kopen, koop dan ALTIJD minder in dan je van plan bent te reizen. Het kan goed zijn dat je een stuk meereist met anderen, zou zonde zijn van de kosten.
Tussen bijvoorbeeld Darwin-Alice Spings-Adelaide kun je met de trein. Met een VIP, NOMADS of YHA-pas kun je daar korting krijgen.
Je zou kunnen terugvliegen vanaf Melbourne of Adelaide.