Route flexibel

Hoi Hoi,

Mijn vriend en ik willen rond november/december landen in Australië. We komen dan uit Azië!
Het maakt ons dus niet uit op welke stad we vliegen in Australie. Wij zijn benieuwd naar de beste routemogelijjkheden ivm het klimaat.

Wie kan ons helpen met een route?
We zijn dus erg flexibel,
Hebben ongeveer 7 maanden de tijd,
En willen tussendoor ook graag naar Nieuw-Zeeland!

Groetjes Chantal

Hi Chantal en welkom op het forum.
Hoe ga je rondreizen? Met openbaar vervoer heb ik geen ervaring maar kan je wel het nodige vertellen over autoreizen.
Half december/januari is vakantie tijd in Australia en het zal druk zijn. Ook de periode Goede Vrijdag/Pasen is erg druk. December-maart is de Wet in het noorden van Australia. Luchtvochtig, heet en nat. Dus ik zou eerst het zuiden bezoeken, dan naar NZ gaan (tenminste een maand) in februari. Dan terug naar het zuiden en oosten en vanaf april naar het noorden.
Een mogelijkheid is: 1 maand in Western Australia.(Perth flight) Dan vliegen naar Adelaide voor South Australia. Dan een maand naar NZ, vervolgens de SE hoek dan langs de kust naar Sydeney en verder noord to Far North QLD, naar Darwin en via Alice/Uluru terug naar Adelaide en de vlucht terug van Adelaide. Veel meer mogelijkheden natuurlijk.
Yeehaw