Puzzelen met de route: advies gevraagd!

Hi allemaal,

Ik wil begin januari voor circa een half jaar naar ‘Oz’. Momenteel ben ik namelijk bezig om een route uit te stippelen. Eigenlijk is het meer een leidraad, want ik sta zeker ook open voor het avontuur. Soms lopen dingen nu eenmaal anders dan gepland, dat is ook het heerlijke van zo’n reis naar Australië.
Ik heb nu een route bedacht, maar vraag me, gezien de verschillende klimaten die Australië rijk is af of het wel zo handig is en überhaupt haalbaar is. Ik heb namelijk niet zo’n zin om van de zes maanden vijf in de regen te moeten bivakkeren. (Als echte Hollandse meid kan ik wel tegen een spatje regen, maar het is toch fijn als ik dan toch in Australië ben, toch nog wat zonnestraaltjes mee kan pakken :wink: ) Bovendien is het qua ticket ook wel handig om te weten wat ik ga doen ivm binnenlandse vluchten.

Mijn voorlopige planning is als volgt:

• Begin januari vliegen op Sydney, vervolgens Canberra-Melbourne-Adelaide. Duur: max. 6 weken, dus tot uiterlijk half februari
  • Daarna: vliegen naar Nieuw Zeeland (4 weken), op de terugweg ‘nog even’ langs Tasmanie (1 week). Totale duur dus 5 weken, tot uiterlijk eind maart
  • Terug vliegen op Sydney, vervolgens oost-kust af (Brisbane-Cairns met uiteraard Great Barrier Reef, Fraiser Island, Whitsundays etc.). Duur: circa 8 weken, tot eind mei
  • Vliegen op Darwin, vervolgens met de auto/camper naar Alice Springs (Outback) tot eind juni. Terug vliegen via Melbourne?
    (Ik sla de westkust over, je kunt nu eenmaal niet alles hebben in slechts zes maanden tijd…)

Kunnen jullie mij misschien advies geven? Is dit een realistische en logistiek haalbare route? Sowieso wil ik begin februari/uiterlijk half februari naar Nieuw Zeeland om hier een vriendin op te zoeken, vandaar dat ik tot deze route ben gekomen.

Ik hoop dat jullie mij een klein beetje kunnen helpen om orde in mijn chaos te scheppen. Alvast bedankt!

Lisette

hi Lisette, mooie route, je ontduikt al het “slechte” weer en omstandigheden :slight_smile:

persoonlijk zou ik vanaf Darwin gewoon doorrijden naar Adelaide (via Alice Springs). Je ziet dan nog het dorpje Coober Pedy en de FLinders Rangers!!
vanaf Adelaide kun je dan een internationale vlucht pakken.
Vliegen van/naar Alice is best prijzig!

have fuN!

Thanks voor de tip! Kreeg ook al van Australian Backpackers te horen dat mijn route vrij zonnig is… Heb er nu helemaal zin in :slight_smile:

Ik denk dt je met 6 maanden echt nog wel tijd hebt om iets van de westkust te zien. Er is heel veel niets in Australie.
Ikzelf heb in 3 maanden heel Australie omcirkeld incl. Alice springs en tasmanie. Achteraf was dit wel teveel rijden maar in 6 maanden moet dit goed te doen zijn.

Het is wel een mooie route, Maar blijf toch niet te veel aan de kust en ga zeker ook het binnenland in. Het is echt superzonde om dat over te slaan!
De Tip om vanaf Darwin naar Adelaide kun je dan ook in overweging nemen. Persoonlijk vond ik Coober Peddy niet veel aan maar de Flinder RAnges zijn echt WAANZINNIG mooi!!

Ik was zelf trouwens in het regenseizoen in Cairns en heb geen druppel regen gezien. Zeker als je de kust verlaat hoef je je al helemaal geen zorgen om het weer te maken.

En inderdaad heb je met 6 maanden echt wel tijd om het westen ook te doen hoor.