6 maanden rondreis

Ik heb elders op het forum weinig reactie gehad dus probeer ik het hier maar…

Ik ben van plan in het komende jaar 6 maand loopbaanonderbreking te nemen. Maar wat ik wil zien in die 6 maand is nog niet helemaal duidelijk.
Daarom graag jullie advies. Ik zou sowieso Australië en Nieuw-Zeeland aandoen, ik dacht aan 6 weken voor Australië en 4 weken Nieuw-Zeeland.
Nadien kan ik misschien verder reizen naar Indonesië, Filipijnen en Maleisië.
Of in omgekeerde richting is uiteraard ook een optie :slight_smile:

Wat denken jullie? Wat zouden jullie op 6 maanden tijd aandoen?
En wat is de beste reisperiode? Want het klimaat per land verschilt nogal veel heb ik de indruk…
Ik weet het, nogal veel vragen. Maar ik zou mijn idee wat willen concretiseren en weet begot niet hoe eraan te beginnen. Hoe begin je met het plannen van zo’n reis…

Mocht ik al antwoord krijgen op mijn vragen m.b.t. Australië zou dat al helemaal geweldig zijn :smiley:
Wat zouden jullie doen op 6 weken tijd? De Oostkust blijkt me meer aan te trekken dan de Westkust… Wat is de beste route? Is het haalbaar als je enkel gebruik maakt van openbaar vervoer en dus geen eigen auto?
Enzovoort :smiley:

Bedankt!

Wij vertrekken begin november, komen aan in Sydney, acclimatiseren daar even en gaan dan naar Cairns met een binnenlandse vlucht.
Dan binnen een week of 5 terug naar Sydney met het openbaar vervoer (hop on hop off buslijnen) en proberen tussendoor te werken.
Dan blijven wij van 23 dec. tot 3 dec. in een hostel in Sydney (ruim een maand geleden geboekt) en liggen dus met nieuwjaar op het strand in Sydney :smiley:
Daarna naar Nieuw-Zeeland en we proberen daar binnen een week of 5 à 6 van het noorder eiland naar het zuider eiland te gaan.
Daarna vliegen we op Darwin en trekken dan naar Melbourne of Adelaide, in de outback bezoeken we natuurlijk Ayers Rock. Het rondtrekken doen we natuurlijk weer per bus.
Dan proberen te werken in Melbourne of Adelaide en dan naar Perth en dan Thailand…dan weer naar Nederland.

Hoppa!

Hi
Ik zou je wel willen helpen maar weet niets van openbaar vervoer. Een combinatiereis Australia New Zealand voor wat betreft het weer zou bv kunnen zijn:
Half september naar Cairns, dan naar het zuiden tot bv Adelaide en dan begin november naar Nieuw Zeeland. Dan zit je buiten de grote schoolvakanties en november is weer aardig voor NZ. Of beginnen in Nieuw Zeeland half maart en dan in mei naar het noorden naar Cairns. Als het niet nodig is zou ik januari vermijden tenzij je natuurlijk erg van drukte houdt. Relatieve drukte dan altijd nog.
De oostzijde is drukker dan de westzijde maar Western Australia is onze favorite bestemming. Goldcoast rijden we met een ruine boog omheen maar is weer de geliefde bestemming voor partytigers, en zo gaat het maar door. Een ding is zeker, december-maart is niet de beste tijd voor het noorden van Australia. Nat en je kan niet bij de kust in de zee zwemmen zonder stingersuit. Juni-juli kan het in het zuiden knap koud zijn.
Mooi klimaat heeft Brisbane en omgeving het gehele jaar door. Perth is ook niet slecht.
Yeehaw

het ECHTE openbaar vervoer (wat de locals dus gebruiken) zou ik afraden… kost vaak veel tijd, treinlijnen stoppen niet op de toeristische plaatsen… je locale bus stopt bij iedere halte etc.
De hop on, hop off bussen zoals Greyhound zijn een beter idee; deze bussen zetten je af in het toeristisch centrum.
Eenmaal op je bestemming kun je dan wel reizen met het openbaar vervoer.

Al héél hard bedankt voor de antwoorden.
Ik denk dat ik inderdaad in Cairns ga beginnen en dan zo naar Adelaide toe ga reizen via hop on hop off bussen. In Cairns beginnen begin/midden januari is niet zo’n goed idee volgens jullie?
Als ik wat tijd overheb zou ik eventueel Tasmanië aandoen ook, is dit aan te raden? Iemand al ervaring met Tasmanië die het misschien wat zou kunnen beschrijven ofzo?
Hoewel 6 weken voor Cairns –> Adelaide waarschijnlijk al krap genoeg zal zijn…

en dan 4 weken Nieuw-Zeeland… heeft iemand daar een aan te raden route voor? :slight_smile: