Ik ben van plan in het komende jaar 6 maand loopbaanonderbreking te nemen. Maar wat ik wil zien in die 6 maand is nog niet helemaal duidelijk.
Daarom graag jullie advies. Ik zou sowieso Australië en Nieuw-Zeeland aandoen, ik dacht aan 6 weken voor Australië en 4 weken Nieuw-Zeeland.
Nadien kan ik misschien verder reizen naar Indonesië, Filipijnen en Maleisië.
Of in omgekeerde richting is uiteraard ook een optie :biggrin:
Wat denken jullie? Wat zouden jullie op 6 maanden tijd aandoen?
En wat is de beste reisperiode? Want het klimaat per land verschilt nogal veel heb ik de indruk…
Ik weet het, nogal veel vragen. Maar ik zou mijn idee wat willen concretiseren en weet begot niet hoe eraan te beginnen. Hoe begin je met het plannen van zo’n reis…
In 6 maanden kun je zo veel doen, er is te veel keus.
Als je geheel Australië wilt doen is 6 weken te kort. Doe je alleen de (zuid)oostkust dan is het genoeg.
6 maanden rondreizen…pff…heerlijk!
Het lijkt mij erg lastig om een keuze te maken waar je allemaal heen wilt gaan.
Ik zou zelf zeker ook Australie en New Zealand aandoen, maar dan wel wat langer. Daarnaast zou ik heerlijk gaan rondzwerven in de pacific.
Nuie, Nieuw Caladonie, Walles en Fortuna, Fiji, Samoa, Tonga, Vanuatu…genoeg keuze. Het is maar net wat je wilt. Wil je stevig doorreizen en zoveel mogelijk zien of wil je 6 maanden relaxen in mooie omgevingen?
Oh ja, wat ook nog een mooie optie is, is om een wereldticket te kopen waarin je een aantal eilanden in de pacific aan kan doen. Kijk eens op internet naar wereldtickets, soms vergemakkelijkt dat je keuze.
Vertel! Ik heb net, zonder er heel lang over na te denken, een ticket naar Samoa, Tonga en NZ geboekt. Nu eens uitzoeken wat ik er eigenlijk wil gaan doen. :zon02:
Ja, de route is Amsterdam - Dubai - Hong Kong - Sydney - Vanuatu - Nw Caledonië - Samoa + US Samoa - Tonga - Fiji - Nieuw Zeeland - Cook Islands (4 eilanden) - Frans Polynesië (6 eilanden) - Paaseiland - Santiago - Miami - Chicago - Amsterdam. Alles geboekt via World Ticket Center Amsterdam, plus nog wat losse internetboekingen erbij.
:wereld:
En dan vergeet ik nog Tuvalu, heen en weer vanuit Fiji. Komen maar een paar honderd toeristen per jaar, en met een beetje pech is dit staatje binnenkort ondergespoeld door de stijgende zee. :frown:
Owww wat geweldig, ik ben naar een paar eilanden geweest maar jullie doen echt z’n beetje alle eilanden daar aan !! Super !! Hopelijk hebben jullie een blog waarop jullie ervaringen zijn te lezen??
Ik ben nu 7 weken onderweg, nog te gaan tot half juli, hou geen blog bij maar stuur wel om de 2 tot 3 weken een verslagje, als je een mailtje naar me stuurt: [EMAIL=“bert_koornstra@hotmail.com”]bert_koornstra@hotmail.com dan stuur ik die ook aan jou.
Haroldinho ik heb je blogs gelezen en vond het super, lekker cynisch idd soms haha maar heeel herkenbaar (vooral vd eilanden waar ik ben geweest haha). Samoa & Cook (klein stukje NZ).