6 maanden op reis, 3 continenten haalbaar?

Hallo,
Wij willen in oktober vertrekken voor een reis van ongeveer 6 maanden. In deze periode willen wij graag in de regio Azie: Thailand, Vietnam, Laos, Cambodja en Maleisie bezichtigen. Daarna willen wij door naar Australie en hier met name de oostkust afreizen, Nieuw Zeeland meepikken. Vervolgens zouden wij (indien de tijd het toelaat) graag nog naar Zuid-Amerika willen gaan om daar Peru, Bolivia en een stukje Brazilie te bezichtigen.
Is er iemand die ervaring met een dergelijke reisroute en ons kan vertellen of dit binnen dergelijk tijdsbestek ook mogelijk is. Kun je dan ook ongeveer aangeven hoe lang je ongeveer in elk gebied kunt verblijven?
Heeft iemand nog tips op het gebied van het boeken van een vliegticket met deze reisroute?

Alvast super bedankt!

Gr Paulien en Dirk

Ik zou alleen al voor het Aziatische deel 3-4 maanden uittrekken…

Een snelle rekensom toont aan dat je ongeveer 2 weken per land zult hebben.
Ik denk dat als je een land echt goed wil bekijken, kennis maken met de cultuur, dit veel te weinig is.

Dat is wel erg kort hoor… maar tis te doen

De landen in Zuid Oost Azie die jij noemt hebben wij in 3 maanden gedaan. (maar we waren vrij snel)
Australie alleen de oostkust is 1 maand wel te doen
Nieuw Zeeland is 1 maand te doen, maar wel vrij kort
En dan ook nog binnen 1 maand die landen in Zuid Amerika pakken.

Het kan wel hoor…
Maar wil je alleen maar bezig zijn met je volgende bestemming?
Of ook af en toe de keuze kunnen maken ergens wat langer te blijven?

Ik zou zeggen pak tijdens deze periode Australie, NZ en ZO-Azie.
Bespaar op je tickets & geniet van je tijd… je gaat je echt niet vervelen!
En om nou Zuid Amerika erbij te doen om maar zoveel mogelijk landen te zien is toch zonde vind ik…

Natuurlijk is het haalbaar, maar als ik jou was zou ik mezelf wel afvragen of het wel zo leuk is. Is het niet veel leuker om iets meer de diepte in te kunnen gaan in een land? Wat langer ergens blijven zorgt ervoor dat je een land beter kunt ervaren.

Hallo Paulien,

Wij hebben vorig jaar 3 continenten in iets meer dan 5 maanden bezocht, en dat ging prima (ligt er gewoon aan wat voor keuzes je graag wil maken). Op het eerste gezicht lijken alleen jullie plannen voor Azie veel, maar ligt aan de verdeling die je wilt maken. En zou ik niet én Nieuw Zeeland en Australie bezoeken, dat wordt denk ik erg krap, omdat een maand voor deze landen wel echt minimaal is.
Onze verdeling was als volgt:
6,5 week Azie: Rusland, Mongolie, China (Transsib) en Tibet
6,5 week Australie: m.n Oostkust, Red Centre (uluru/alice springs) en paar dagen Darwin
7 weken Chili en Argentinie (met een kleine week uruguay).
Wat zijn jullie plannen qua tijd?

Groet, Patricia

wij hebben besloten 3 maanden in regio ZO-azie te verblijven en dan door te reizen naar Australie en Nieuw-Zeeland voor nogmaals 3 maanden.
Op deze manier hebben we waarschijnlijk tijd en ruimte genoeg om de betreffende landen ruimschoots te bezichtigen en niet te strak ingepland zijn qua reisschema.

Uiteindelijk geldt voor ons toch de kwaliteit van de reis meer dan de kwantiteit qua landen.

Iedereen bedankt voor het meedenken met onze vraag!

Goed plan, je zult er zo veel meer van genieten. Anders zou je ontzettend vaak lang in de bus of in een vliegtuig zitten, echt geen pretje. Nu heb je ook tijd om af en toe eens een paar dagen op een leuke plek te blijven hangen, in plaats van meteen weer door te moeten (al is het vergeleken met mijn tempo nog steeds redelijk veel / snel wat jullie gaan doen… ik neem meestal een maand per land, of nog meer tijd voor een heel groot land (zoals Australië of Brazilië)).

En ik neem aan dat dit niet de enige reis in jullie leven wordt? Je kunt altijd nog naar Zuid-Amerika op toekomstige vakanties en reizen. Alleen al in Brazilië kun je makkelijk 3 maanden vertoeven en dan nog alleen maar wat highlights zien.

Let erop dat Azië flink goedkoper is. Geniet daar dus volop van het goedkope eten, reizen en verblijf. En schrik in Australië en Nieuw-Zeeland niet van de hogere prijzen… houd daar genoeg ruimte voor in je budget.

Veel plezier en mooie reis gewenst!