Aantal landen in 6 maanden?

Hallo,

Ik ga in 2011 op wereldreis samen met mijn nichtje. We zijn het over de meeste dingen wel eens alleen nog niet helemaal over hoeveel landen we willen bezoeken. We gaan 6 maanden , wat zouden jullie doen?

Hallo,

Ik ben vorig jaar 9 maanden naar Azie en Australie geweest. De meeste landen heb ik ongeveer een maand over gedaan, de meeste mensen doen dit veel sneller. Het hangt er een beetje vanaf wat je wil zien, wil je alleen naar de grote steden en snel reizen dan is twee weken per land genoeg. Wil je meer van het land zien, bijvoorbeeld platteland dan heb je langer nodig. Ook zijn landen verschillend van grootte wat ook uitmaakt. Ik heb redelijk gepland tijdens mijn reis, maar als het erop neer kwam deed ik altijd waar ik op dat moment zin in had. Ik zou vooral zeggen: Plan niet te veel, zie de dingen die je echt graag wil zien en laat de rest aan het toeval over.

Heel veel plezier alvast op jullie reis,
Eekin

1 like

hallo Niels,

ik zou zo min mogenlijk van te voren plannen wel informatie zoeken over de te bezoeken landen ivm vaccinaties en visum (van alle eventueel te bezoeken landen)
in de meeste landen kan je indien nodig een visum voor het volgende land regelen en zolang je dat niet hier al doet ben je dus lekker flexibel tijdens je reis
welk deel van de wereld willen jullie gaan bezoeken? wat wil je zeker gaan zien? dit soort vragen moet je jezelf zeker eerst vragen maar ik ga er van uit dat je dat al gedaan hebt en zo ongeveer ook wel zal weten
in iedergeval een mooi iets om naar uit te kijken z’n :wereld: reis

groet dirk :chin:

1 like

Ik heb ik Azie ook rustig de tijd genomen en voor Vietnam en Cambodja een maand uitgetrokken. In Laos ben ik zelfs 6 weken blijven hangen :-)!!

Zou het liefst bij mijn volgende trip 1,5 maanden uittrekken per land!

1 like

Hey Niels,

Het is idd zoals de rest al zegt net hoeveel je wilt. De meeste landen zijn gewoon heel groot en daar kun je echt lang vertoeven. Ik ben zelf in Thailand en Indonesië ruim 3 weken per land geweest maar dan hebben we echt goed van tevoren over na gedacht van wat we wilde zien en dan nog was het soms haasten, want het “hele” land kun je dan niet goed zien. Dus echt goed over na denken wat je echt wilt zien per land!

Succes ermee en veel voorpret toegewenst.

Michael

1 like

6 maanden is een mooie tijd. In deze tijd kun je waarschijnlijk Australie en een stuk zuid-oost azie doen of een groot deel van zuid-amerika.
Laat maar eens weten waar jullie van houden. strand, bergen, hiken, zuipen, cultuur enz.
En wat ongeveer jullie budget is.

1 like

We willen graag wat meer cultuur zien, maar naar het strand is natuurlijk ook leuk. Het is al zo goed als zeker dat we naar Thailand gaan, Indonesië lijkt ons beide ook heel mooi. Voor de rest lijken mij Fiji, Maleisië, Mexico en Costa Rica erg mooi en leuk. Ik wil graag 5 landen uiteindelijk uitkiezen, maar mijn nichtje zou het liever bij 3 houden, vandaar dat ik dit topic gestart ben. Ons budget zal ongeveer uitkomen op 1000 euro per maand.

kijk eens naar de vliegprijzen-naar FiJi (ja-ben ik ooit ook nog geweest) laat je meteen zo’n 1000EUR meer kosten. CRica-bewaar dat als je wat langer Amerika’s gaat doen. Een ticket retour BKK met lanegre duur is meest relatief zeer voordelig-en vandaaraf kan je de meest gewilde bekpekkers ontgroeningsreizen+landen (met cultuur-hetzij tempels hetzij alle lokale biermerken uitproberen) easy genoeg overland doen. Afsteker naar China ook nog makkelijk zat. Visum voor China hier in BKK halve prijs wat in NL kost. Groot voordeel als hierboven al genoemd: je hoeft helemaal niks uit te knobelen+plannen-is het leuk zat-blijf je-indien niet-reis je onward.
Je kunt je natuurlijk ook NU aanmelden voor 1 van de 3 100landenclubs-als je kan bewijzen dat je in tenminste 100 landen bent geweest mag je lid worden. Dan spaar je gewoon wat meer airmiles en besteedt die aan een uitgekiend vliegticket, liefst bisnis. Kan best in 180 dagen. En dan hoef je nooit van je leven meer te reizen-alles gewoon in je luie stoel. Want weet je-in veel van die landen die je noemt kan het op sommige plekken heel mooi gefotosjopt zijn-maar daarnaast staat dan een vuilnisbelt. En er is armoe, vreselijke ziektes, ontoereikende infrastructuur en vervoer-allemaal erg eng. En als je reist moet je je inspannen-zo’n veels te zware bekpek sjouwen, met allerhande gespuis onderhandelen over taxiprijzen, iedere keer weer slecht engels praten met onverstaanbare japanners e.d.-dat weegt allemaal echt niet tegen die moeite op.

voor 1000 euro per maand kan je in zuid oost azie goed rond komen als ik lees welke landen jullie willen bezoeken zou ik zeggen koop een ticket naar bangkok en reis dan via maleisie en eventueel singapore naar indonesië als je hier dan bijvoorbeeld op bali eindigd kan je heel voordelig met air asia terug vliegen naar bangkok of kuala lumpur en vandaar weer naar huis even uitzoeken welk het voordeligste vliegticket opleverd
ook zou je natuurlijk de reis kunnen om keren en vanuit indonesië beginnen dan kan je aan het eind altijd nog naar cambodja of laos gaan als je tijd en zin overhebt

groet dirk :chin:

Ik ben het helemaal met dirkpie eens.
Laat het bij 1 continent en bezoek deze goed en niet overal een beetje.
Aan 1000 euro per maand leef budget heb je meer als genoeg in Azie.
In zuid-Amerika zou je misschien iets meer nodig hebben. Ligt aan je uitgiftepatroon.
Landen als Fiji en costa rica bezoek je meer om het natuurschoon dan om de cultuur. Deze landen zijn al ingesteld op toeristen.

We heben inmiddels al een aantal wereldreizen gemaakt maar zijn dan ook al vanaf 1984 bezig.:zon02:

Als je wat indrukken wilt krijgen kijk dan eens op onze website voor videos en reisverslagen per land.

www.LifeIsJoy.nl

:wereld: