6 maanden rondreis

k ben van plan in het komende jaar 6 maand loopbaanonderbreking te nemen. Maar wat ik wil zien in die 6 maand is nog niet helemaal duidelijk.
Daarom graag jullie advies. Ik zou sowieso Australië en Nieuw-Zeeland aandoen, ik dacht aan 6 weken voor Australië en 4 weken Nieuw-Zeeland.
Nadien kan ik misschien verder reizen naar Indonesië, Filipijnen en Maleisië.
Of in omgekeerde richting is uiteraard ook een optie

Wat denken jullie? Wat zouden jullie op 6 maanden tijd aandoen?
En wat is de beste reisperiode? Want het klimaat per land verschilt nogal veel heb ik de indruk…
Ik weet het, nogal veel vragen. Maar ik zou mijn idee wat willen concretiseren en weet begot niet hoe eraan te beginnen. Hoe begin je met het plannen van zo’n reis…

niemand? :confused:

hallo,

Het handigste is dat je je eerst goed inleest ( klimaat, cultuur, visums, etc,) daarnaast is het aan jou om te kijken welke landen bij jou passen om te wilen zien.
Als het gaat om je baanonderbreking lijkt mij dat je eerst met je leidinggevende om de tafel moet om te kijken naar terukeergarantie en dergelijke. Aangezien je voor een half jaar gaat is het handige om bij je eigen zorgverzekeraar te blijven ( afmelden kan pas op 1 jan., voor de duur van een jaar) daarnaast heb je een reisverzekeing nodig die dekkend is bij terugkeer Nl.als je ziek bent, of bij overlijden, je verzekeringsagent kan je hier uitleg over geven en zoeken naar de geodkoopste. Ik weet niet hoe je met huisvesting zit, onderhuur, zelf door betalen. Wat betreft de route van planning: Australie en NZ zijn geweldige landen maar relatief wat duurder dan Azie. Kijk even naar je eigen budget en wat je doel van reizen is ( veel zien, rondreizen kost meer , af en toe niets doen maakt reizen goedkoper).
Oftwel, succes met plannen
Groet Loes

Heej!

Zoals Loes al zei is een verzekering erg belangrijk! Als ik jou was zou ik even kijken of www.verzekeringeninhetbuitenland.nl Daarnaast moet je een goede backpack aanschaffen als je die nog niet hebt! Ik ben voor mijn buitenlandplannen in aanmerking gekomen met JoHo. Ze hebben mij heel erg geholpen met de route en andere praktische dingen! Misschien is het ook iets voor jou. Ik ben zeer benieuwd hoe je het allemaal gaat vinden!

Succes!

Bedankt, ik zal sowieso uitkijken naar een goed verzekering.
Maar daar ben ik momenteel nog helemaal niet aan toe. Voor het ogenblik is het belangrijk voor mij om de reisroute enzo wat uit te stippelen. Heeft er dan niemand advies voor mij? Een antwoord op mijn vorige vragen?

jawel hier zijn de adviezen:

hallo,

Het handigste is dat je je eerst goed inleest ( klimaat, cultuur, visums, etc,) daarnaast is het aan jou om te kijken welke landen bij jou passen om te wilen zien.
Als het gaat om je baanonderbreking lijkt mij dat je eerst met je leidinggevende om de tafel moet om te kijken naar terukeergarantie en dergelijke. Aangezien je voor een half jaar gaat is het handige om bij je eigen zorgverzekeraar te blijven ( afmelden kan pas op 1 jan., voor de duur van een jaar) daarnaast heb je een reisverzekeing nodig die dekkend is bij terugkeer Nl.als je ziek bent, of bij overlijden, je verzekeringsagent kan je hier uitleg over geven en zoeken naar de geodkoopste. Ik weet niet hoe je met huisvesting zit, onderhuur, zelf door betalen. Wat betreft de route van planning: Australie en NZ zijn geweldige landen maar relatief wat duurder dan Azie. Kijk even naar je eigen budget en wat je doel van reizen is ( veel zien, rondreizen kost meer , af en toe niets doen maakt reizen goedkoper).
Oftwel, succes met plannen
Groet Loes