In november dit jaar ga ik samen met mijn vriend voor 6 maanden naar Australie en Nieuw Zeeland.
Onze route is al volgt,
Start in Cairns, door de outback richting Adelaide, Melbourne, dan naar Nieuw Zeeland, terug naar Melbourne en dan via de oost kust helemaal terug naar Cairns.
We willen een auto kopen en zo kamperend door het hele land.
Is de een realistische route?
(We dachten aan 2 maanden Nieuw zeeland.)
Hoi Steef,
met een beetje doorrijden af en toe is het een realistisch plan. Wat bedoel je met ‘via de outback’ naar Adelaide. Ik neem aan dat je een ‘gewone’ auto koopt en dan heb je in de echte outback niets te zoeken. Maar Cairns, Townsville, Mount Isa, Three Ways, Alice Spring, Ayers Rock en de Olga’s naar Adelaide is heel mooi. Dan via de Great Ocean Road naar Melbourne. En waar vandaan naar Nieuw Zeeland? Dan de oostkust=het meest oninteressante deel van de route maar ook daar kun je regelmatig een stukje ‘inland’ doen. Ben benieuwd hoe het verder gaat. We weten ‘iets’ van Australië omdat we er zes jaar en 120.000 kilometer hebben rondgereden.
Zie onze website www.dutchjumbo.nl en schroom niet om vragen te stellen.
Succes met het plannen. Dat is al een leuk deel van de reis.
Besteed na aankomst niet te veel tijd in Cairns. Het is er de verkeerde tijd. Op de terugreis zit je qua weer precies goed, dus zorg dat je dan nog wat speling hebt