Kan iemand me vertellen hoe veilig het is om met 2 personen (man&vrouw) 24 jaar oud, een rondreis te maken van ongeveer een maand?
Welke eilanden willen jullie gaan bezoeken?
Het land is zeker redelijk veilig te bereizen. Mits je de volgende zaken in acht neemt.
1 Gouden sieraden thuislaten, draag alleen houten en plastic sieraden
2 Vermijd oude gammele roestige veerboten ,die willen nog wel eens zinken.
3 Kom niet in gebieden waar Minbuza een waarschuwing geeft daar niet te komen, betreft alleen het zuidwestelijk deel van Mindanao en de Sulu- eilanden.
Hoi Rell, als je jezelf goed laat informeren en ook ter plaatsen, dan is de Filipijnen een leuke vakantie bestemming om rond te reizen.
Het zuidelijke gedeelte van Mindanao en de Sulu Eilanden hebben een NIET gunstig reis advies.
In de Filipijnen zijn tal van verschillende eilanden, Cebu, Palawan, Bohol, en Boracay zijn voor veel toeristen een must om te bezoeken.
Veel plezier met jullie rond reis !!
Hallow,
We zijn al meer dan een jaar aan het rondreizen in de Filipijnen…Mindoro Oriental, Palawan, Busuanga-eiland, Boracay, rijstterrassen in Noord-Luzon,Siquijor.
Nog nooit zijn we lastig gevallen of hebben we een onveilig gevoel gehad…ook niet als vrouw-alleen zijnde…
Alleen in Manilla krijgen we dikwijls een onveilig gevoel.
In de grote shopping-malls in Manilla is het geen probleem maar ik zou toch mijn tijd niet verspillen in Manilla…tenzij het moet natuurlijk.
Het is echt een geweldig land…met heel veel mogelijkheden en met heel veel bezienswaardigheden en dingen die je kunt doen!
Hou er wel rekening mee dat het reizen veel tijd in beslag neemt.
Heel veel vakantieplezier!!!
Daaag, Mo :cheer:
Bedankt voor jullie reacties. Klinkt allemaal erg positief. Vooral in het Noorden blijven dus. Ik zal me eens gaan verdiepen in de eilanden. Hebben jullie nog tips wanneer we ongeveer een maand willen gaan?
Hallo Rell,
De Filipijnen bestaan uit meer dan 7.200 eilanden en eilandjes.
Je moet alleen maar het zuidwestelijk deel van Mindanao en de Sulu- eilanden vermijden.
Misschien dat je meer informatie kunt geven wat jullie graag doen en in welke maand dat jullie zouden gaan?
Dan kan iedereen jullie beter tips geven omtrent welke eilanden het meest geschikt zijn voor jullie.
Daag, Mo :cheer:
We willen in de maand December reizen en houden van wandelen in de bergen en natuur bekijken, maar ook houden we van wat ontspanning. We zijn minder fan van steden bezoeken.
Alvast bedankt voor jullie reacties
http://imageshack.us/a/img9/201/p1040223r.jpg
Jungletrekking in Palawan
Wat wandelen in de bergen en natuur bekijken betreft zit je helemaal goed in Filippijnen. Vooral in palawan is de jungle nog goed intact.
Bovenstaande foto is door mij gemaakt tijdens een jungletocht op palawan.
Manila zou ik absoluut afraden, en als je er toch moet zijn ga dan naar de zakenwijk makati die is wel schoon en veilig het erste wat je er kan overkomen is dat de taxichauffeur je 1000 peso voor een rit van nog geen 150 peso vraagt.
Verder veel in mindanao rondgereisd, ons is nog nooit iets overkomen, de bevolking is daar zo nog aardiger en behulpzamer dan elders. Volgens ons is daar zeer weinig criminaliteit maar een hogere kans op terrorisme vandaar dat negatieve advies van min. buza. zelf hebben wij hier niets van gemerkt maar zijn we wel in manilla slachtoffer geworden van crimininaliteit, een taxichauffer (een airporttaxi nota bene) reed pardoes met onze bagage weg, nadat we betaald hadden werden we ineens deel van een opstootje van taxichauffeurs (dit was duidelijk in scene gezet) die ineens aan kwamen rijden en zogenaamd begonnen te vechten met onze taxichaufeur, die sloeg zogenaamd op de vlucht en de andere taxis waren ook ineens verdwenen, het kan dus verkeren in manila.