Eerste maal Filipino's

Hallo,
Ik vertrek voor de eerste maal naar de Filipijnen.
Kan iemand mij meer info verschaffen over waar wel en waar niet te gaan?
Welke steden zijn veilig en leuk en welke niet?
Tx>>>

hallo sprinter

Als je voor het eerst naar de filepijnen gaat is het misschien niet onverstandig om dat georganiseerd te doen,

gr lotje 360

Sprinter,
De Filipijnen heeft meer dan 8000 eilanden:wereld:! Dus wat meer concrete omschrijving wat u zoekt maakt het makkelijker om info te geven.
Wat je moet mijden is zoals overal in de hele wereld dat zijn de achterbuurten van de grote steden, vooral Manila en Cebu zijn op dat vlak zeer onveilig. Verder zijn er ook een paar streken in Mindanao die best te mijden zijn omwille het verzet van de fundamentalisten.
Reis je in de maanden september tot begin januari dan mijd je best noord Luzon omwille van de thyfoons. Beste tijd van het jaar is half januari tot eind mei en dit omwille van buiten het regenseizoen te reizen, temperatuur kan in april tot mei wel aardig oplopen!
Georganiseerd is makkelijk maar niet absoluut nodig. Via internet boeken in één of ander resort is perfect mogelijk en men komt je zelfs afhalen aan de binnenlandse luchthavens. Bovendien bieden die resorts allerlei van activiteiten aan. Er bestaan verzamel websites waar alle accomodaties zijn samengebracht van de grote eilanden zoals Cebu, Luzon, Palawan, Negros, Mindanao, etc.
Ook als je een indicatie geeft waar uw interesses zijn dan kan er meer gericht geantwoord: strandvakantie, fietsvakantie, wandelvakantie, cultuurreis, sporten, etc?
Ook omtrent de vluchten kan er heel wat papier volgeschreven worden.
Dus ik zou zeggen laat maar even horen wat je zoekt
Groetjes:cheer:>>>:zon02:

Hi Sprinter,

Kijk eens vrijblijvend op onze de website, daar vind je veel informatie over allerlei bestemmingen in de Filippijnen, inclusief diverse video’s.

De bestemmingen die wij aanbieden zijn veilig. In het zuiden van de Filippijnen vind je de minder veilige gebieden, o.a. het zuiden van Palawan en Mindanao zijn de gebieden waar wij bewust geen reizen aanbieden in verband met de veiligheid.

Succes met het voorbereiden van je reis!

Groetjes :dag: