Veiligheid in Mexico

Ik kwam afgelopen weekend op deze pagina (Ministerie van Buitenlandse Zaken | Rijksoverheid.nl) als ik het zo lees lijkt het wel Irak de pagina bevat ook veel oude informatie Ik weet dat er ook wel wat gebeurt zoals afgelopen weekend in Acapulco en Veracruz. Wat me het meest tegen het hoofd stootte was dit stukje (Niet-essentiële reizen naar Mexico worden momenteel ontraden.) Ik vindt dat Mexico wel erg negatief wordt beoordeeld.
Gaarne jullie mening hierover.

Mvg.
John

Zeer negatief ja, altijd al gevonden trouwens, maar deze laatste versie slaat werkelijk alles. Zelfs in de delen waar het echt veilig is komen ze met (zeer uitzonderlijke) haaienaanvallen op de proppen om het toch onveilig te laten lijken.
Dat het hier en daar niet echt veilig is klopt, maar zoals er hier over gesproken wordt is door iemand geschreven die een hekel heeft aan Mexico lijkt het wel. Grootste problemen zijn met name in Ciudad Juarez waar het echt onveilig was voordat het leger daar kwam. Voor de rest vind ik het echt niet onveiliger dan Nederland. Ben ook in Acapulco 2/3 jaar geleden en dit en vorig jaar in Veracruz geweest. Nooit een moment onveilig gevoeld.
Afgelopen jaren door bijna geheel Mexico gereisd waaronder ook door de ministerie van buza zeer gevaarlijke omschreven staten en ook in Mexico Stad paar keer geweest en als niet drugstoerist/koerier zijnde merk je er werkelijk niets van die drugsoorlog e.d. en ook voor berovingen ben ik niet banger dan ik in Nederland zou zijn.
Bovendien voegen ze alleen maar informatie toe, nooit heb ik ze informatie weg zien halen. Lijkt er ook op dat ze de informatie meer van de media overnemen dan werkelijk de situatie beschrijven.
Dat niet essentiele reizen ontraden worden is overigens vanwege die griep. Maar vind het bijzonder opmerkelijk dat ze voor de VS niet het zelfde reisadvies uitgeven waar je tegenwoordig meer kans hebt om die griep op te lopen. Voor de rest mogen ze het op de zelfde manier doen als voor de VS, het advies geven om bij je hotel te informeren of en waar het onveilig kan zijn. Nu lijkt het erop dat het overal onveilig is terwijl dat absoluut niet waar is.

Het reisadvies van dat niet essentiele reizen worden ontraden is opgeheven trouwens. Eindelijk zeg.

Nog meer nieuws vandaag ( http://www.mx.terra.com/noticias/influenzaporcina/interna/0,,OI3822068-EI13848,00.html )Hopelijk gaat straks alles weer een beetje normaal .Ik heb nog niet veel toeristen hier gezien,Cuernavaca is natuurlijk niet zo toeristisch als pdc maar alle beetjes helpen.
:vak02:

idd erg overdreven! mag weleens ingekort worden

Ken dit soort berichten wel. Woonde voorheen in Adam Oost. Moet eerlijk zeggen dat daar in het jaar dat ik daar woonde meer mensen om het leven waren gekomen door criminaliteit dan waar in nu woon (Tlaquepaque, deel van Guadalajara, Mexico). Als je een op somming gaat maken van liquidaties of moorden en Nederland in een berichtje wordt je er bang van.

Wat wel waar is dat de grens gebieden onveilig zijn maar ook daar zijn het meestal boefen die boefen afmaken.

Wouter

Toevallig was er vanavond een stukje op tv met iemand van MinBuZa die leuk vertelde dat je in Mexico niet in die “leuke” kever taxi’s moest stappen, want dat waren allemaal georganiseerde bendes. Tjah…, daar zakte mij de broek toch behoorlijk van af :frown:

Laat ze dan bij zo’n waarschuwing ook eens met een wel veilige oplossing komen. Dat is zeker niet spannend genoeg…

Ten tijde van de Bende van Venlo kreeg ik ook altijd vreemde vragen m.b.t. veiligheid en mogelijke schietpartijen… Het is de ver van mijn bed show.

Och Robert niets van aantrekken ik ken mensen die een vakantie van 10 dagen in mexico hebben gehad ,en dan zeggen dat ze het land kennen :confused:

Ja wat kan je daar nu van zeggen.
Als je hier woont dan weet je dat dit zwaar overtrokken is.

Als je hier de dingen niet doet die je thuis ook niet zou doen, dan is het hier het meest veilige land ter wereld.