mexico en guatemala gevaarlijk?

Hallo,

Mijn vriendin en ik hebben net een vlucht geboekt naar mexico. Zes weken zonder touroperator. Ik was in de wolken om deze reis te maken. Maar mijn vriendje is helemaal paranoia over deze reis. Hij is ervan overtuigd dat mexicanen heel gevaarlijk uit de hoek kunnen komen en dat zo’n reis met een vriendin een heel naief idee was. Hij is er rotsvast van overtuigd dat we ontvoerd, verkracht of gedood gaan worden. Hij heeft me natuurlijk de stuipen op het lijf gejaagd. Maar ik wil me niet laten opzadelen met angst. Maar soms denk ik dat het misschien inderdaad niet zo’n goed idee was om in dat land rond te reizen.
Zijn er mensen die me wat meer kunnen vertellen over de gevaren van dit land?

groetjes

K

Helemaal begrijpen ik doe ik je verhaal niet, “mijn vriendin en ik” en dan verder gaan praten over je vriend?
Maar goed, in Mexico zit het gevaar alleen in Ciudad Juarez en ik denk niet dat je in die richting zult gaan. Rest van Mexico kun je gerust reizen zzolang je maar je gezond verstand gebruikt net als je in een ander land zou doen. Heb al 10.000’en kms door het hele land gereisd in steden als afgelegen plekken zonder enkel probleem met mijn vrouw samen.

Bedankt voor je snelle reactie!!! Leuk is dat!
Sorry, voor de onduidelijkheid!!! lol2 Ik schreef mijn berichtje nogal snel.
Het gaat dus om een vriendin. En mijn vriend is hierom heel ongerust. Maar uiteindelijk heeft dit niet zoveel belang. Buiten het feit dat we wel twee vrouwen zijn en zo misschien extra aandacht trekken.
Jij hebt dus al heel veel door Mexico gereisd. Leuk zeg. Heb je nog tips? Wat is echt de moeite waard om te bezoeken?
Wij komen aan in mexico city, zouden dan richting guatemala gaan en terug via Cancun.

Groetjes

K

Ah ok ja begrijp het nu. :smiley:
Je zult inderdaad wat meer bekijks hebben zeker als jullie beiden blond zijn, maar nee ontvoeringen en dat soort dingen zou ik me echt geen zorgen om maken. In Mexico tenminste niet. In Guatemala heb ik echter geen idee hoe het daar zit. Ben ik nog niet geweest.

En ja voor de rest, je hebt aardig wat de tijd dus je kunt heel veel bezoeken zonder dat je dingen hoeft over te slaan. Meeste plekken voor de route van Mexico stad naar Cancun zullen denk ik wel bekend zijn neem ik aan want voor dat gedeelte kun je vrij veel informatie vinden op het internet. Je zou daarbij denk ik vrijwel alles kunnen bezoeken in die tijd wat je op internet tegenkomt en wat je interessant vindt.

Bedankt!!!