Goedemorgen,
Wie kan mij vertellen of het veilig genoeg is om over 2 weken richting Dahab te vertrekken?
Of is het momenteel raadzamer om thuis te blijven?
Ik hoor het graag!
Goedemorgen,
Wie kan mij vertellen of het veilig genoeg is om over 2 weken richting Dahab te vertrekken?
Of is het momenteel raadzamer om thuis te blijven?
Ik hoor het graag!
Ik vertrek volgende week al, ik zou niet inzien waarom niet…
Zie ook de site van BuZa, er zijn geen aanpassingen in het reisadvies nav van Wilders’ film: Ministerie van Buitenlandse Zaken | Rijksoverheid.nl
gisteren was er een reportage op tv, en ze zeiden daar dat de toeristische landen over het algemeen wel veilig zijn! Wel werd aangeraden om je niet te provocerend te gedragen enzo maar goed dat zul je normaal ook niet doen ![]()
Is moeiklijk te voorspellen hoor hoe de bevolking van Egypte op de uitzending gaat reageren,maar als de vlam in de pan slaat zal dat toch vooral in de grote steden zoals Cairo zijn,in Dahab leeft zo,n beetje iedereen van het tourisme,en niemand daar is gebaat bij onrust,wel blijft altijd het gevaar aanwezig dat extremisten van buiten Dahab een bom plaatsen,om zo westerlingen te treffen.
De Nederlandse ambassade in Cairo heef een waarschuwing uitgestuurd aan de Nederlanders in Egypte: houd je rustig, provoceer niet, blijf kalm en zorg dat je kontakt adressen hebt voor het geval je problemen krijgt. De Nederlandse ambassade zelf verwacht wel problemen en relletjes.
Ik denk zelf dat ik gewoon ga, maar mijn ouders zijn nogal ongerust, die hebben de betreffende reportage ook gezien…
Maar goed risico is er altijd natuurlijk, alhoewel ik wel denk dat er een verhoogd risico is…
Ik bestel wel een paar shirtjes met Wilders aan een strop, moet het goedkomen! ![]()
Gewoon lekker gaan en genieten van je vakantie.
Momus, Wilders met een strop? Waarom? Hebben we daar al niet genoeg van gezien, intolerantie omdat iemand voor zijn mening uitkomt? Je mag het niet eens zijn met iemands mening, maar iemand daar gelijk voor vermoorden? Er zijn milijoenen mensen die graag hun mening openbaar zouden maken, maar het niet kunnen omdat dan de strop inderdaad voor hen wach, of de kogel, of het zwaard, om maar niet te praten over martelingen. Waarom moet iedereen maar weer direkt denken aan het afstraffen van vrijheid van meningsuiting, persvrijheid, omdat het hen niet uitkomt. Omdat het hier een stom geloof betreft een z.g heilig huisje? Kom nou. De Nederlanders beledigen met impunity het koninklijk huis, presidenten en regereingsleiders (zolang zij maar niet links zijn). En met stom geloof bedoel ik niet enkel de Islam, geen enkel geloof verdient het mensen af te slachten. Geloof is de bron van het meeste kwaad in de wereld. Vrijheid van opinie moet worden beschermd, koste wat kost. Rick8o heeft de juiste mentaliteit.
Het was niet mijn bedoeling hier een politiek issue van te maken…
Heb er wel mijn mening over, maar dit lijkt me niet de juiste plek om daarover van gedachte te wisselen…
Mijn bedoeling met het Wilders shirt was meer mijn eigen veiligheid waarborgen, leek me toch ook wel redelijk uit de post naar voren komend…
Zoals je misschien zult begrijpen, of niet, hebben de mensen in Egypte het niet zo op dhr. Wilders…
Dus wanneer ik een shirtje aantrek met Wilders aan een strop, denk ik dat ik iets veiliger over straat kan…
Dat was slechts mijn bedoeling om aan te geven…
Momus: zolang er geen negatief reisadvies wordt uitgegeven dan kun je echt gewoon gaan hoor!!! Lekker van je vakantie gaan genieten!!!
Fijne reis!
Ik had gisteren een vriendinnetje van me aan de telefoon die nu in Dahab zit, en zij had HELEMAAL niks van alle commotie gemerkt en was hoogst verbaasd toen ik haar vertelde over al die bezorgde mensen hier. ![]()
(Nog maar 5 nachtjes slapen…)
hm ja, slim hoor :retard: van je om iemand anders zijn leven te bedreigen, enkel om je eigen veiligheid te kunnen waarborgen ! Zo moedig je de meute aan een ander(je eigen landgenoot dan nog wel) te vermoorden vanwege een andere mening. Op lange termijn wurg je jezelf er ook mee, want je doet namelijk mee aan het beknotten van de vrije meningsuiting en dat kan toch alleen maar in je iegen nadeel werken zeker? Een beetje meer respect voor de eigen cultuur mag anders ook wel, doet er niet toe in welk land je bent. De westerlingen in eigen land gaan anders ook al genoeg uit de kant voor andermans cultuur.
En als je er geen politiek issue van wilt maken, loop dan nergens ter wereld rond met de afbeelding van een politicus aan de strop die opkomt voor je eigen cultuur, gewoon maar om je wat meer te onderwerpen aan andermands cultuur denkende dat je daarmee je eigen vel kunt redden (niet dus). Ga gewoon op vakantie zoals gewoonlijk.
Relaxxxxxxxxxxxxxxx het was slechts een kleine kwinkslag…
Nogmaals, ik heb helemaal geen zin om die discussie hier te gaan voeren…
Had gewoon op tijd moeten zijn voor die gratis “Stop Wilders” t-shirtjes…
Hey,
Ik ga 14 maart naar Egypte ik heb er erg veel zin in en kom op gewoon gaan.
Neg een weekje joepieee.
gr
ben net terug uit egypte. ik heb in hurghada gezeten we hebben wat rond gevraagt en de mensen daar weten niet eens wie wilders is.
echt waar heb in een resort gezeten en we hebben er veel over gepraat daar met de mensen maar ze weten niet echt niet wie hij is.Als we vroegen weet je wie wilders is dan kregen we als antwoord wat is dat?? dan zeiden we dat het iemand was uit nederland en dan keken ze alsof ze water zagen branden.
Gewoon gaan echt niks aan de hand daar.
A.s. dinsdag vertrekt mijn vliegtuig om 11:35 richting Taba international airport!
Hoop op een weekje met mooi weer en goede snorkelomstandigheden! :zon02:
In Dahab is alles bij het oude, over Wilders wordt geen woord gerept ![]()
erg om te lezen hoe sommige mensen wel erg snel op hun paard zitten!
even rustig blijven en niet zo snel opwinden ![]()
laten we gewoon niet over die Wilders praten daar, of ze kennen hem wel nog… Ik vind het jammer dat 1 man het hele land zo op stelten kan zetten. Moet die zich amuseren daarmee!
Geweldige vakantie gehad, van Wilders hadden ze nog nooit gehoord!
Wat een topbestemming, kan het iedereen aanraden!