Heb inmiddels al heel veel uitgezocht voor mijn reis maar zit nu met een paar dilemma’s… hoor van alle kanten dat het gevaarlijk is en dat je niet alleen iets kunt ondernemen dus nu mijn vraag: hoe veilig is Zuid Afrika?
Als ik ergens in een hostel zit, kan ik dan niet alleen booschappen doen moet er altijd iemand mee omdat het anders niet vertrouwd is? en voor welke gebieden geld dit of is heel Zuid Afrika niet veilig. Snap wel dat Kaapstad en Johannesburg niet de veiligste steden zijn maar wat moet ik me daarbij indenken?
Mijn route gaat van Kaapstad via de kust naar Johannesburg en vandaar naar het Krugerpark en Blyde River Canyon)
Dan nog een vraag, wie kan me vertellen wat het gemiddelde dagbudget is voor een backpacker die lowbudget gaat reizen. Heb ergens gelezen dat het rond de € 20,- zit maar dat was een bericht van 2009…
En dan als laatste, wil heel graag de Tsitsikamma hiking trail gaan lopen, waar kan ik dit boeken en hoe vroeg van te voren moet dit?
Ik denk dat deze vraag al 10x eerder is beantwoord maar goed, komt ie weer:
Het is niet onveilig zolang je nadenkt over wat je doet en niet met je dure spullen in het zicht loopt. Overdags kan je in de meeste gebieden prima over straat. Ga snachts niet alleen over straat, neem altijd een taxi, ook als het maar een klein eindje is. Ga niet in sloppenwijken rondlopen. Dit geldt voor het hele land. Ga niet naar Johannesburg CBD, ook niet overdag (Er is toch niks te doen). Andere steden: Informeer ter plekke of het veilig is om een bepaald gebied in te gaan.
Budget voor een backpacker:
10 euro slapen (dorm)
15 euro per dag eten/drinken
overige kosten: ?
Weinig meer toe te voegen aan Martijn265. Laat je niet gek maken door die spookverhalen Afke. De hoge criminaliteit waar jij van hoort komt voor in bepaalde (achterstands)wijken in de grote steden waar je als toerist niks te zoeken hebt en ook niet zult komen. Gewoon je gezonde verstand gebruiken en dan overkomt je helemaal niks, kun je meer dan prima alleen je boodschappen gaan doen en zul je een topvakantie hebben!