Hoi,
mijn vriend en ik willen in januari een maand naar Zuid-Afrika. ( kaapstad etc…)
Nou houden wij er niet van om een georganiseerde reis te boeken en hutje mutje achter elkaar aan, stipt op tijd… :paranoid:
Snappie? haha
Nou vroegen wij ons af is het verstandig, qua veiligheid, ( en goedkoper), om dus op eigen houtje er naar toe te gaan. en vanuit Kaapstad bij soort tourist information korte trips te boeken. En weet iemand wat de kosten zijn daarvan en of zo iets überhaupt kan… haha
Zoals backpacken door azië, zeg maar… :vak02:
Ik hoop iets meer duidelijkheid te krijgen, alvast heeeeel erg bedankt voor alle tips etc…
liefs Patries
Hoi Hoi,
Ik zou zeggen kom naar houten vrijdag 1 mei daar geeft wereldcontact een info bijeenkomst
wij zijn er ook
groet Michel
Hoi Patries
Waarom stippel je zelf geen reis uit huur een auto een tentje en trek van camping naar camping. Bij iedere stad dorp is een camping. Je zit in de de zomer aangename temperaturen het kan s’nachts wel eens wat fris zijn een graad of 10 maar verder prachtig weer.
Als je op campings slaapt is reizen in ZA redelijk veilig. Mijd Joburg en de townchips bezoek deze alleen onder begeleiding van een lokale gids. Een camping kost voor twee personen ongeveer 150 rand voor backpacken betaal meestal 300 rand en moet je de kamers delen met meerdere personen. ZA is een openbaring je zult verstelt wat de regenboog natie te bieden heeft.
Hallo,
Hier een website van een stel met dochter die ook aan het einde van de reis in Zuid afrika hebben gereisd. Misschien heb je er wat aan of kun je hun emailen voor tips.
gr van Moira
Je kunt hier goed zelf rondreizen geen probleem hoor. Joburg vermijden waarom zou je, kan je best komen, maar overdag en niet echt naar het centrum gaan (waar het treinstation is) Dar heb je in bijvoor Santon, het Neslon Mandela queare, erg gezellig met een heel groot beeld van de man zelf en je kan daar heerlijk shoppen er is oo een Apartheids museum. Maar daarbuiten ook vele dingen te doen een botanische tuin waar je heerlijk kan wandelen, Lion park, Rhino and Lion park, in Hartebeespoon gebied, heb je nog De Wild chetaa park. Ga in het Johannesburg naar Het Zoo park, daar lunchen bij Moyo een geweldige ervaring, wel even reserveren in het weekend/vrije dag.
Kijk voor je reis op het internet, of in verschillende reisgidsen om ideeen op te doen. Doen wij ook altijd en heerlijk reizen oor dit mooi land.
Vanaf 8 januari zijn hier de zomervakanties van de scholen weer voorbij, dus dat dat scheelt in de drukte.
veel plezier met de voorbereidingen.
groet uit een fris Kyalami