Veiligheid BA

Hallo allemaal,

Ik wil volgend jaar een maand naar BA om daar Spaans te leren, maar ik vroeg me af hoe het zit met de veiligheid in BA (vooral ook om mijn ouders gerust te stellen).
Kan je gewoon alleen over straat? En hoe zit het als het donker wordt? Ik begrijp dat je niet in bepaalde wijken moet komen en dat er zakkenrollers zijn, maar dat is ook in Adam.:wink: Ik ben al op verschillende sites geweest, maar kan er niet echt veel over vinden.

Heeft iemand ook ervaring met Travel active, activity international, studytravel?
Zijn er verder nog tips mbt vlucht boeken of dingen die ik moet weten??

alvast bedankt!

groetjes, Wendy

Ik geef altijd als voorbeeld mijn moeder (65 jaar), die me al 2x bezocht heeft in Argentinie en als ze in Buenos Aires is pakt ze gewoon alleen de taxi naar de dichstbijzijnde shopping. Dat doet ze in Amsterdam volgens mij niet eens…

Ergo: BsAs is betrekkelijk veilig, maar uiteraard kan er altijd wel iets gebeuren zoals in elke wereldstad. Er is wel steeds meer zichtbare armoede op straat overigens.

Spaans leren in Aargentinie is erg leuk! Zelf ben ik bij www.ebatrust.com geweest en ben daar erg tevreden over. Maar er zijn diverse scholen. Mocht je niet in de grote stad willen blijven, er zit in Bariloche een leuke talenschool, www.lamontana.com die gerund wordt door een Nederlandse vriend van me (geeft zelf geen les, don´t worry). Volgend jaar wil hij ook een school in Buenos Aires hebben trouwens.

En voor het boeken van een vlucht: wacht niet te lang :slight_smile: Goedkoopste is om via de USA te reizen, maar dan ben je wel erg lang onderweg. Iberia is ook goedkoop, met korte overstaptijd in Madrid, alleen hoef je weinig vriendelijkheid of service aan boord te verwachten :slight_smile: Andere tip: neem oordoppen mee, geluidsisolatie in Argentinië bestaat gewoon niet…

Bedankt voor de snelle reactie!!
Ik wil graag naar Buenos Aires om Spaans te leren! Ik wil pas over echt een jaar gaan, dus vanaf begin oktober tot begin november! Dan is het ook wel lekker weer daarheb ik begrepen, maar kan nog geen ticket boeken voor die periode.
Heb er wel heel veel zin in!

Hola, leuk Buenos Aires, ga zelf over een week…
Mijn dochter heeft er vorig jaar een paar maanden gewoond, zij was toen 18.
Ze is veel alleen met taxi’s gegaan, ook 's avonds en ik heb nooit wat gehoord over onveiligheid. Dat komt misschien omdat het 's nachts ook druk op straat is.
Verder zijn de mensen over het algemeen erg vriendelijk en behulpzaam.
Zou alleen niet naar bepaalde wijken 's avonds gaan, La Boca is bv niet veilig!!
Wij vliegen met Iberia, gewoon omdat ik het beter vind om niet in de USA over te stappen en je mag per persoon 2x23 kg meenemen!
Wel heb ik gehoord dat de KLM volgend jaar rechtstreeks gaat vliegen naar BA, dus dat zou helemaal goed zijn. Weet alleen de prijzen niet.

Succes!

Bedankt Gallina voor je reactie! Ik ben zelf 20, dus vind het wel fijn om te horen dat er iemand van mijn leeftijd ook gewoon alleen op pad is geweest in BA!

Ik heb inderdaad gezien dat Iberia goede overstaptijden heeft! Het zou wel heel fijn zijn al zou KLM rechtstreeks gaan vliegen, ik ben benieuwd!

Uiteraard informeer ik regelmatig bij KLM hoe het zit (al 2 jaar!), maar tot op heden beweren ze geen plannen te hebben voor een rechtstreekse vlucht AMS-EZE (Buenos Aires). Ook niet zo verwonderlijk natuurlijk als hun ´partner´ AirFrance al direct vanaf Parijs op Buenos Aires vliegt. En KLM al goede afspraken heeft met TAM, zodat je ook Amsterdam - Sao Paolo - Buenos Aires kan vliegen. Volgens mij gaat het er gewoon niet van komen eerlijk gezegd…

In mijn beleving is Buenos Aires niet meer of minder onveilig dan andere grote Europese steden. Ik ben ooit in Milaan beroofd en dit is mij na zeer frequent en langdurig verblijf in Buenos Aires nog nooit overkomen. Je moet alleen niet té uitnodigend rondlopen, d.w.z. met een dure camera om je schouders of een uitpuilende portemonnee in je broekzak. Als je je aan de regels van onopvallend gedrag houdt kan je weinig gebeuren in Argentinië. Veel plezier!