Wij, moeder en dochter, hebben een dag en nacht te overbruggen in BA (aankomst BA 16.00 uur zaterdag en weer vertrek vlg dag uit BA om 13.00 uur)voordat we verder vliegen terug via Rome naar Nederland vanuit Bolivia.
a)Heeft iemand suggesties over een niet te duur hostel in een veilige buurt van BA?
b)Raden jullie ons aan/af om nog wat sight seeing te doen aldaar of is het te ver tussen vliegveld en stad?
c) Wat moeten we eventueel gezien hebben in zo’n korte periode als we besluiten om nog wat van de stad te bezichtigen?
Hartstikke bedankt voor alle tips and suggesties. >>>
Voor hostels moet je even één van de topics van de laatste paar maanden doorzoeken, het staat bomvol suggesties.
Wat je specifieke situatie betreft: als je besluit om in een centraal gelegen hostel in de stad te gaan zitten, dan moet je natuurlijk tenminste iéts van de stad zien. Je kunt 's avonds misschien wat rondlopen in het absolute centrum en daar o.a. de prachtige architectuur van de Avenida de Mayo bewonderen, ergens een hapje eten, etc. Neem geen waardevolle spullen mee, en wees op je hoede, want 's avonds is het niet altijd even veilig in Buenos Aires. De volgende dag kun je beter vroeg opstaan (soms staan er enorme files op de grote wegen dus je moet het ruim nemen) en dan met bijvoorbeeld een vooraf geregelde taxi naar het vliegveld gaan.
Je zult zelf de keuze moeten maken, maar de stad is deze moeite zeker wel waard!
Meestal heb ik niets toe te voegen aan de reacties van Don Agucho, maar nu dan toch even Zaterdagavond, Avenida de Mayo? Saai! Ga dan liever Palermo Viejo/Holywood/Soho in en loop langs de honderden barretjes en restaurantjes en eet nog een lekkere bife de lomo daar. Een hostel zou ik dan ook in die buurt zoeken. Just my $0,02 :chin:
Is de tijd voor sightseeing niet erg kort? Want op de intercontinentale vluchten moest ik toendertijd 3 uur van te voren aanwezig zijn.
Of je moet al heel vroeg rondlopen. Op zondag is het wel rustiger in de stad qua verkeer. Verder voelde ik me er niet onveilig.
Qua hotels zou ik zo niet weten. Ik ben er zelf maar 2x een halve dag geweest en niet zo heel veel van de stad kunnen zien.
Goeie reis =D
Als je om 16.00 op Ezeiza aankomt, ben je dus pas tegen 18.00 in de stad als het allemaal meezit.
Dus weinig tijd, ik zou een hotel nemen in Palermo Soho/Viejo een dorpsachtige buurt rondom Plaza Serrano met allerlei leuke winkels en super restaurantjes en er is op zaterdag ook nog markt.
Een andere leuke wijk is San Telmo een beetje de tango buurt, met authentieke pleintjes en huizen. Staat bekend als iets minder veilig maar zolang je je verstand gebruikt, jullie weten wel wat ik bedoel als je uit Bolivia komt, is er niks aan de hand. ik zou zeggen google eens op foto’s van beide wijken, kijk wat je het leukst vind. Hotels/hostels ook even googlen het barst ervan. Heb geen suggestie want zit altijd in een app.
Als je 's de volgende dag om 13.00 moet vliegen, dus 11.00 aanwezig, zou ik een remise(taxi) bestellen via je hotel. Die hebben vaste prijzen. De rit naar het vliegveld, Ezeiza, zal dan ong 45-60 min. duren. Want het is zondag en dus geen file’s, ga ik van uit.