Veilige buurt in paramaribo?

Ik ga waarschijnlijk in paramaribo werken in een optiekzaak. Ben dus opzoek naar woonruimte . Weet iemand welke buurten in paramaribo het leukst en beste is om te wonen?
per 1 februari, minimaal 1 jaar.

Groetjes Thijs

Grappig ik ga dezelfde periode voor een jaar, ben ook wel benieuwd welke buurten okee zijn en welke totaal niet. Ook al is dat best op internet te vinden denk ik.

Hey,

Zit hier nu in Paramaribo voor mijn stage:) Eigenlijk is geen enkele buurt hier echt veilig maar je moet niet in de volksbuurten komen. Ligt er een beetje aan waar je stageadres is; een kwartier fietsen is hier namelijk erg warm.

In Paramaribo Noord zitten een aantal studentenhuizen, zelf zit ik in een van de villawijken (naast ambassadeur Frankrijk & Cuba); de Via Bellalaan. Zelfs hier worden tuinstoelen van het balkon gestolen. Het is dus net hoe goed je zelf afsluit etc.

Maar zoek dus iets dicht bij je stage, en laat desnoods no gg wat horen kan ik hier mss nog wat info inwinnen via de vele andere studenten die er zitten.

Mvg, Jelmer

Dag Thijs,

Wat Jelmer zegt is niet helemaal waar, want er zijn zeker wel veilige buurten in Paramaribo. Het zou niet echt fijn zijn als er werkelijk geen veilige buurt was. Maar het is wel waar dat je liever niet in volksbuurten verblijft. Meestal houdt dat namelijk in dat er groepjes jongeren op hoeken staan die je, soms geheel onterecht, een onveilig gevoel geven.

De buurten Uitvlught, Kwatta (tot ongeveer 3e rijweg), Noord zijn over het algemeen veilig. Ik woon zelf al ruim 3 jaar in Suriname en met veel plezier. Heb gelukkig zelf nog nooit met inbraak of beroving te maken gehad en hoop dat ook zo te houden. Als je zelf ervoor zorgt dat je alles goed afsluit en je gezonde verstand gebruikt, dan zal je niet snel iets gebeuren.

Maar als je een huis op het oog hebt, of hulp nodig hebt, geef dan maar een gil en er kan gecheckt worden of het huis werkelijk veilig is en ook dat de prijs-kwaliteit verhouding klopt.

Succes in ieder geval!

Groeten Nynke

hoi
ik ben het ook met Nynke eens, er zijn zeker veilige buurten in Suriname. Je moet ( helaas) wel goed je deuren/hekken afsluiten omdat er dingen van je gestolen kunnen worden. Ik heb meegemaakt dat zelfs onze onderbroeken aan de waslijn gestolen werden.

Succes aan een ieder die naar Suriname gaat.

Ik heb zelf in Uitvlught gewoond en me geen moment onveilig gevoeld. Wel belangrijk om in een huis met dievenklauwen etc te wonen.

Thijs,

Wij van de Stichting Hijaz bieden je aan een woonhuis met 1 slaapkamer.
Voor 1 jaar in goede buurt.Huur per maand inclusief 150€.

www.hijaz.de

Voor foto`s kunt u mailen.

Mvgr,
Honda.

Hoi!

Ik ga in April naar Paramaribo voor een stage in het 's Lands Hospitaal. Ik kan mogelijk een woonruimte krijgen aan de Mariestraat, Charlesburg/Oldenburg. Weet iemand of dit een veilige buurt is?

Gr. Surya

Charlesburg is redelijk veilig.
Zorg dat je voor 20:00 uur thuis bent en sluit je goed op.
Het huis mag wel tralies hebben(diefijzer)

Mvgr,

Charlesburg is een plek met veel kriminelen vooral het project dat zij achterin hebben die zijn gekraakt door de criminelen en vanaf zij daar hun intrek hebben gedaan is het hopeloos !!!

Je moet ook niet voor straf ergens zitten waar je niet vrij bent

Bedankt voor jullie reactie Honda en Annn!

Het is misschien toch wel erg daar in Charlesburg, als je voor 20.00u thuis bent en met die criminelen daar!
Heeft iemand een appartementje in het centrum? (vlakbij 's Lands Hospitaal?)

hoi Surya
ik ga samen met mijn dochter van 7 ook naar Suriname in april, voor hoe lang ga je?
Ik zoek namelijk nog een huisgenoot, het huis staat in de buurt Uitvlught.

groetjes

Hallo allemaal,

Nu we het toch over veiligheid hebben…
Ik hoop volgend jaar ook voor een half jaar naar Suriname te gaan voor mijn stage.
Daarvoor ben ik nu op zoek naar een verblijfplaats maar ik vind het erg lastig omdat ik hiervandaan natuurlijk niet goed weet hoe de omgeving eruit ziet.
Vooral ook omdat ik alleen ga vind ik een ‘veilige’ buurt toch wel erg belangrijk.
Weten jullie meer informatie over onderstaande straten?

• Marthastraat
  • Anniestraat
  • Kashmirstraat

Verder is mij verteld dat je als student het beste egt in het centrum kan zitten maar als je 3/4 km uit het centrum zit met alsnog genoeg winkeltjes voor het dagelijks leven lijkt dat mij niet zo’n probleem of wel?

Graag hoor ik hierop jullie reactie, advies is altijd welkom :slight_smile:
Alvast heel erg bedankt voor de informatie!

Groetjs

Hoi magreet,

Het is al ff geleden dat ik in paramaribo zat (2005) maar de aniestraat ken ik, daar hebben mijn ouders een tijdje gezeten. Was veilig…

Mijn ervaring is dat je heel goed zit in de wijk uitvlucht, daar zitten verl studenten. Ik heb mij er nooit onveilig gevoelt. Met de bus ben je ook zo in t centrum ( of evt met fiets) of je neemt natuurlijk een taxi.

Voor winkels , boodschappen voor dagelijks hoef je niet in cetrum te zitten , op elke hoek is wel een winkeltje.
Misschien vind je t leuker om midden in t centrum te zitten maarvt is ook afhankelijk waar je stage gaat lopen natuurlijk.

Ik heb t erg naar mijn zin gehad in uitvlucht iig!

In het noorden van Paramaribo is het veiliger dan vele andere buurten en straten als Anniestraat,Kashmirstraat etc

Bedankt voor jullie reacties!!
Fijn dat jullie op deze mannier mee denken.

Het helpt voor mij al een heel stuk als ik weet ik welke wijken ik ongeveer op zoek kan naar een woning…

Dag Margreet,
Ik heb zelf jaren in Paramaribo gewoond.
Veilige buurten zijn idd Noord,Uitvlugt,Zorg en Hoop!
Het is ook raadzaam om svonds in het SUB te blijven. Dit is het uitgaansgebied .
Dit is als je op stap wilt gaan.
Bij De Waag en het Vat komen ook veel stagaires uit Nedreland.is een leuk terras voor een hapje of drankje.wel duur maar,je zit er gezellig.

En er zit op elke hoek van de straat wel een winkel.
Als je echt iets specifiek Ned. Wil eten.kun je bij Choi aan de Johannes Mungrastraat terecht.
Dit is net een AH.

Verder bij Kirpalani kleding huishoudelijke artikelen,krioro heerlijke broodjes.
En Doe maar de groetjes aan zuster Chandansingh,groetjes Frans.
Heel veel succes

Hej Frans,

Bedankt ook voor je reactie en handige informatie over de winkels!
ik zal de groetjes doorgeven :slight_smile:

qua verblijfplaats ga ik waarschijnlijk hier (http://www.klein-kronenburg.nl/) verblijven.
het leek me toch wat veiliger en gezelliger om met wat meer mensen bij elkaar te wonen dan alleen in een huis ergens in een straat.
op mij kwam dit appartementen park goed over! ik weet niet of iemand hier er ervaring mee heeft of het kent?

Alvast bedankt weer!

Nee,ik ken het niet!

Ziet er wel netjes uit!
Kwattaweg is een redelijke buurt.
Alleen een hele lange straat,die overgaat in de Gravenstraat die naar het echte centrum gaat.

Kwattaweg,is denk een paarkm buiten het centrum.
H
Gr. Esperanza

We gaan binnenkort op vakantie naar Suriname. Is kasabaolo/tammenga wel een veilige buurt om te verblijven?