Ontmoetingsplek studenten/ studentenhuis Paramaribo

In december ga ik voor vier weken naar Suriname. Twee weken lang ga ik een georganiseerde tour doen en twee weken lang wil ik ervaren hoe het is om student te zijn in Suriname (in Nederland ben ik dan twee weken me student zijn aan het skippen dus dat probeer ik in Paramaribo in te halen)

-Waar is het gezellig om (Nederlandse) studenten te ontmoeten in Paramaribo?

-Waar wonen nog meer Nederlandse stage-studenten bij elkaar? Ik heb het studenthuis stagewonen aan de Mozartstraat gezien, maar zijn er nog meer van dergelijke accomodaties waar de Nederlandse studenten bij elkaar wonen?

Er zijn heel veel studentenhuizen in paramaribo…ik heb zelf met andere een huis gehuurd.

Als je naar het vat gaat zul je savonds veel studenten vinden, zo ie zo daar in de buurt. En ga uit in touche enzo…

Tony, je gaat de leukste maand van het jaar naar Suriname! December is vanwege de feestdagen, vol met evenementen en feesten. Zoals Mayo al zegt, is de buurt van 't Vat erg leuk. La Caff, Margaritha’s Poolcafé, Zanzibar, ed zitten daar allemaal in de buurt.

Touche is helaas niet echt meer open, dus dat lijkt me niet zo’n leuke plek om mensen te ontmoeten. Maar ZaZaZu is nu helemaal hot. Kom je trouwens alleen?

Accomodaties zijn er trouwens genoeg in Paramaribo, varierend van een hotel tot gewone huizen waar je kamers huurt. Studentenhuizen zijn meestal huizen die door particulieren worden verhuurd, voor 3 t/m 16 studenten. Waar ben je trouwens naar op zoek, qua budget en wensen enzo?

Kom je trouwens alleen?

Yep. Zaterdag 1 december arriveer ik. Wie wil mij die avond meenemen in het uitgaansleven van Paramaribo?

Ik ga in November stagelopen voor 5 maanden in Paramaribo. Heb inderdaad al de site gezien van stagewonen.nl, maar heeft iemand nog een tip waar je leuk kan wonen ???
Alvast bedankt voor de reacties! :slight_smile:

Hai Tony,

Er zijn ook veel stagelopers te vinden bij Zus en Zo. En het is er ook nog eens bere gezellig!
Groetjes

Esther

Tips Over Suriname Nodig?