Veilig?

Ik zou graag tegen april met mijn vriend naar Jordanië en/of Israël gaan. Het zou voor 2 weken zijn waarin we zelf alles plannen en organiseren.
Maar de belangrijkste hamvraag is of het wel een veilige/verstandige beslissing is om naar daar te gaan? Iemand die er pas is geweest die me hierover meer kan zeggen?

Hallo,
Wij hadden ook vluchten geboekt om in maart te gaan naar Israel maar twijfelen ook voort moment, dus wij zouden hierop ook graag antwoord weten…

En vandaag kom ik volgend artikel tegen:

pff ja heb het ook gelezen, het maakt mij toch bang om te gaan, waarschijnlijk zullen wij onze vluchten annuleren, in de hoop dat we iets van ons geld terug zullen krijgen…

Ik ben er weliswaar een paar jaar geleden geweest, maar dit soort dingen gebeuren daar nu eenmaal met enige regelmaat wel. Momenteel wellicht net even iets vaker dan anders, maar de dreiging is er altijd. Ik kan me zo ook geen recente gevallen voor de geest halen waarbij toeristen specifiek het doelwit waren. Zou me daar dus toch niet door laten afschrikken, dan zou je Israël nooit kunnen bezoeken.

Ook hier de wens en tegelijkertijd de twijfel. Het plan is om in principe begin april met een groepsrondreis te gaan. Dat geeft mij wel een iets geruster gevoel, maar toch twijfel. Ik ben benieuwd wat jullie doen en waarom wel/niet.

ik lees ook even mee. We zouden graag deze zomer Israel en Jordanie willen bezoeken.
Wij regelen eigenlijk altijd alles zelf, dus dat wilden we nu eigenlijk ook doen. Is dat wel te doen ivm veiligheid e.d?

Shalom Ma sjlomcha , ik ben midden in de oorlog laatst zomer geweest van 23 juli tot en met 7 augustus 2014 en door het hele land heen gereisd. Zo ook van 11 december tot en met 18 december 2014 en weer door het hele land. Israel is een prachtig land en ja zeer veilig . Je hoeft er absoluut niet bang voor te zijn en ik zou zeggen gaan , en geniet met volle teugen . Zelf ben ik met EL AL gegaan, wel heel streng allemaal maar alle Israelische vliegtuigen zijn beschermd met anti raket afweer systemen dus de veiligste luchtmaatschappij in de wereld. Heerlijk alle bezienswaardigheden en bezoek ook op vrijdag de mahane yehuda markt op vrijdagmorgen in Jeruzalem heerlijk. Ik mis de houmous en de falafel. Mochten jullie nog vragen hebben vuur ze maar af , Shalom toda

1 like