Veilig?

heb nog wel een ebony rungu thuis liggen, zou je wel mogen lenen

:vrede:

ALs je oplet wat je doet is er ook een bijkomend voordeel…alles is leeg dus ze zullen je graag ‘‘voor een prijsje’’ ontvangen overal.

Elluk foordeeel hep se nadeel (en omgekeerd)

Ja, ik zie dat je tegen behoorlijk scherpe prijzen naar Kenia kunt gaan in juli en augustus (normaal een dure reisperiode)
Ik wil wel maar m’n baas niet helaas, dus ik moet nog even geduld hebben tot januari…

en misschien gaan ook de losse tickets wel omlaag.>>>

Ik heb de tickets al in februari gekocht en ook een hotel geboekt voor januari; de volle mep voor het hotel, tickets waren niet zo duur vanuit Entebbe naar Mombasa…

Wij zaten er vorig jaar ook met ons gezin (4kinderen) tijdens de verkiezingen. Vanuit NL kregen we de meest absurde telefoontjes met wat er allemaal gebeurde aan aanslagen en dodenaantallen. Wij zaten in een prive gehuurd huis aan Diani Beach aan de rand van de compound. Nergens last van, niets gemerkt. We hebben zelfs gewoon boodschappen in Ukunda gedaan 2dgn na de verkiezingen.

Wat ik wil zeggen is dat de berichtgeving buiten Kenia misschien niet helemaal hetzelfde is als in Kenia zelf. Wij hebben ons geen moment onveilig gevoeld…onze familie daarentegen wel door alle verhalen op het journaal.

1 like

Ik heb meer dat mn familie in kenia bezorgd is om onze veiligheid

Via Wereldwijzer app

klopt het dat reef hotel gesloten is n.a.v. de aanslag?

sign of undying faith in Kenya as a tourism destination.

Read more at: LINK

1 like

In het keniaanse nieuws werd gezegd dat het hotel de dag erna alweer openging. Ik denk dus niet dat het gesloten is door de aanslag. Misschien wel omdat het nu laagseizoen is en er door alle gebeurtenissen nu helemaal weinig toeristen zijn. Hier aan Diani Beach zijn er ook nog maar een paar hotels open. De rest is dicht.

Via Wereldwijzer app

Inderdaad, het voltallige personeel is vlak na de verijdelde aanslag naar huis gestuurd, helaas.

1 like

bedankt

In Mombasa Old Town zijn onlangs twee aanslagen geweest die doelbewust gericht waren op toeristen.
Helaas zijn er ook Keniaanse slachtofers te betreuren.

Oorzaak is een interne strijd tussen de governer en de police commander van Mombasa waardoor ook hier de veiligheid niet meer gegarandeerd kan worden.
Bron: http://www.youtube.com/user/standardgroupkenya

<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“UH8vdiBzdJA” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>

<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“Hjs9Wq4hQs8” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>

kenia is drastich veranderd na de grote onlusten in 2007
voorheen had de regering de controle om onlusten aan te wakkeren en weer te doen stoppen

de laatste regering heeft nu ook nog eens een anti-moslim/somali beleid
waar van de gevolgen nu zichtbaar worden

http://www.the-star.co.ke/news/article-179958/republic-fear

wie zal in staat zijn om het tij te keren ?

je moet nooit je tegenstander in een hoek drukken waaruit hij nauwelijks kan ontsnappen
geef je tegenstander de ruimte die jezelf ook graag wilt
zie de gevolgen in Gaza, men woont daar in een “open” gevangenis

JA helemaal mee eens. De ellende onder de mensen is schrijnend nu het toerisme volledig op haar kont ligt. Resultaat van eenzijdige nieuwsgeving! Gezond verstand gebruiken oke - je op laten zadelen met allerlei angsten is zinloos…

1 like

Beste Murugi

Wanneer ik jouw bijdrages lees vraag ik me vaak af wanneer je voor het laatst in Kenya ben geweest.

Je kan de situatie van de Gaza niet op Kenya projecteren en wat betreft je opmerking over een anti-moslim/somali beleid dat komt van een groepering die gefrustreerd is en nu op alle mogelijke manieren hun gelijk willen halen maar sterk verdeeld zijn.

Maar wanneer je hier de mening peilt blijkt dat het grootste deel van de mensen tegen een referendum is en achter deze president staan en niet alleen de Kikuyu of Karenjin maar een dwars doorsnede en special de jongere generatie die geen oude man meer als president willen maar zien dat de huidige president en vice gewoon hun best doen om Kenya vooruit te helpen.

Ik leef al lange tijd in Kenya en wat jij schrijf slaat werkelijk nergens op Ik kom in Eastleigh waarvan men zegt het is Mogadishu en zie daar absoluut geen hek om heen verschijnen het zelfde met Pagani waar ook een grote Somalische gemeenschap leeft en werkt.

In mijn opinie is Kenya heel tolerant en laat men iedereen in zijn waarde in vergelijking met Den Haag waar nu de nodige problemen zijn dan is Nairobi en de rest van Kenya een voorbeeld van tolerantie.

En wat de veiligheid betreft geloof ik dat er op dit moment meer schietpatijen in Amsterdam zijn dan in Nairob ten minste als ik de Nederlandse kranten mag geloven.

Lees de daily post http://www.kenyan-post.com/ en prober eens positief te zijn Kenya heeft alle hulp nodig om de toeristen industrie weer op gang te krijgen.

Ik hoop dat je ook eens iets positief naar voren wil brengen en niet altijd zo negatief wil zijn,

• Updated - - -

Beste Murugi

Wanneer ik jouw bijdrages lees vraag ik me vaak af wanneer je voor het laatst in Kenya ben geweest.

Je kan de situatie van de Gaza niet op Kenya projecteren en wat betreft je opmerking over een anti-moslim/somali beleid dat komt van een groepering die gefrustreerd is en nu op alle mogelijke manieren hun gelijk willen halen maar sterk verdeeld zijn.

Maar wanneer je hier de mening peilt blijkt dat het grootste deel van de mensen tegen een referendum is en achter deze president staan en niet alleen de Kikuyu of Karenjin maar een dwars doorsnede en special de jongere generatie die geen oude man meer als president willen maar zien dat de huidige president en vice gewoon hun best doen om Kenya vooruit te helpen.

Ik leef al lange tijd in Kenya en wat jij schrijf slaat werkelijk nergens op Ik kom in Eastleigh waarvan men zegt het is Mogadishu en zie daar absoluut geen hek om heen verschijnen het zelfde met Pagani waar ook een grote Somalische gemeenschap leeft en werkt.

In mijn opinie is Kenya heel tolerant en laat men iedereen in zijn waarde in vergelijking met Den Haag waar nu de nodige problemen zijn dan is Nairobi en de rest van Kenya een voorbeeld van tolerantie.

En wat de veiligheid betreft geloof ik dat er op dit moment meer schietpatijen in Amsterdam zijn dan in Nairob ten minste als ik de Nederlandse kranten mag geloven.

Lees de daily post http://www.kenyan-post.com/ en prober eens positief te zijn Kenya heeft alle hulp nodig om de toeristen industrie weer op gang te krijgen.

Ik hoop dat je ook eens iets positief naar voren wil brengen en niet altijd zo negatief wil zijn,

Keeska, er is een heeeeeeel erg groot verschil in de mening van mensen in Nairobi en de mensen hier aan de kust. Hier wil het overgrote deel van de mensen juist wel een referendum en is men absoluut niet blij met wat de president allemaal doet. Hij wordt regelmatig belachelijk gemaakt, verantwoordelijk gesteld voor de gebeurtenissen van de afgelopen maanden en men staat zeker niet achter hem, maar juist lijnrecht tegenover hem. Als ik het goed onthouden heb, komt murugi regelmatig aan de noordkust, en daar zal deze mening denk ik ook gelden. Er is gewoon een wereld van verschil tussen de mening van de mensen in Kenia en de mensen in Pwani, zoals ze het hier noemen.

Natuurlijk willen we allemaal dat het toerisme meer op gang gaat komen. Ik denk dat we dit het beste doen door de eenzijdige nieuwsberichten ook eens van een andere kant te belichten en juist ook de mooie dingen in Kenia te blijven benoemen.

Ik ben vandaag een dagje naar Funzi Island geweest en wat een heerlijk rustgevend eiland is dat zeg! Het was echt super! Fantastische mangrove trees, mooie vogels, heerlijk gezwommen bij de zandbank en de wandeling door de village was ook echt interessant, zelfs voor mij als inwoner van Kenia die al heel wat villages bezocht heeft! Echt leuk te zien hoe op verschillende plekken in Kenia bij verschillende stammen de mensen leven. En die seafoodlunch! Tamu sana!!!
Een echte aanrader! En nee, heb me geen moment onveilig gevoeld! Was echt een uitje helemaal weg uit de drukte en niets dat je herinnert aan de dingen die ergens anders in het land gebeurd zijn! Alsof de tijd heeft stilgestaan, vredig en rustgevend. Heerlijk!

www.marriettevandervelde.waarbenjij.nu

Niet iedereen is idd blij met de nieuwe president, die al heeft aangegeven niet meer af te zullen treden tot zijn dood. De belastingverhogingen op levensmiddelen (brood, melk etc) treft bvb de allerarmsten. Ook de veiligheid is achteruit gegaan en door nog meer ambtenaren in dienst te nemen is ook de corruptie gegroeid. Net als andere ex-koloniale landen (zoals in het midden oosten en andere Afrikaanse landen) is de bevolking van Kenia niet homogeen, het land bestaat uit zo’n 40 stammen en verschillende religies. De grenzen zijn getrokken door kolonialisten, ze lopen niet langs taal of cultuurgrenzen zoals die na veel bloedvergieten door de eeuwen heen in Europa tot stand zijn gekomen. Regelmatig hoor ik Keniaanse vrienden zeggen dat ze terug verlangen naar de tijd van dictator Daniel Arab Moi, zolang er maar niet weer een Kikuyu (25% vd bevolking) aan de macht komt.
Net als in veel andere Afrikaanse landen is het gevolg van politiek “spel” vaak onrust en geweld.
Ik verwacht echter dat Kenia na de aanslagen van afgelopen tijd binnenkort (voorlopig) zo goed als vanouds zal zijn.

natuurlijk kan je Gaza niet met kenia vergelijken
ik bedoel je moet je tegenstanders ook vrijheid/ruimte geven
wat is/zijn de kenianen er mee opgeschoten nu men al zo lang in somalie is gelegerd ?
de regering en oppositie willen alleen macht voor hun zelf

als kenia weer positief in het nieuws wil komen zal het vanuit kenia eerst zelf moeten komen
dat ik hier kritich post heeft geen invloed op het aantal toeristen , dat doet de grote media ;krant TV

kwaheri