ik wil volgend jaar echt een keer naar Afrika! En Kenia lijkt mij onwijs mooi.
Maar nu heb ik gelezen via de site van de Rijksoverheid dat er veel terroristische aanslagen worden gepleegd.
Mijn vraag is welke gebieden zijn wel veilig?
En wie is er dit jaar naar Kenia geweest en kan mij wat over het land vertellen?
Kenya is id onwijs mooi. Prachtige parken voor de safari en hele mooie stranden. Onveilig? Ik zou het niet weten. We zitten nu buiten in de tuin aan het strand na te tafelen en hoeven niet zo nodig achter tralies. 's nachts wel.
je kunt pech hebben . Vorige week is een Italiaanse vrouw in Malinda zo in haar tuin vermoord.
maar: is Egypte veilig,en Parijs en Tunesie etc etc
Als je hier een standaard vakantie komt houden met een mooie safari en daarna een verblijf aan het strand loop je naar mijn mening weinig risiko om terecht te komen in terroristische acties.
de zuidkustvind ik mooier dan de noordkust en is -denk ik -ook veiliger
mijn advies is dus gewoon doen!!
Helemaal mee eens!
Woon al enkele jaren in Ukunda, aan de zuidkust. Nu toevallig even in Nederland voor familiebezoek, maar eind deze maand weer heerlijk terug naar huis! Je mag me altijd mailen met meer vragen over dit prachtige land. Stuur me maar een pb! (Ben momenteel niet vaak op het forum te vinden )
Groetjes!
Dit jaar ben ik samen met mijn dochter (17) naar Kenia geweest. Wij zijn 3,5 week aan de kust geweest, in Ukunda (Mombasa) voor vrijwilligerswerk. Wij hebben er ons geen moment onveilig gevoeld. Kenia is geweldig, de mensen gastvrij en de natuur overweldigend. Ben er vaker geweest, hebben ook de nodige safari’s gemaakt in o.a. Tsavo East, Tsavo West, Amboseli, Ol Pejeta en de Masai Mara. In het nieuws wordt het nodige geschreven over veiligheid en dergelijke. Op het verkeerde moment op de verkeerde plek kan tegenwoordig overal… Wij hebben de smaak te pakken in ieder geval. In mei gaan wij weer nemen ook mijn moeder mee. Ik zou zeggen: Geen reden voor bezorgdheid
Beetje vooringenomen standpunt om er maar van uit te gaan dat het hier gaat om de echtgenote van de miljonair. Zelfs al zou dat zo zijn is er nog geen reden om te gaan moorden.
Er zijn wel meer lieden die stukken strand afzetten er er mee weg komen omdat ze van kon.bloede zijn toch?
triest gebeuren temeer omdat het op de vooravond van hun vertrek was.
Hoi Masaku Wat is trouwens je echte naam? Ik denk niet dat de door jou gesignaleerde misstanden meer voorkomen bij Italianen dan bij andere nationaliteiten. Veel mensen denken hier boven de wet te staan en komen er mee weg omdat ze betalen
ook uit Nederland was iemand in Diani actief met het geven van zwemlessen aan gehandicapte kinderen. Deze figuur is later in Nederland veroordeeld voor misbruik van kinderen
ik denk dat je doelt op de Riparian act waarin bepaald is dat er binnen een straal van 30 meter gemeten van de hoogwaterlijn geen permanente bouwsels mogen staan. Dat geldt ook voor rivieren en meren.
In Msambweni hebben wij net een discussie achter de rug welke bouwsels er wel en welke niet onder vallen.Mede omdat bouwsels van voor 1995 uitgezonderd zijn. Een oeverloze discussie dus. Ga je het op de keper beschouwen dan is er op ieder perceel in Diani en Msambweni wel iets fout.
Wat is Malindi gebeurd is en blijkbaar geaccordeerd door Nema slaat natuurlijk alles. Ik hoorde dat op Chale island hetzelfde is gebeurd. En als je eens gaat zoeken op eilanden te koop in Kenya kom je ook rare dingen tegen zoals een eiland wat aangeboden wordt wat midden in het marinepark ligt bij Wasini
vier jaar geleden stonden wij voor ongeveer hetzelfde dilemma. Wij hadden de vliegtickets alleen al geboekt op het moment dat er verschillende aanslagen werden gepleegd. We hebben toen gebeld met de Rijksoverheid (dat kan als je advies wil hebben), alleen daar hadden we niets aan. Ze vertelden alleen dat het onze eigen verantwoordelijkheid was om te gaan. Destijds zouden we de reis maken met familie uit het buitenland. Wij overwogen om de reis te annuleren (kosteloos), alleen zij konden dit niet doen. Uiteindelijk zijn we allemaal -dus ook wij- gegaan.
Het was een prachtige reis, veel mooie natuur gezien en veel lieve mensen ontmoet. We hebben ons niet onveilig gevoeld. In ons hotel heerste malaria, dus daar waren we eenmaal daar nog banger voor dan voor aanslagen. De Canadese hoteleigenares was trouwens wel bang dat haar dochter ooit ontvoerd zou worden, haar man totaal niet.
Tijdens onze hele reis is er niets gebeurt. Een paar malariagevallen, maar gelukkig buiten ons reisgezelschap en een vertraging van 36 uur toen we terugvlogen, maar verder… een topvakantie!
Helaas is er drie dagen na onze terugkomst alsnog een aanslag gepleegd. Gelukkig waren wij toen al thuis, maar natuurlijk wel heel naar voor Kenia zelf.
Ik snap je dilemma maar al te goed.
Toch zou ik zonder twijfel nog een keer naar Kenia gaan. Kenia is groot en tegenwoordig kan er overal een aanslag worden gepleegd. Momenteel zou ik nog eerder naar Kenia gaan dan naar Parijs. Ik zou gewoon lekker gaan, genieten en vol bewondering kijken naar al de prachtige dieren!
Ik heb er hier in Ukunda (zuidkust, Diani Beach) waar ik woon ook niets van gemerkt de afgelopen tijd dat het onrustiger zou zijn… juist eerder rustiger… toerisme komt weer een klein beetje op gang, waardoor mensen weer wat te doen hebben.hopelijk deze “zomer” (dec/jan) een topzomer tegemoet komen!
Id aan de kust niets te merken van spanningen of dreigende onlusten
Jammer dat dit negatieve beeld overeind blijft
Daardoor wel lege hotels en vakantiehuizen