ik zit op dit moment in ZO-Azie en denk erover om de jump naar Zuid-Amerika te maken. En dan met name de landen argentinie en Brazilie. Ik reis als vrouw alleen en nu vraag ik me af hoe veilig het is en hoeveel aandacht je trekt.
Dus wie heeft er ervaring mee en heeft als vrouw alleen in Zuid Amerika gereisd?
Maak die jump naar Zuid-Amerika! Ik reis hier nu 5 maanden rond (ben nu in Argentinie) en heb nog niets vervelends meegemaakt- op een poging tot zakkenrollen na dan omdat ik liep te dromen op een ovevolle markt. Als je jezelf open opstelt en weet om te gaan met allerlei vormen van interesse waar je misschien niet altijd op zit te wachten (want ze zijn altijd nieuwsgierig maar vooral toch in positieve zin) dan ga je het hier erg naar je zin hebben. (En het is zo n mooi land- dus ik zou maar gelijk de oversteek gaan regelen als ik jou was
:-))
Hoi Ingrid,
Als je naar Brazilie wilt hoop ik dat je Portugees spreekt, ik ben ook aan het rondreizen in Zuid Amerika en zulke goede ervaringen heb ik helemaal niet gehad in Brazilie, eigenlijk puur omdat ik de taal daar niet vloeiend sprak. Je kunt mijn ervaringen lezen op: Suus Goes South America daarna ben ik Bolivia, en Peru ingedoken en ben onderweg naar Equador een beetje de Spaanse taal kan ook geen kwaad, verder had ik als alleen reizende vrouw niet echt last.
Succes met je keuze!
<_<
He Jeanet, ben twee maal een half jaar in Zuid Amerika geweest, met een klein kind. Kan je vooral aanraden naar Chili te gaan , een prachtig land en behulpzame gastvrije mensen. In Chile geen coruptie. Je reist er voornamelijk met de bus die zeer goed verzorgd zijn en heel goedkoop. Ook kan je liften, geen probleem. Je kan slapen in jeugd herbergen, pensioens, bij mensen thuis. Ook mag je vrij camperen op het strand, neem dus een tentje mee. Tevens zijn er thuis campings, dwz zeggen bij iemand in de tuin. Chileense families camperen hier ook en het is makkelijk contact te maken. Wel staan mensen er over verbaasd dat je als vrouw alleen reist en in de steden bedelt men bij jouw omdat je blank bent, en dus rijk. Kijk wel uit met zigeunerinnnen, dit is niet racistisch bedoeld, voel me zelf een halve zigeunerin, maar hun voorspelingen zijn bedoeld om je geld uit je zak te kloppen. In argentinie vindt je kinderen die bedelen , nooit iets geven want dan exploiteren de ouders ze nog meer, wel kan je ze natuurlijk een broodje geven. Argentinie is saai vergeleken bij Chile. Chile is groen, kust en bergen liggen dicht bij elkaar en het land doorloopt alle klimaten. Het is minder geweldadig dan nederland en gastvrijer.
Ga en geniet! groet Jacky
zeker doen!
Ik weet niet of je spaans spreekt? maar ik vond het wel fijn dat ik dat sprak, omdat de mensen je dan ook sneller als ‘een van hun zien’, helemaal in taxi’s ben ik haast niet afgezet, terwijl ik van rondreizende niet-spaans-sprekende mensen andere verhalen heb gehoord.
Wel kreeg ik weinig begrip vd argentijnen, ze verkklaarden me voor gek, om als 20-jarig blond meisje door rond te reizen,waaaarom in godsnaam?/haha, maar datn vinden ze ook wel weer interessant.
ik moet zeggen dat ik in Bolivia blij was dat ik niet alleen was (was met mn zus en een argentijnse vriend), want daar kom je soms op zulke armoedige ongure plekken. Ook al zijn de mensen veel teruggetrokkener, ze kijken vaak niet eens naarje, wat wel fijn is. Argentijnen (vooral de mannen) kunnen wel errrug geinteresseerd zijn, tot vervelends toe, en dan werkt ‘tengo novio’ niet meer,haha,maar ok, moe je aan wennen!
als je gaat…Suerte, geniet, is een geweldige plek in de wereld!! (vergeet niet genoeg mate mee terug te nemen,want is niet te krijgen in NL)