Veerdienst van Venetië naar Patras

Hoi allemaal,

Wij willen in september met de boot van Venetië naar Patras. Nu vraag ik me af: hoe lang van tevoren moet je zoiets reserveren? Kan dat nog enkele weken vantevoren? Heeft iemand een idee?

Volgens mij is het helemaal geen probleem om dat pas een paar weken van te voren te doen. Je zou de site van Anek Lines in de gaten kunnen houden wat betreft vaarschema en beschikbaarheid. www.anek.gr

Kan je de beschikbaarheid ook zien zonder steeds eerst al je gegevens in te vullen dan? Ik kan het zo niet vinden. Maar bedankt voor de reactie. We willen natuurlijk wel een 2-persoonshut…

Je moet dan wel je gegevens invullen maar je maakt de boeking niet af (dus niet je cc-gegevens invullen) Er zijn nog meer sites, bijv. www.greekferries.gr

Wij gaan altijd half juni van Ancona naar Igouminitsa.Wij reserveren dan nooit.Wij gaan altijd met Minoanlines.Hier mag je nog in de caravan overnachten. Dit bevalt ons uitstekend. En er is ruimte genoeg op dit dek.
( www.greekferries.gr)

Ok bedankt, maar wij hebben geen caravan mee, maar een tent. Aneklines is de goedkoopste als je een hut wilt, had ik al uitgevonden. Ik ben gewoon een beetje bang dat de 2-persoonshutten vol zijn, maar dat zal in voor- en naseizoen dan wel meevallen.

Enige kans is dat de allergoedkoopste hutten vol zijn. Ik ben een keer begin november van Mytilini naar Athene gevaren en wilde een 2 pers. binnenhut, nou mooi dat die vol zaten. Alternatief was een hele dure hut of een slaapstoel. Voor de slaapstoel gekozen, zou een businessclass stoel zijn die je als bed zou kunnen omklappen. Bleek niet zo comfortabel te zijn. Wij hadden 2 dagen van te voren geboekt

wij gaan reeds 15jaar met de boot naar Griekenland.We boeken altijd half Februari,omdat we graag een hut willen.Het is niet echt nodig,je kan onderweg zelfs bij een tank-station tickets kopen.Het geeft ook een beetje vakantie gevoel om van tevoren alles te regelen.Wij varen altijd met de super-Fast,dat bevalt ons heel goed,maar Minoan lines is ook een heel goede maatschappij. Ik wens je veel voorpret en een fijne vakantie corrie

Ik weet niet of je nog een overnachting zoekt in een hotel of B&B voor je vertrekt vanuit Venetië, maar dan kun je het best in Mestre zoeken.
Dat ligt nog net op het vaste land en biedt heel veel verschillende mogelijkheden.

www.reserver.it
www.accommodationz.com

Hallo Itenvergert,

Wat een goed idee met de caravan naar Griekenland. :smile:
Wij hebben in Europa al veel gezien, maar zijn nog nooit in Griekenland geweest.
Heb net het schema van de maatschappij bekeken maar vond het nog best ingewikkeld.
In mei - juni willen we een week of 6 a 8 gaan rondtrekken. Klopt het dat de boot dan ong. 600 euro kost? Misschien heb je nog andere tips. Ik ga me er eens goed in verdiepen! groetjes
Marina

De prijs hangt af van de grootte van de auto en caravan.
Je betaalt voor personen deckpassage, dan de lengte van de auto en de lengte van de caravan. En dan kijken in welke periode je wilt. Mei en juni vallen dan in het laagseizoen.Als de caravan niet langer is dan 6m zijn de kosten bij Minoan 515 euro.
Je mag bij deze maatschappij kamperen aan boord. Je mag geen gas gebruiken, maar krijgt elektrisch. Verder kun je gebruik maken van toilet en douches.
En alle ruimtes van de boot, zoals restaurants, winkels, internet etc.
Minoan-lines vertrekt bijna elke dag om 17.00u vanuit Ancona.
Wij overnachten meestal in Modena en zorgen dan dat we om 13.00u in Ancona zijn voor de tickets.
Dit gaat altijd goed.
Verleden jaar was het deck, waar camping-on-board is, half leeg is. Dat was 13 juni.
Mocht je nog vragen hebben, hoor ik het wel.

Re: veerdienst

ltenvergert
Wij gaan altijd half juni van Ancona naar Igouminitsa.Wij reserveren dan nooit.Wij gaan altijd met Minoanlines.Hier mag je nog in de caravan overnachten. Dit bevalt ons uitstekend. En er is ruimte genoeg op dit dek.
( www.greekferries.gr)

:confused:

Dat moet al wel een tijd geleden zijn!

Inmiddels moet je al sinds een paar jaar als je met auto/caravan of camper gaat echt heel vroeg boeken.
Er zijn per afvaart maar een beperkt aantal Camping On Board plaatsen beschikbaar en de rest van de boot wordt vol gezet met vrachtauto’s en losse trailers.

Wij boeken in januari al voor onze trip begin juni (voorseizoen) anders is de kans groot dat we niet op het voor ons beste moment kunnen vertrekken.

En in deze crisistijden zullen ze er echt alles aan willen doen om de boten zo vol mogelijk te laten varen.