Griekenland met eigen vervoer

Mijn vrouw en ik overwegen deze zomer naar Griekenland te gaan met eigen auto (Peugeot 407). Vooralsnog koesteren wij de gedachte om een kleine week onderweg te zijn via Wenen en Roemenie en dan 3 weken in Griekenland te verblijven. Het liefst steeds een week op één locatie en van daaruit rustig de omgeving verkennen. Een vakantiehuis, Bed & Breakfast, hotel of appartement zijn allemaal mogelijkheden (uiteraard afhankelijk van de periode, prijzen en locaties). De prijzen zijn zeker niet onbelangrijk, maar het behoeft geen echt low budget te zijn. Een eiland zou ook aardig kunnen zijn, maar dat is afhankelijk van de ferryprijzen en mogelijkheden.
Daarna weer rustig terug via de Balkanlanden, met eventueel i.p.v. 3 weken Griekenland een week bijv. in Kroatië blijven en twee weken Griekenland. Of is een ferry naar de laars van Italie een betere optie?
Uiteraard willen we in ieder geval ook een keer niet te ver van Athene vandaan verblijven om van daaruit 1 of twee dagen in Athene door te brengen. Verder lijkt verblijf aan de kust waarschijnlijk aanbevelenswaardig in de periode half juli tot eind augustus (de periode waar binnen onze reis moet vallen).

Zijn er Griekenlandliefhebbers die ervaring hebben met deze opzet en ons ideeen en tips kunnen geven?

Dick Scheepstra

Wij gaan al jaren met auto en caravan naar Griekenland.
We kamperen dus altijd en gaan met de Ferry van Venetie of Ancona over naar Igoumenitsa of Patras.

We spreken op een terras weleens mensen die rondreizen en B&B nemen.
Voor zover ik weet zijn kamers over het algemeen redelijk gemakkelijk te vinden en ook wel op meerdere campings aanwezig.

Rondreizen is uitstekend te doen, de wegen zijn goed en de nw. snelweg van Igoumenitsa naar Turkije is zo goed als klaar.

2e helft juli en augustus kan het wel druk zijn, aangezien Grieken dan zelf ook vakantie hebben.

1 like

Ik heb zonet uw berichtje gelezen.

Je kan dan ook makkelijk via Igoumenitsa naar Corfu:

Ik probeer zo goed mogelijk het vakantiehuisje te omschrijven Het huisje ligt op een prachtige locatie. Corfu is zowieso al heel mooi, maar waar het huisje ligt is het prachtig. Midden in de natuur, kort bij de zee en op wandelafstand van restaurants en winkels. Het huis ligt op wandelafstand, zeg 3 a 400 meter van het mooiste zandstrand van Corfu (Mirtiotissa).

De huurders kunnen beschikken over (indien nodig) twee slaapkamers (met elk twee bedden) en apart toilet. Op het grote terras (met zicht op zee) zijn er ook voldoende ligstoelen en tafels enz. er is zelfs een bbq. In de keuken is alle (basic) materiaal aanwezig.

En dan: wellicht ook niet onbelangrijk de prijs.
Voor kamer(s) betaal je 30 euro/dag of 420 euro voor 14 dagen in het hoogseizoen.
Tel daar nog bij een vliegticket van (bijvoorbeeld van 6-20 juli) 198 euro heen en terug per persoon (volwassenen). Je kan natuurlijk ook met de wagen gaan (Italie en dan veerboot).

Het andere gedeelte van het huis wordt door ons gehuurd. We zijn zelf de eerste drie weken van juli ginder.

Oh ja: we zoeken wel mensen die ENKEL de huishuur willen delen en niets anders (we kregen al veel seksueel getinte reacties, vandaar).

Laat je ons sowieso iets weten, ook als het aanbod niets voor jullie is?

groeten natuurvakantie@hotmail.com

Je kan dan ook makkelijk via Igoumenitsa naar Corfu:

Een aantal ferries doen ook Corfu aan. Nog gemakkelijker!

Ja, maar is zo verschrikkelijk lang op de boot zitten hé

Bedankt voor de reacties tot nu toe. Ik heb me met name inmiddels verdiept in de ferry’s. De prijzen vielen erg mee, ook die van Venetië naar Patras. En het scheelt natuurlijk heel veel kilometers. Is het mogelijk om een tussenstop te maken op Corfu of moet je per etappe voor auto en hut boeken?
En heeft iemand ervaring met de service en prijzen van Griekenlandlandonline.nl?

Dick Scheepstra

Beste,

Dat is natuurlijk per etappe. Wat je wel kan doen is bijvoorbeeld naar igoumenitsa boeken en dan een overzet van en naar Corfu.

En je hoeft natuurlijk niet per se een hut te boeken hé. Je kan ook slapen aan deck; Dat scheelt enorm veel en is bovendien wel leuk.

1 like

Je kunt zelf aangeven van en naar welke haven je wilt varen.
Niet alle boten doen echter Corfu aan.
De prijs blijft gelijk, maakt niet uit of je naar Corfu, Igoumenitsa of Patras gaat.

Als de ferry vanaf Venetie of Ancona via Corfu gaat kun je bij boeking gewoon doorgeven daar je daar van de boot af wilt.
Als je daarna ergens anders heen wilt kunt je gewoon 1 van de vele veerboten naar Igoumenitsa nemen en verder reizen.
Andersom kan natuurlijk ook, je kunt vanaf Igoumenitsa met een veerboot naar Corfu en vanaf Corfu weer terug naar Italie.

1 like