Wie heeft hier ervaring mee?Tips?
Graag je reactie…
Wie heeft hier ervaring mee?Tips?
Graag je reactie…
Wij gaan al jaren met de auto en caravan naar het Griekse vaste land en hebben zo ook inmiddels meerdere eilanden bezocht.
We nemen in Italie(Venetie of Ancona) de veerboot (met camping on board) en varen dan naar Igoumenitsa, daar vandaan rijden we verder naar verschillende bestemmingen.
Griekenland is een fantastisch kampeerland, de campings liggen bijna altijd pal aan zee, met een eigen strand.
Verder vinden wij het een groot voordeel dat we altijd ons eigen vervoer bij ons hebben en dat onze hond mee kan op vakantie.
Tijdens alle ritten die we maken zien we daardoor onderweg ook enorm veel van het land.
Wij rijden sinds 2004 weer (met een caravan) via Servië naar Griekenland.
In 2004 via Slovenië, Kroatië, Servië, Macedonië de laatste jaren via Hongarije.
Er zijn helaas weinig campings in Servië, maar bij de meeste motels kun je op de parkeerplaats overnachten
10 - 12 Euro soms zelfs met stroom.
Vanaf Hongarije is er net voor Belgrado camping Dunav (Zemun) hier zijn we zelf nog niet geweest. zie website www.tob.co.yu/eng/index.php?option=com_alberghi&task=detail&a… of www.amkjedinstvo.co.yu/
De Motels waar wij overnacht hebben zijn Motel Jerina circa 35 km vanaf Belgrado (alleen op de heen weg te bereiken).
Op de splitsing Sofia Thessaloniki Motel Nais en ongeveer 65 Km verder Motel Predjane www.motel-predejane.com/
Afstanden tussen
Belgrado en Nis ± 272
Belgrado en Predejane ± 315 Km
Belgrado Grens ± 597 Km
Nog wat tips
Houdt je aan de snelheid er wordt overal gecontroleerd met Laser Guns.
Voor de tolwegen in Servië wisselen wij Dinars (hebben in het verleden ook met Euro’s betaald maar niet iedereen weet de omwissel koers). Je kunt langs de E75 bij verschillende buitenlandse tankstations bijv.: MOL/OMV/Eko met je betaalpas betalen.
Voor Macedonië wisselen wij geen geld betalen de tol met euro’s
Indien er nog vragen zijn hoor ik het graag
Mvg
Joan
Mijn vriend is heel vaak met de auto naar het vastenland geweest. Nam de boot in Italie en maakte vanuit daar de oversteek. Is hier erg enthousiast over maar doordat vliegen goedkoper is vliegt ie de laatste jaren. Waarschijnlijk gaan we dit jaar weer met de auto (wat voor mij de eerste keer is).
Meer dan 10 jaar met een ferry naar Griekenland gegaan, is zeker een mooie ervaring. Maar wij verblijven in het Noorden van Griekenland.
Gr
joan
Ook wij zijn van plan met de auto via Italie naar Griekenland te reizen.
Het idee is om in Griekenland te camperen. Hebben jullie leuke tips voor een gezin met 3 dochters in de leeftijd van 15/14 jr. Welke rondje zou je kunnen maken in +/- 2/3 weken?
Ik hoor het graag!
Het ligt er natuurlijk aan wat jullie en je dochters leuk vinden! Wij reisden ook div. keren met kids van die leeftijd al kamperend door vasteland en eilanden van Griekenland. Maar wij houden van simpele kleine fam. campings (waar kids ook makkelijk contacten konden leggen) zonder animatie teams en/of disco’s. Wij combineerden dat met culturele highlights, natuur, lekker afkoelen in zee en authentiek Grieks eten met locals in dorpjes.
Als dat iets is wat jullie zoeken, neem dan even contact met me op!
IK! En wel ZONDER veerboot. Want, vooropgesteld: het is, zeker als Noord Griekenland je bestemming is, helemaal niet nodig om die veren te kiezen. Dat idee is denk ik nog een overblijfsel uit de tijd van de roerige Balkan en nog langer geleden de verhalen over de “dodenweg” (autoput).
Het maakt weinig verschil of je door Duitsland rijdt of door Kroatie/Servie (op de max snelheid na dan…). Met alle gemak reed ik het stuk van midden Nederland tot Xanthi in twee dagen.
Wegen zijn prima, op een stukje Belgrado en een stuk van ongeveer 80km in FYROM/Macedonie na geheel snelweg. Kortom: komende zomer weer!
Hallo,
Zoals jij het beschreef is precies wat we zoeken. Wat kleinere campings en combi van zee en bezoeken van de highlights.
Welke oversteek hebben jullie genomen en kun je een suggestie doen van de route die jullie genomen hebben met wat leuke campings?
Ik hoor het graag. Heb al ea proberen te zoeken via internet maar valt niet mee er zicht op te krijgen.
Alvast bedankt,
Carolien
Hallo, heb via bekenden en internet informatie ingewonnen. Ook wij willen met drie dochters naar griekenland. Nu ben ik enorm geschrokken van de ferrieprijzen. Mijn collega die al jaren gaat zegt dat dit dit jaar extreem is. Voor haar reden om dit jaar niet te gaan. Wij zouden met zijn vijven 1200 euro kwijt zijn. Klopt deze informatie en weet iemand een alternatief?
Groet Brechje
Ja, niet met die boot dus. Lekker door de Balkan rijden. NIETS mis mee en goedkoop tanken.
Met veel personen is het idd duur om met de boot te gaan, maar ik denk wel onder de 1000 Euro retour. Ik zou lekker via Hongarije gaan rijden, dat is veel goedkoper.
Vandaag geboekt met camper en 4 personen van Ancona naar Igoumenitsa en terug voor € 739,00. Kamperen aan boord en ANWB en vroegboekkorting.
Vertrek Ancona 3 juli en terug op 24 juli dus in de drukste tijd, maar voordat de Grieken en masse vakantie gaan vieren.
Ook nog korting als je lid van de Nederlandse Kampeerauto Club bent, maar niet cumulatief.
Overigens wel aan te bevelen als je campings zoekt met camperstaanplaatsen en niet gaat wildkamperen.
Vergeleken met de 1200 euro van eerdere berichten dus redelijk tarief, niet goedkoop, maar het is een leuke pauze voor de chauffeur(s). Onze kinderen vinden de ferry altijd geweldig leuk. De allerleukste is naar Newcastle heb ik begrepen.
Volgende week gaan we weer een rondreis maken door Griekenland. Dit hebben we in 2010 ook al een keer gedaan, maar zijn toen niet verder gekomen dan Kyparissia. :wereld:
Nu hopen we iets zuidelijker te gaan.
Hallo Hans,
Wij willen volgend voorjaar ook met de caravan door Griekenland trekken. Met de boot van Ancona naar Igoumenitsa en vandaar naar het zuiden tot en met Peleponesos en via Athene terug naar het noorden. Wij willen eigenlijk terugrijden via het vasteland naar Kroatie en Oostenrijk terug naar huis, maar durven tot nu toe niet zo goed , is het veilig? Wat is de beste route en wat kunnen we dan verwachten? Wij trekken hier 2 maanden voor uit. Graag tips.
Mvrgr. Paula
Hallo , Ik wil met 4x4 landcruiser naar Griekenland via Hongarije in Mei of Augustus ,wie rijdt er ook in die tijd naar griekenland met een 4x4 auto. graag rij ik in een groepje en niet alleen .
allles is open en bespreekbaar
groet
Paul