Beste mensen, Wie is er ooit met een camper via het vaste land naar Griekenland gereisd en kan me daar wat meer over vertellen?
In 2002 zijn we er ook met een camper naar toe geweest, maar hebben de overtocht gemaakt van Venetië naar Patras en terug van Igoumenitsa naar Brindisi. 3 wkn. rondgereisd in Griekenland. Geweldig mooi land. Peleponessos, Meteora, Chalkidiki, Korfu, Tessaloniki, Athene (Akropolis), super allemaal.:zon02:
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Is het gevaarlijk in de omgeving Belgrado of merk je daar niets van. En hoe duur is de tol in Servië. Zoiets ben ik in geïnteresseerd.
Hallo,
Wij willen ook met de auto naar Griekenland.
Normaal trekken we door Kroatie, tot in Dubrovnik, maar we willen nu met de autoboot van Venetie naar Griekenland en dan terug via Albanie en Montenegro naar Kroatie. Ongeveer 1 week in Griekenland en in totaal ong 3 weken.
Ik ben dus ook benieuwd naar informatie over dit onderwerp.
ngrid heb jij misschien info over de boottocht?
Is Albanie veilig om doorheen te reizen of kunnen we beter een andere route nemen, ook al is dat om als we naar Kroatie gaan?
Zijn de wegen naar en in Griekenland een beetje te doen?
Normaal overnachten wij onderweg in pensions, soms op een camping en zelfs als het moet in de auto (stationcar, koffers voorin, achterin prima slapen op matrasje…)
Dit gaat prima in Kroatie, er is altijd wel iets vrij, maar kan dit ook in Griekenland (of onderweg ernaartoe?), of moet je vtv reserveren?
(liever niet, we kijken altijd wel waar we terechtkomen, geen vastopgesteld plan.)
Ingrid, kan jij me nog wat tips geven over rondtrekken in Griekenland?
Allemaal bedankt voor jullie reacties. De reis gaat dit jaar echter toch niet naar Griekenland, helaas. We krijgen niet genoeg verlof van de werkgever. In 3 weken is het wel erg kort, over land. En de boot is 1. peperduur en 2. vaak is camping on board verboden.
Waarschijnlijk gaan we gewoon naar Frankrijk, een meer waar we kunnen varen.
Groetjes allemaal en succes met de voorbereidingen naar Griekenland.
Bedankt Digiwalker,
Je hebt ons van veel nuttige informatie voorzien, denken er ook sterk over om Griekenland via het vaste land te bezoeken, in 2005 zijn we er geweest via Venetie met de boot, wat ook prima beviel.
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met het overwinteren op Kreta?
Dat leek ons wel wat, weer eens wat anders dan Spanje, wat deze winter ook niet erg fijn was door het slechte weer.
Bedankt Alie H
de boot is 1. peperduur en 2. vaak is camping on board verboden.
De bootreis hebben we met de maatschappij “Blue Star Ferries” gedaan
Globetrotter je bent waarschijnlijk al jaren niet meer in Griekenland geweest, deze info klopt niet.
De boten zijn de laatste jaren nauwelijks duurder geworden en tegenwoordig worden er allerlei kortingen gegeven,
dus een beetje verschillende rederijen uitpluizen kan zeer de moeite waard zijn.
COB bestaat ook gewoon nog steeds.
Blue Star Ferries vaart al jaren niet meer op de Italie route, maar alleen nog in de Griekse wateren.
.
Dag iedereen,
Ben van plan om per motorfiets naar Athene te reizen. De info over de ferries klopt inderdaad niet. Ik betaal minder dan 100 euro voor overtocht vanuit Ancona naar Patras, voor één persoon inclusief motorfiets EN camping on board, zetel dus.
Gezien ik nieuw ben op dit forum, denk ik er aan om een aparte verhaallijn te starten om ervaringen te sprokkelen. Mijn vrouw vliegt naar Rome waar ik haar ophaal om dan samen verder te reizen. Tot later…