Wij (mijn man en ik), hebben een reis geboekt naar Thailand van 23 december t/m 7 januari. Ons schema is Bangkok 3 nachten, 2 nachten aan de oever van de river Kwai (Hintok), dan met de slaaptrein naar Trang en van Trang naar Koh Ngai, hier zijn we 3 nachten, dan van Krabi naar Railay voor onze laatste 4 nachten. Tot hier alleen maar info…hihihi…
Nu komen de vragen; ik wil graag een simkaart daar aanschaffen, maar welke provider is het voordeligst en heeft het beste bereik? En natuurlijk wat is de prijs?
Vervolgens wil ik graag maatkleding (ik ben best volumneus) laten maken, maar wij zijn dus maar slechts 3 dagen in Bangkok, is dat tijd genoeg? Kan ik het dan beter mee nemen in mijn koffer? Of op sturen naar huis in een pakketje?
Ik lees ook heel veel dat het in het zuiden (waar we heen gaan) een stuk duurder is dan in de rest van Thailand, maar kan iemand mij een indicatie geven van wat er bijvoorbeeld een frisdrankje/biertje en maaltijd is dan?
In Bangkok is het dan raadzaam om iets te doen met een gids? En zo ja, waar vind ik gewoon een goede? Dit eigenlijk ook voor het zuiden…we zouden daar bijvoorbeeld wel een boottochtje willen maken…
Dus ik ben in deze nog een echte Thailand leek…dus alle tips zijn welkom!!!
Alvast bedankt!!:chin:
Providers : Tot nu toe deden wij beroep op TRUE en ONE , TWO CALLE.
Allebei goed ontvangst van noord naar zuid !
Prijs dat moet ik eens opzoeken op mijn zaak.
Zuiden is duurder klopt maar voor kleding op maat is er een groter aanbod , dus meer concurrentie dus kan je beter afpingelen .
Biertje in het zuiden , wij hebben prijzen gezien ( voor een grote singha ) van 75 tot 180 bath.
Succes
Het kan de moeite waard zijn om een SIM-lock-vrije GSM mee te nemen en daar een Thaise telefoonkaart te kopen. Er zijn verschillende GSM-providers in Thailand actief: AIS, DTAC, TrueMove, 1-2-Call. En bij iedere supermarkt en elektronicawinkel kun je pre-paid kaarten kopen voor een van deze merken. Je moet eerst een starters-kit aanschaffen die meestal tussen de 100 en 300 baht kost, waarmee je een nummer en soms ook een klein beltegoed krijgt. Er zit zogenaamd een Engelstalige handleiding bij zo’n starterskit maar dat is in al zijn simpelheid nog te ingewikkeld, dus het is verstandig zo’n kit bij iemand te kopen die ook een beetje Engels spreekt en hem te vragen je te helpen om het nummer te activeren.
Afhankelijk van de provider en van je instellingskeuzes kun je dan binnen Thailand bellen vanaf 1 baht per gesprek tot 1 baht per minuut. SMS’en naar het buitenland kost 9 baht per sms, en naar Thaise nummers 3 baht per stukVoor het beste ontvangst in Thailand en daarbuiten kan ik zeggen dat je met DTAC de beste ontvangst hebt!!
Ook bellen naar Belgie of Holland,is het met deze provider ideaal(prijs per minuut=9bath!
Kleding in Thailand maken kan heel goed. Neem van te voren voorbeelden mee wat je graag wilt hebben. Ze hebben daar ook boeken/tijdschriften liggen waaruit je iets kunt zoeken. Mijn ervaring is het best als je zelf al een voorbeeld van een jurk hebt. Ze hebben allerlei stoffen zelf voor de winter hier in Nederland. Kosten voor een jurk op maat gemaakt zo’n 60 euro. Ligt ook aan de stof die je kiest. Zij komen met de prijs en daar ding jij op af. Dus als ze met 100 euro komen ga je op 50 zitten en dan “werk” je naar elkaar toe. Niet het onderste uit de kan halen :-).Voor kleding op maat,heb je verschillende winkels in Bangkok die maatkledij maken!
Prijzen verschillen naargelang de kwaliteit van de stoffen,men mag toch rekenen op zo’n 5a 6000bath!
Ik zou zeggen de eerste dag in Bangkok,je maatpak bestellen en de laatste dag voor je terugvlucht je gemaakte kledij ophalen(dan moet je de hele reis niet meesleuren)
Reisgidsen voor Bangkok kan je via een reisbureau aanvragen(dagtrips)
Ik hoef niet meer te zoeken lol2
ik zou maat kleding niet de laatste dag ophalen maar 1 dag eerder zodat er nog een mogenlijkheid is om het een en ander te veranderen mocht het niet goed zijn je laatste dagen verblijf je op railay beach daar hebben ze volgens mij geen mogenlijkheid tot het maken van maat kleding maar z’n 20 minuten met de boot en je bent in ao nang waar diverse winkels dit aanbieden waarschijnlijk ga je ook vanuit ao nang naar railay toe wel voor je gaat je kleding uitzoeken en bestellen en de op een na laatste dag er weer naar terug om te passen controleren en dergelijke en als het goed is neem je het mee zo niet kunnen zij nog wat herstellen en neem je het de volgende dag mee
Alvast bedankt voor het beantwoorden…ben al weer een stukje wijzer…
Een boottocht over de Chao Phraya en door de khlongs in het westen van de stad is leuk voor de afwisseling!!
Men kan met de river exspres boot van de ene kant van Bangkok naar Nonthaburi varen voor slechts 13bath!!
Ik doe dit gewoonlijk om een frisse neus te halen.
In Nonthaburi liggen er verschillende long tail boten aangemeerd,men kan dan van daaruit een tochtje doen langs de verschillende klongs!!
De River Express is operationeel van 06.30 's ochtends tot -officieel- 18.40 's avonds
Hee Marion,
In BKK in de wijk Sukhumvit is de keus het grootst, bij aankomst erheen gaan, 's morgens uitzoeken en 's avonds eerste pasbeurt van het eerste kledingstuk, wat dan als model voor de rest dient. Aanbetaling doen, en dan vakantie gaan vieren.
2 dagen voor vertrek weer naar BKK, weer passen en de kleermaker laten eventueel laten aanpassen, en bij tevredenheid de rest betalen.
Goede kleermakers:
Pinky Tailor (achter Mahatun Plaza) skytrain Phloenchit (iets duurder, overhemd vanaf 800 B)
Classique Fashion Sukhumvit thv Soi8, skytrain Nana (iets goedkoper, overhemd rond 700 B)
Deze prijzen zijn bij Pinky vanaf 1 overhemd, bij Classique vanaf 5 stuks.
Deze kleermakers maken voor zakenmensen in dit deel van BKK, hebben meer belang bij goed werk dan de kleermakers in het zuiden, die over het algemeen maken voor toeristen die ze daarna niet meer zien.
Verder is het voordeel van dit schema dat je de kleding bij de kleermaker laat hangen, en niet half Thailand ermee afreist.
Hans.
:chin:goeientip Hans heb ik ook nog iets aan ![]()
![]()
Gsm sim-kaart van Smile gekocht( gemakkelijk en goedkoop verkrijgbaar in de 7/11. Met 100 Bht herlaadtijd konden wij toch meerdere telefoons naar België doen…
Grts,
Jelle
Als ik in BKK ben probeer ik juist zoveel mogelijk met de boot te gaan. Het is niet altijd sneller maar net wat je zegt wel lekker om over het water te gaan en een frisse neus halen.