Het lijkt erop dat veel Turkije-gangers ‘repeaters’ zijn en vaak teruggaan naar dezelfde plaats ivm kennisen, vriendjes of familie of hetzelfde hotel ivm thuisvoelen…
toch zie ik ook veel mensen op de site, die echt van Turkije houden en zo veel mogelijk van het land willen zien…
Hoe komt dit? zijn we juist zo avontuurlijk? of juist erg gereserveerd en vinden we het al heel wat dat we ‘toch’ naar turkije gaan, terwijl anderen dit niet aandurven ivm vooroordelen over cultuur en hygiene en voedselkwaliteit…?
Ikzelf ga toch elke keer weer naar dezelfde plaats, vooral omdat mn vrienden er wonen en ik echt niet naar turkije kan gaan en hen NIET bezoeken, deels dat ik toch niet die rondreis durf te maken, bang dat he tegenvalt, omdat ik het altijd zo leuk heb in bodrum…
Ben op diverse plekken geweest, nog niet overal maar vind Bodrum en omgeving toch tot nu toe het leukste…ook een voordeel, je transfer is niet zo heel lang.
Ben in de vele malen dat ik in Turkije geweest ben op vele plekken geweest.
Mijn reden is waarschijnlijk anders als de meesten hier.
Ik heb al van jongsaf aan turkse familie en die ging ik dan bezoeken als ik in turkije kwam.
Op een gegeven moment begon het mij toch te vervelen om alleen in een zelfde stad te zijn en ben ik met een familielid tripjes gaan maken.
Aangezien turkije groot is duurden die tripjes vaak meerdere dagen.
Vanaf standplaats Canakkale werd het Istanbul of Ankara , Bursa omdat familielid daar weer vrienden had, meeste oud klasgenoten
Hotels nooit echt nodig gehad dus.
Busreizen keek ik in het begin tegenop omdat ik het openbaar vervoer in nederland gewend was, maar na een paar keer was retourtje istanbul-canakkale van 700km een kleinigheidje…ook wat prijs betreft.
Door deze ervarin gingen we steeds verder van de standplaats.
Bodrum ben ik ook geweest, maar dat gaf me niet het idee dat ik in turkije was …leek me meer een europese badplaats .
Cultuur heeft mijn voorkeur en na een paar jaar kreeg ik de mogelijkheid om dat te bekijken , dus weer …dit keer …dagen in Istanbul.
Later naar beneden Troje, Efes …totaan Patras bij Kalkan.
Doel is om op den duur nog capadocie , bepaalde bezienswaardigheden in de buurt van Antalya , Nemrut Dagi en nog andere dingen te gaan bekijken.
In de afgelopen paar jaar zijn er mer vliegvelden gekomen en zijn de tickets stukken goedkoper geworden …als je de aanbiedingen goed volgt…dus zal in de loop der tijden mijn te bekijken gebied nogwel verder uitbreiden daar.
Ik vind het leuk om nieuwe plaatsen te ontdekken.
Twee jaar terug naar Kusadasi geweest, dit jaar bij Fethiye in de buurt en hopelijk volgend jaar in de buurt van Side. Al veel rondgereden met de auto en dat beviel reuze goed. Veel stops gemaakt maar een touringcar niet stopt!
Daarvoor gingen we afwisselend naar Griekenland en Tsjechie maar ja toen had ik Turkije nog niet ontdekt! Wat een land, wat een mentaliteit, helemaal geweldig!