Veel plezier - Welkom thuis 3

Thanx :slight_smile:
Goh ik zag dat je in Indonesie zit, mag ik vragen hoe je daar zo terecht bent gekomen?

Groetjes, Diamond

Ik ben een Nederlandse Papua jongere geboren en opgegroeid in Nederland, ouders zijn Papua maar zijn met een Nederlands paspoort geboren in de Nederlandse tijd toen het nog Nederlands Nieuw Guinea was, hierdoor heb ik een lekker chocolade kleurtje wat in Indonesie in je voordeel werkt. Ik begeleid reizen voor verschillende Ned reisorganisatie’s en ben werkzaam voor de lokale overheid (buro voor toerisme0 van het district waar ik woon. Ik spreek vloeiend Bahasa Indonesia, kan een woordje meepraten in diverse lokale talen en voel me aardig thuis in deze samenleving, wil je echt opgaan in de gemeenschap, en leven met een rupa orang Barat dan kan het eea tegen je werken<tante 10% leeft hier> Vaak zijn het die expats die hier komen die er met hun eigen manier van leven er een mooi beeld van geven hoe het leven is daar in het verre buitenland: een mooi huis in een buitenwijk met een dienstmeisje, kindlief gaat naar een Nederlandse school of een Int. school en op 30 april een oranje borrel op de Ambassade…getver ben blij dat ik geen expat ben.

Leven hier is niet bepaald makkelijk, je hebt een hoop verwachtingen in Nederland van hoe je gaat leven. Had ik ook, veel is mooi, maar ook veel is niet of minder mooi. Ach, luister niet naar mij ik woon nog niet zo lang in Indonesie pas 2 jaar.

Leuk om je verhaal in het kort te lezen. Maar waarom heb je twee jaar geleden de beslissing genomen om daar naartoe te gaan? Je werk daar klinkt trouwens erg leuk!

Groetjes, Diamond

Ben een Papua, en vriendin zit er. Verder benauwde NL me, wou graag mijzelf ‘natuurlijk’ laten opgaan in de samenleving, nou moet ik zeggen dat door de transmigratie politiek van Republiek Indonesie het straatbeeld met de dag verandert, al die Javanen die met bootladingen per dag aankomen in Nw Guinea, soort van genocide…

Baan opgezegd, en gewoon vertrokken met wat geld, en geduld want dat moet je in Indonesie hebben…tempo dulu…

Groetjes

@Vanua: Terima kasih banjak. Het zal zeker wel gaan lukken dat smakelijk eten!:stuck_out_tongue: Ik lees jou postings ook altijd met veel plezier. Ik ken hier in mijn woonplaats ook een papua famlie. Zij doen hier in Nederland ook veel voor de Papua’s in Nw-Guinea.

En Diamond, kan jou vriend lekker Indisch koken? Als wel, nou dan bof jij ook net als ik. Mijn man kan het ook heel lekker en goed, al zeg ik het zelf.

Nu, ik moet nu gaan makan, ofterwel gaan eten zo dadelijk. Tot ziens weer:wave:

PS… We gaan nu wel ver over de wereld hè? Van Turkije zitten we nu al in Indonesie. Wat is de wereld dan eigenlijk klein hè? :wink:

Oke, allemaal eet smakelijk zodadelijk.

Selamat makan untuk semua

@Roanna: ja leuk he, we gaan van het ene land naar het andere. Maar dat vind ik ook juist zo leuk hier op het forum.

@Vanua: nou heel veel succes met alles gewenst! Hopenlijk spreken we je weer snel, vindt het altijd leuk om de belevenissen van anderen waar dan ook ter wereld te lezen!

Ga zometeen proberen wentelteefjes te maken, nog nooit gedaan maar het lijkt me erg lekker. Allemaal een fijne avond en tot snel!

Kus, Diamond

Hi Diamond,

Indonesie is niet zo ver, gewoon buiten de deur of via een klik op wereldwijzer.

Kom gerust buurten op het Indonesie forum.

Kus terug

@Vanua: ga ik zeker 's doen!

Groetjes, Diamond

Morgen heerlijk nog een dag vrij. En m’n vriend is ook vrij want hij heeft nog een paar dagen voordat z’n nieuwe baan begint. Eerst maar 's lekker een beetje uitslapen en 's middags even naar de stad ergens een broodje eten en even winkelen, leuk!

Iedereen een fijne werk/studeer enz week!!

Groetjes, Diamond

Hallo allemaal, ik ben linda en ik ben 25 jaar. ik hier hier terecht gekomen via Diamond. Toen ik in sept 2004 samen met mijn ouders op vakantie was op mallorca hebben wij daar diamond en haar vriend leren kennen. Ik heb nog steeds contact met diamond ne haar vriend. Na alle verhalen van Diamond en mijn familie ben ik ook heel erg enthousiast geworden over Turkije. Mijn ouders en ik gaan waarschijnlijk in september een weekje naar turgurreis, Hotel Aegean Dream. heb er nu al echt veel zin in. Ga nu mijn bed opmaken en dan lekker onder de wol en morgenmiddag weer werken. Ik kom hier zeker terug. tot snel allemaal

zoooo…!!
Gelukt!! hahahahaaa
lekker niks gedaan, of nou ja, ik ben naar de opening van de nieuwe nagelstudio van een vriendin van mij geweest ( Fifth avenue in Essen, over de grens bij rosendaal, reclame!! reclame!!) geweest, beetje gebabbeld enzo
daarna gegeten bij mijn ouders en nu al weer veels te lang op allerlei forums aan het posten…

nog 2 nachtjes!!
straks slapen, morgen werken, strijken, pakken, slapen en dan…!!!

hi linda, welkom zou ik zo zeggen
begrijp ik goed dat je dus nog nooit in Turkije bent geweest???
Spannend, dan ben ik wel extra benieuwd wat je van Turgutreis vond als je terug komt.
Als je eventjes de exacte data doorgeeft, dan zet iemand je vast op het lijstje.

hoi hoi allemaal, hier ben ik ook nog even terug, ik weet het, is weer een tijdje geleden dat ik heb gereageerd maar ik ben bijna elke dag eens komen kijken maar heb het druk druk druk met mn examens en zo!

@Linda: Welkom op dit forum die zo verslavend werkt dat je niet anders wil dan terugkomen :stuck_out_tongue: . Ik hoop dat je eerste keer Turkije je goed zal bevallen maar daar twijfel ik niet aan!

groetjes xxx:wave:

Hé Linda, leuk dat je je hebt aangemeld hier! Maar pas op, het is érg verslavend! Ik ben ook héél benieuwd hoe je eerste vakantie in Turkije gaat bevallen, maar het kan bijna niet anders dan heel goed :slight_smile:

@Bloem: ow je gaat al bijna!! Ben jaloeeeeeeers!! Hoe laat vlieg je precies?

@Sevgilim: heb je al iets gehoord op je sollicitatie als stewardess? Gaat het verder allemaal goed met de examens?

Groetjes, Diamond

Zo weer een weekend om, ik heb nog wel vrij, maar goed, maandag he, zat te doen!!

@Linda: Welkom hier, pas maar op want het is zoo verslavend dat je er zomaar een paar keer per dag op bent!! En wat Turkije betreft, net zo erg hoor!!! Voor je het weet is het nergens meer zo leuk als daar!!

Nou morgen weer de werkweek beginnen, we gaan er weer voor!!
Groetjes
Annemiek:wave:

@Diamond: ze hebben me vanmorgen gebeld en al een voorgesprek via telefoon gehouden in frans, nederlands en engels en ik ben uitgenodigd op een gesprek in hun bureau donderdag. Dus we zien wel hoe het verder loopt.

@linda…welkom!!

@sevgilim…hoe gaat het met je exames…? veel suuces donderdag, hou je ons op de hoogte…?

@bloem…ik ben ook jaloers hoor!! al vast heel veel plezier…

hmzz…kort berichtje…maja ben op school…ga snel verder

groetjes

filiz

Bloem, Ik wens je een goede reis en heel veel plezier samen met je vriend.
Pas goed op jezelf.:love: :love: :love:

Cok selamlar, Fransijn:TURKEY: :NETHERLAN

@Filiz: ja tuurlijk hou ik jullie op de hoogte, duimen jullie? Ben zoooo nerveus al, ben juist een zwart vestje gaan halen voor op mn broek.

groetjes