Veel Cash geld meenemen????

Hallo, binnen enkele weken vertrekken wij 2 voor 23 dagen voor onze rondreis naar Japan. bijna alle hotels zijn vooraf betaald en nog 2 terplaatse te betalen (tempels ).
Mijn vraag is nu of je eenvoudig kan betalen met Visa of geld kan opnemen als de transactie kosten niet te hoog oplopen natuurlijk.
Of is het beter veel cash geld mee te nemen?

kan iemand me spoedig helpen.
Alvast bedankt. :dag::dag::dag::dag:

Ik trek gewoon altijd ter plekke geld uit de muur. Kan helaas niet bij alle automaten, maar de twee die altijd werken en volop te vinden zijn: postkantoren (herkenbaar aan een soort “T”-symbool), en bij de 7-eleven supermarktjes. Daar zal vast een paar euro transactiekosten aan te pas komen, daarom pin ik meestal 30.000 of 40.000 yen per keer.

Cash van huis meenemen kan uiteraard ook wel, en voor diefstal hoef je niet bang te zijn. Maar je zal het maar om wat voor reden dan ook verliezen, da’s toch zonde.

In hotels en grotere winkels worden westerse creditcards meestal wel geaccepteerd, in kleinere winkels is dit echter niet het geval, alleen Japanse cards of zelfs helemaal geen creditcards. En ook in restaurants is cash toch de norm.

Je kunt natuurlijk ook een paar 100 euro cash meenemen om te wisselen bij een bank voor noodgevallen.
Ik doe in Japan meestal zoveel mogelijk met de credit card en als mijn cash opraakt pin ik bij. Voordeel van mijn credit card is dat alle aankopen meteen verzekerd zijn. Bij aankomst op het vliegveld pin ik meteen 50.000y in de aankomsthal, zodat ik er een tijdje mee voortkan.

Bedankt voor de goeie tips, Pinnen terplaatse lijkt me toch beter ivm met het verliezen of dergelijke.

ciao