Als je 70 tot 90 uur per week werkt verdien je overal wel een aardig salaris lijkt mij.
Jeetje, dan ben je toch helemaal kapot na zo’n werkweek!
Heb helaas geen idee of dat bullshit is of niet, zou zo maar waar kunnen zijn.
Kan best waar zijn hoor.
Zeker in de fruitpluk-industrie kun je veel geld verdienen.
Je werkt dan wel van 7 tot 6, maar komt aan het eind van de week makkelijk met 600 euro thuis.
Vaak hebben de boeren in de buurt contact met de hostel eigennaren. Je kunt dan via hun sollisiteren (je opgeven). Je wordt dan met een busje opgehaald (samen met andere backpackers) en 's avonds weer thuis gedropt.
het lijkt mij dat je dan verder niks meer kunt doen.
Ik zou het dus ook alleen doen in geval van nood.
Ik ben zelf in Australië geweest en heb daar ook gewerkt.
Ik ben zelf op een boerderij met schapen en koeien wezen werken 2 keer en dan kan je best wel uren maken meestal en aardig geld verdienen.
Ik had toen 15 dollar per uur inclusief kost en inwoning. Nu maakte ik niet heel veel uur. gewoon rond de 40 en dat was goed te doen.
Als je van die 9000 in de maand uitga, dat kan wel kloppen. want met 90 uur per week kom je op ongeveer 25 dollar per uur uit.
Als je tijdens de oogst van bv. graan ga werken, dat is dus alleen maar uren maken en nog eens uren maken zolang het droog weer is en niet regent. Ze vragen vaak wel vaak mensen met ervaring, maar niet altijd. soms geven ze je zelf een spoedcursus. Dan kan ik me nog wel voorstellen dat je 9000 dollar ga verdienen. Je ben alleen wel helemaal gesloopt denk ik en dat is de vraag of je dat wil en of je lichaam dat vol houdt. Ik kon het ook gaan doen omdat ik een kennis had die dat werk deed, maar ik zou het niet vol kunnen houden.
Van dat in de mijnen werken, daar weet ik niet veel vanaf!
Koop een plaatselijke boeren krant en je vind wel wat van zulk werk!
Succes en groetjes
Als je nog vragen heb hoor ik het wel.:dag:
Ik ben ook aan het kijken naar de mogelijkheden om te werken bij de mijnen van West Australië. De berichten zijn veelbelovend: $70.000 tot $100.000 per jaar word er gezegd, maar volgens mij moet je wel bereid zijn om er 1 tot 3 jaar te werken. Ik weet ook niet of deze banen alleen voor Australiërs te krijgen zijn, of ook voor buitenlanders die een backpackersvisum hebben.
Heeft iemand hier zelf ervaring met werken, of zoeken naar werk, in de mijnen van Australië?
Hey Mieke Kemeling,
ik lees dat jij op een boerderij gewerkt hebt in australie? Ik zou graag ook die weg uitgaan naar volgend jaar toe. Zou je me wat meer kunnen zeggen over je ervaringen? Over de duur van je verblijf, de regeling van je visum (door dit werk kom je in aanmerking voor een 2de visum, nee?). Heb hier en daar wel al stukjes kunnen opzoeken, maar een compleet verhaal zou ook wel eens leuk zijn om te lezen mocht je tijd en zin hebben dit eens te vertellen
Alvast bedankt!
Groetjes
Wij zitten nu 2 maanden in Australia, op zoek naar werk en het is echt Moeilijk…
Wij hoorden van familie in Aussie dat het makkelijk is een job te vinden en je kan veel verdienen
maar in werkelijkheid is het toch wat anders
Je hebt veel certificaten nodig om in de mijnen binnen te geraken en mensen die je kent die daar werken. Want binnen geraken is verschrikkelijk moeilijk…
Die certificaten kosten ook nog eens een pak geld en tijd… Je bent een backpacker, wil je wel investeren in zulke dingen?
Fruitpluk kun je wel wat verdienen maar is ontzettend hard werken en je bent verplicht je accomodatie te betalen bij een soort camping/hostel, ook al heb je je eigen campervan waar je gratis mee wil slapen, je moet betalen…
Poetsjobs en fabrieksjobs, ze lichten je cv ZO ZWAAR door dat je je afvraagt waarom je zo testen moet doen om wcs te gaan poetsen of sla in plastieken bakjes aan de band te zetten… Ik heb 3u lang lijsten moeten invullen en veiligheidsdvds moeten kijken en gewichten moeten heffen voor een job in een fabriek…
Als het nog niet erg genoeg is, is het nu ook nog laagseizoen. Dus Hotels en cafes zoeken niemand omdat he techt rustig is.
heb je trouwens al gezien dat je bij zulke bedrijven moet betalen om verder geholpen te worden?
het is frustrerend om te zien hoe moeilijk het is om aan een job te geraken als je constant moet betalen. Er bestaat zelfs een bedrijf waar je 400 dollar kan betalen zodat ze je cv aantrekkelijk genoeg kunnen maken. Blijkbaar als je online solliciteert is er een software die cvs eruit haalt die niet voldoende kwalificaties hebben. Zij willen van je horen in je cv dat je de beste in alles bent en alle certificaten hebt…
Hey Mieke Kemeling,
ik lees dat jij op een boerderij gewerkt hebt in australie? Ik zou graag ook die weg uitgaan naar volgend jaar toe. Zou je me wat meer kunnen zeggen over je ervaringen? Over de duur van je verblijf, de regeling van je visum (door dit werk kom je in aanmerking voor een 2de visum, nee?). Heb hier en daar wel al stukjes kunnen opzoeken, maar een compleet verhaal zou ook wel eens leuk zijn om te lezen mocht je tijd en zin hebben dit eens te vertellen
Alvast bedankt!
Groetjes