Hallo allemaal, wie allemaal ook mogen zijn
Ik wil graag maand of 10 backpacken in australië, maar zit met enkele vragen, heb veel informatie gehaald van website’s ( waaronder http://www.markdevries.nl/australie/australie_tips.htm goeie site! )
Maar blijf toch met wat vragen hangen.
Zoals: Je bent eigenlijk verplicht om een vaste woon of verblijfplaats te hebben. MAAR hoe kan je dat regelen? Kan je gewoon een hostel opgeven, of moet je echt iets concreters hebben zoals famillie of vrienden?
Verder zou ik graag weten wat je in den beginne mee moet nemen aan geld, het startgeld zogezegd. Heb begrepen dat je minimaal €3200 voor handen moet hebben. Maar als je een auto koopt ( wat ik wel van plan ben :dope: ) dan ben je natuurlijk zo van die centen af:crybaby:. Vervolgens wil ik natuurlijk ook leren duiken, en al dat soort dingen. Kan je dit bij elkaar verdienen of moet je echt een startkapitaal meenemen waar bill gates alleen maar van kan dromen:confused: ??
Verder zijn natuurlijk alle tips welkom, zoals: hoe overleef je een land waar een pakje sigaretten een goeie 6 pleurotjes is en waarom rijden ze daar in godsnaam aan de verkeerde kant van de weg ( ze zeggen dat het door engeland komt maar daar geloof ik geen snars van, wie luisterd er nou naar die rare lui:king: )
Alvast hartstikke bedankt voor de stortvloed aan antwoorden die ik hierop ontvang :disgust: en mocht je opmerkingen hebben over het nutteloos gebruik van smily’s en de rare manier waarop ik vragen stel: Geloof dat je wel op enige manier contact kan zoeken en ik hoor er graag van…
Groeten Ce moi ( jordy )
hey bmwfan!
Ik ga een poging doen je vragen te beantwoorden. Ben zelf net 4 maanden in Western Australia geweest.
*Vaste verblijfsplaats: heb ik niet op hoeven geven, heb aangegeven dat ik in Perth land dus is Perth mn verblijfsplaats.
*Die 3200 euro is inderdaad verplicht te hebben als je Australia binnenkomt.
*Geen idee of 3200 euro genoeg voor je is. Een auto hoeft niet heel duur te zijn en de auto kun je net zoals de rest zo duur maken als je zelf wilt. (nog een tip: als je een auto koopt kun je die laten nakijken door de RAC, is net als de ANWB hier, die kunnen nakijken of de auto geschikt is voor een lange, korte of ruige rondreis. Ook voor adviezen kun je bij ze terecht, heb goeie ervaringen met de RAC!)
Verder is mijn ervaring dat je met euro’s heel goed af bent in Australia, maar helaas is het over het algemeen zo dat zodra je dollars verdient het sparen ietsjes langer duurt voor een volgende etappe in je reis, maar werk zat! Fruitplukken verdient erg goed en is er veel te doen, verder diverse banen in de horeca etc. Kijk ook eens op deze site: http://www.thejobshop.com.au/. Dit is een uitzendbureau voor backpackers, je kunt je gratis inschrijven en je ontvangt per email vacatures of je kan een vestiging bezoeken. (Ikweet niet waar je heengaat, maar in Perth zit een vestiging op de William’s Street).
*O en dat van die pakjes sigaretten is onzin!!! Wat een opluchting vond ik dat, nou ja opluchting… NL is inmiddels zo duur dat Australia dezelfde prijzen heeft ongeveer. In NL rook ik het liefst Marlboro, in Australia heb ik Stradbroke Blue (Orange is iets zwaarder) gerookt en dat was prima te roken! Bovendien was zo’n pakje omgerekend zo’n 8 euro, maar… Er zaten wel 40 sigaretten in ipv 19!!!
*Het links rijden was vroeger heel normaal in heel veel landen. Eigenlijk zijn wij raar dat we rechtsrijden… Echt waar, linksrijden vond ik fijner dan rechts rijden… VAAG! O ja, de auto’s in Australia zijn helemaal TOP!
Veel succes verder, hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen!
Greetz
ik heb zelf een ford (millenium) falcon station gehad… super auto, simpel als je iets moet repareren, overal onderdelen te krijgen en het rijd beter dan een busje (meer verbruik en onderdelen moeilijker te vinden). zorg wel voor reserve band(en) 2…!
ben zelf in Cairns begonnen (daar zat ik al 6 maanden) heb bij cairnsdivecentre mijn opleiding gedaan, eerst nadat ik 6 maanden eerder mijn open water en advance gehaald had… (padi) ook daar…
met auto van Cairns (kostte 1500 aus$) naar threeways, Alice en Yulara, Darwin, Broome (erg mooi) westkust verder afgezakt naar Perth oto weer verkocht voor (ik dacht) $1300,- kan geen huurauto tegenop!!
wel rekening houden met hoge(re) brandstof prijzen in de outback…
verder zoals je wellicht verder leest; informeren voor werk bij backpackers en (lokale/ outback) pubs…