Hee hallo!
Ik ben een meid van 19, bijna 20 jaar en ook ik zit er sterk aan te denken om een tijdje weg te gaan. Ik lees heel veel vragen over hoe veel geld je wel niet nodig hebt enzo. Ok, veel geld is het mooist, maar hoe lang hebben jullie gespaard? En met wat voor baantjes? Ik vraag me dit af omdat veel mensen na hun studie gaan ( ik dan dus ook) en volgens mij heb je naast je studie niet veel tijd voor een wereldbaan waar je veel geld verdient…ik niet in ieder geval! haha! Nou ja…ik ben benieuwd naar jullie reacties en alvast bedankt!!
goed idee om deze kant op te komen (ik woon dus al in Australië). Het is een super land. Hoeveel geld je nodig hebt? Goede vraag, maar moeilijk te beantwoorden. Het hangt er helemaal van af wat je wilt gaan doen. De levensstandaard is hier ietsje goedkoper dan in NL, maar je wilt ook vast veel ondernemen waardoor je weer wat meer kwijt bent. Als je met een tent komt zijn er in het westen zelfs gratis campings, maar anders moet je rekenen op een dollar of 15 per nacht (ong. 9 euro). Verder zijn er ook veel mensen die bijvoorbeeld een tijdje fruit gaan plukken, maar je moet dan wel even kijken met je visum. Ik geloof dat je dan niet langer dan een bepaalde periode bij 1 en dezelfde werkgever mag blijven. Succes en maak er een prachtige tijd van,
Simone
Wij wonen in Maroochydore (QLD) aan de SUnshine Coast. Heeeeerlijk subtropisch. Zijn nu ff in NL, maar gaan graag over twee weken weer terug. Stukken beter.