Vaste verblijfsvergunning

Beste mensen,

Ik heb een probleem en ik hoop dat jullie me kunnen helpen hiermee. Ik zal het kort toelichten wat de omstandigheden zijn.
Ik heb al 6 jaar een turkse vriend. Hij studeert hier aan de NHTV te Breda. Hij doet deze studie al 4 jaar en is bezig met zn laatste jaar aan deze HBO-opleiding.
Hij heeft dus voor alle duidelijkheid een “studentenvisum” die elk jaar wordt verlengd. Dus maar 1 jaar geldig is. Als zijn studie voorbij is, moet hij terug naar Turkije. En mij achterlaten :mad: … En als hij eenmaal in Turkije terug is, moet hij de militaire dienst in, omdat hij niet meer studeerd en zijn dienst niet meer kan verlengen. Dus dat zal betekenen dat we elkaar heel lang niet zullen zien!! Na een relatie van 6 jaar is dat heel erg moeilijk, zoals jullie zullen begrijpen!
Mijn vraag is echter: Wie heeft een oplossing voor ons probleem? Wie heeft er ervaring mee, en kan mij vertellen hoe het bij jou is gelopen? Trouwen zou een oplossing kunnen zijn, maar we willen hiervan een speciale dag van maken en niet met een verplichting om Ugur hier te houden.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!!

Liefs, Nadia

hey nadia…

wat rot voor jullie alletwee…kan me goed voorstellen dat het niet gemakkelijk is.
een andere oplossing dan trouwen zou ik ook niet weten. maar ik hoop dat jullie snel een oplossing hebben.
succer ermee…

groetjes

filiz