Vanuit Thailand naar Ankor Wat? En eilandtips gevraagd.

Hallo

Wij zijn momenteel bezig met de voorbereidingen van onze tweede Thailand reis in februari - maart 2014.
We willen graag Ankor Wat bezoeken vanuit Thailand maar hoe bereisbaar is dit?
Aangezien we reizen met onze dochter willen we de reistijd beperken.
Wat zijn de mogelijkheden?

Om onze vakantie af te sluiten zijn we nog op zoek naar een strandbestemming en daarop lopen we een beetje vast.
Vorig jaar bezochten we Surin Beach ( Phuket ) wat voor ons echt tegenviel.
We zoeken dus geen overdrukke stranden maar houden van rust en toch mooie natuur.

Koh Chang leek ons een fijne bestemming maar ik lees dat de reistijden best lang zijn?
Wat is een haalbaar alternatief niet heel ver uit de buurt van Bangkok ( max 4 u reizen )?
Dolphin Beach zo een 30km ten zuiden van Hua Hin hebben we momenteel in gedachten maar ik vrees een beetje voor Benidorm toestanden?

Alvast bedankt voor jullie tips!

Hoi Ninabe,

Wij zijn vorig jaar bij Dolphin Bay (resort) geweest, we hebben ons er prima vermaakt. Geen Benidorm toestanden met bruingebakken westerlingen op de stranden, eerder het hele strand voor onszelf samen met wat Thai die onder een boom lagen te slapen. De zee is niet echt om te snorkelen. We hebben in de omgeving gefietst en zijn geen kip op het strand tegen gekomen. s middags worden de visnetten binnen gehaald onze kinderen gingen dan helpen, het was allemaal erg relaxed. Het resortje is best aardig (normaal zitten we niet in een resort en we waren bang voor hysterische toestanden maar dat was niet zo, lekker zwembad, veel ruimte en geen animatie)
Het is er erg rustig, wij reizen met kinderen en zij vonden het er heerlijk, er is niet zo veel te beleven, je kunt wel naar de mangrove met een bootje en in het dorp is een nachtmarkt, vlakbij een Nationaal Park.

1 like

Hee Ninabe,

Wanneer ik ervan uitga dat je rijk genoeg bent om een redelijk hoge ticketprijs te betalen,
dan sla je toch even twee vliegen in een klap…

Bangkok-Siem Reap gaat per vliegtuig, en retour. Bangkok Air voert de vluchten uit, en is dus niet echt een prijsvechter.
Terug land je op Suvarnabhumi. Kijk de tijden even na. Overdag gaat er een minibus direct vanaf het vliegveld naar Ko Chang.
Reistijd ligt in de buurt van de 4 uur, ik durf het niet te garanderen, maar vijf uur zal het niet worden.
De minibus zet je af bij een hotel naar keuze.
Het is wel handig om de naam van een hotel-guesthouse paraat te hebben. Het is geen piektijd, dus reserveren is onnodig.

Phuket-achtige toestanden vind je niet echt op Koh Chang, zeker niet in die periode van het jaar. Ik zou echter niet overnachten aan het drukste strand, White Sands Beach. Een bezoek eraan, 100 baht pp per minibusritje, is wel leuk. Er zijn daar leuke restaurants.

Hans.

1 like

Hallo,

Het Dolphin Bay Resort had ik ook bekeken en leek ons voor onze dochter echt wel leuk. Als Koh Chang echt te moeilijk wordt is dit een optie. We houden wel van de rust.

De prijzen van Bangkok Air zijn vrij hoog dus allicht zullen we Ankor Wat laten voor wat het is.

Hans, moet je dan niet met de boot? Ik dacht dat je altijd de Ferry moest nemen? Is het in feb regenseizoen?

Nu hopen dat we betaalbare tickets kunnen vinden.

Bedankt alvast

Beste Ninabe,

Voordeligste en ook comfortabel is om met AirAsia van Bkk naar Phnom Penh te vliegen. Leuke stad om te bezoeken.
Van Phnom Penh verder met de bus naar Siem Reap (Angkor Wat).
Als ik lees wat jullie fijn vinden ga dan naar koh Chang. heerlijk eiland zonder massa toerisme.

Interessante reisroute is via Battambong (per boot ) - daar overnachten en verder over land naar Thailand en door naar Koh Chang.
Dit doe je met prive transport zodat je zelf de nodig stoppauzes kan inplannen. Onderweg naar Koh Chang kan je zwemmen met dolfijnen (hint!)

Groeten uit Bangkok