Reisschema Thailand & Angkor

Hallo medereizigers, dit is de eerste keer dat we naar Thailand gaan en dit is een droom die uitkomt. Op 4 Juli vertrekken wij en hebben wij een stopover in Abu Dhabi. Op 8 Juli vertrekken wij richting Bangkok.
Onderstaande schema hebben wij in gedachten. Ik heb echter enkele vragen, hoe kunnen wij het beste van Chiang Mai richting Phnom Pehn reizen. Wij denken aan het vliegtuig, maar ik kan geen directe vluchten vinden tot zo ver. Onze tweede vraag is, hoe kunnen wij het beste van Angkor naar Koh Chang reizen?

Heeft iemand suggesties hoe dit bovenstaande het beste te doen is en is het onderstaande schema een beetje realistisch?

1. Dusseldorf–> Abu Dhabi
  2. Abu Dhabi
  3. Dubai
  4. Dubai
  5. Abu Dhabi–> Bangkok
  6. Bangkok
  7. Bangkok
  8. Bangkok –> Chiang Rai, per vliegtuig
  9. Chiang Rai
  10. Chiang Rai
  11. Chiang Rai –> Chiang Mai, per openbaar vervoer
  12. Chiang Mai
  13. Chiang Mai
  14. Chiang Mai
  15. Chiang Mai–> Phnom Penh, per vliegtuig?
  16. Phnom Penh
  17. Phnom Penh
  18. Phnom Penh –> Siem Reap per boot
  19. Siem Reap (Angkor)
  20. Siem Reap (Angkor)
  21. Siem Reap –> Thailand, per openbaar vervoer
  22. Thailand –> Koh Chang, per bus/openbaar vervoer en boot?
  23. Koh Chang
  24. Koh Chang
  25. Koh Chang
  26. Koh Chang
  27. Koh Chang –> Bangkok
  28. Bangkok/uitloop
  29. Bangkok
  30. Bangkok –> Dusseldorf

Schema lijkt mij wel te doen, alleen een enkele opmerking bij;

1. Phnom Penh –> Siem Reap per boot
  2. Siem Reap (Angkor)
  3. Siem Reap (Angkor)
  4. Siem Reap –> Thailand, per openbaar vervoer
  5. Thailand –> Koh Chang, per bus/openbaar vervoer en boot?
  1. Dit kan een lange reis worden, vrienden van mij deden er 9 uur over…

22/23. Angkor is te doen in twee dagen maar als je ook de wat verder gelegen tempels wilt bezoeken is het aardig doorlopen.

24/25. Is een complete reis dag, misschien is het verstandig om er een overnachting in Bangkok tussen te nemen…

Bedankt voor de reactie.

Is het geen optie om op dag 24 of 25 naar de grens te rijden met openbaar vervoer en dan naar een taxi of bus naar een pier te nemen die naar koh chang gaat? Hoe kunnen we het beste van SR naar Koh Chang reizen of zou jij vliegen van SR naar BK en dan naar Koh Chang?

Heb je ook suggesties hoe we het beste dag 18 kunnen reizen en eventueel met welke maatschappij.

Als je met de boot van Phnom Penh naar Siem Reap gaat staan daar in de morgen al mensen op je te wachten die je kaartje willen verkopen om opgepikt te worden om van de boot naar de stad toegebracht te worden.
Met deze tuktuk kun je ook afspraken maken om je te laten rondrijden de gehel dag bij de tempels van Angkor, wij betaalden daar 5 jaar terug 15 dollar voor voor de gehele dag want lopend is het niet te doen.

Vorig jaar was dat al $25, inclusief de verdere tempels zoals de Banteay Srey

Om je ff op weg te helpen: Er is een taxistand aan de Thaise kant, wanneer je de grens overkomt rechts.
Grote borden staan er, dus het kan niet missen. De prijs was 2500 baht, deze taxi brengt je direct naar de pier, waar je de boot neemt, en daarna neem je de busjes van 100 baht.

Wanneer je vanaf Aranyaprahet ( de Thaise grensplaats) nog met de bus naar Ko Chang wilt, dan duurt dat inderdaad wel een uurtje of 4-5. In de taxi (wel veel duurder overigens) duurde het 2-2,5 uur.

Tevens is het ook een optie om een dagje eerder een bus naar Battambang te nemen, ook wel een leuk plaatsje, en daar vandaan duurt het sowieso nog wel een uurtje of vijf-zes voor je op Ko Chang bent.

Hans.

Ik raad je aan om Phnom Penh - Siem Reap per bus te doen, heb ook per boot overwogen maar is omslachtig. Bus is Giant Ibis een goede maatschappij.

Ook ik ben over land van Thailand naar Siem Reap gegaan, duurde érg lang. Misschien is andersom sneller.

Phnom Penh vind ik trouwens 1 volle dag daar genoeg. De gevangenis en killing fields bezocht, en dat was het dan wel.

En Koh Chang… leek mij mooi, maar is het meest tegenvallende gedeelte van Thailand waar ik geweest ben. Tenzij je niet van hele mooie stranden houdt en Russen geweldig vindt.

Hoi Rabroekie,
Leuk programma. Ik zou Thailand inkorten en Cambodja uitbreiden. Check even met http://goo.gl/VKe55

1. Dusseldorf–> Abu Dhabi
  2. Abu Dhabi
  3. Dubai
  4. Dubai
  5. Abu Dhabi–> Bangkok
  6. Bangkok
  7. Bangkok
  8. Bangkok –> Chiang Rai, per vliegtuig (VROEG BOEKEN MET AIRASIA OF NOK AIR ANDERS ZIJN DE PRIJZEN VEEL HOGER)
  9. Chiang Rai
  10. Chiang Rai
  11. Chiang Rai –> Chiang Mai, per openbaar vervoer (PRIMA TE DOEN 4 UUR)
  12. Chiang Mai
  13. Chiang Mai
  14. Chiang Mai
  15. Chiang Mai–> Phnom Penh, per vliegtuig? (IS GOED TE DOEN MET AIRASIA CHIANGMAI-BKK- PHNOM PENH)
  16. Phnom Penh
  17. Phnom Penh
  18. Phnom Penh –> Siem Reap per boot (TE DUUR - TE LANG - ONCOMFORTABLE) MEKONG EXPRESS BUS BETERE OPTIE
  19. Siem Reap (Angkor)
  20. Siem Reap (Angkor)
  21. Siem Reap –> Thailand, per openbaar vervoer (REIS VIA PER BOOT (LEUK) BATTAMBONG 9OVERNACHTEN EN VERDER NAAR DE GRENS. VANAF DEZE GRENSPOST TRANSPORT REGELEN NAAR KOH CHANG.
  22. Thailand –> Koh Chang, per bus/openbaar vervoer en boot?
  23. Koh Chang
  24. Koh Chang
  25. Koh Chang
  26. Koh Chang
  27. Koh Chang –> Bangkok
  28. Bangkok/uitloop (BLIJF EEN NACHTJE SLAPEN NABIJ DE AIRPORT = 1000 THB PER KAMER)
  29. Bangkok

Groeten uit Bangkok reclame link verwijderd!

Na lang wikken en wegen hebben we besloten om Angkor tijdens een andere reis te bezoeken. Tevens lees ik overal dat het weer in Juli niet echt aangenaam is op koh chang, dus we kiezen liever een paar andere eilanden om de laatste dagen te spenderen.

Nu hebben we onderstaande schema in gedachten.

1. Dusseldorf–>Abu Dhabi
  2. Abu Dhabi
  3. Dubai
  4. Dubai
  5. Abu Dhabi–>Bangkok
  6. Bangkok
  7. Bangkok
  8. Bangkok –>Chaing Rai (Vliegen)
  9. Chiang Rai
  10. Chiang Rai
  11. Chiang Rai –>Chiang Mai
  12. Chiang Mai
  13. Chiang Mai
  14. Chiang Mai
  15. Chiang Mai
  16. Chiang Mai–> Phuket (vliegen, zijn er redelijk geprijsde vliegtickets te koop?)
  17. Phuket
  18. Phuket
  19. Phuket–>Khoa Sok
  20. Khoa Sok
  21. Khoa Sok
  22. Khoa Sok–>Surat Thani –> Koh Samui
  23. Koh Samui
  24. Koh Samui
  25. Koh Samui
  26. Koh Samui
  27. Koh Samui
  28. Koh Samui–> Surat Thani –> Bangkok
  29. Bangkok

Ik geloof dat bovenstaande schema meer rust geeft en minder reizen. Hebben jullie nog op/aanmerkingen?

Ziet er goed uit! Beetje rust is ook belangrijk in een reis!

Wijs besluit.