Hallo medereizigers, dit is de eerste keer dat we naar Thailand gaan en dit is een droom die uitkomt. Op 4 Juli vertrekken wij en hebben wij een stopover in Abu Dhabi. Op 8 Juli vertrekken wij richting Bangkok.
Onderstaande schema hebben wij in gedachten. Ik heb echter enkele vragen, hoe kunnen wij het beste van Chiang Mai richting Phnom Pehn reizen. Wij denken aan het vliegtuig, maar ik kan geen directe vluchten vinden tot zo ver. Onze tweede vraag is, hoe kunnen wij het beste van Angkor naar Koh Chang reizen?
Heeft iemand suggesties hoe dit bovenstaande het beste te doen is en is het onderstaande schema een beetje realistisch?
Dusseldorf–> Abu Dhabi
Abu Dhabi
Dubai
Dubai
Abu Dhabi–> Bangkok
Bangkok
Bangkok
Bangkok –> Chiang Rai, per vliegtuig
Chiang Rai
Chiang Rai
Chiang Rai –> Chiang Mai, per openbaar vervoer
Chiang Mai
Chiang Mai
Chiang Mai
Chiang Mai–> Phnom Penh, per vliegtuig?
Phnom Penh
Phnom Penh
Phnom Penh –> Siem Reap per boot
Siem Reap (Angkor)
Siem Reap (Angkor)
Siem Reap –> Thailand, per openbaar vervoer
Thailand –> Koh Chang, per bus/openbaar vervoer en boot?
Is het geen optie om op dag 24 of 25 naar de grens te rijden met openbaar vervoer en dan naar een taxi of bus naar een pier te nemen die naar koh chang gaat? Hoe kunnen we het beste van SR naar Koh Chang reizen of zou jij vliegen van SR naar BK en dan naar Koh Chang?
Heb je ook suggesties hoe we het beste dag 18 kunnen reizen en eventueel met welke maatschappij.
Als je met de boot van Phnom Penh naar Siem Reap gaat staan daar in de morgen al mensen op je te wachten die je kaartje willen verkopen om opgepikt te worden om van de boot naar de stad toegebracht te worden.
Met deze tuktuk kun je ook afspraken maken om je te laten rondrijden de gehel dag bij de tempels van Angkor, wij betaalden daar 5 jaar terug 15 dollar voor voor de gehele dag want lopend is het niet te doen.
Om je ff op weg te helpen: Er is een taxistand aan de Thaise kant, wanneer je de grens overkomt rechts.
Grote borden staan er, dus het kan niet missen. De prijs was 2500 baht, deze taxi brengt je direct naar de pier, waar je de boot neemt, en daarna neem je de busjes van 100 baht.
Wanneer je vanaf Aranyaprahet ( de Thaise grensplaats) nog met de bus naar Ko Chang wilt, dan duurt dat inderdaad wel een uurtje of 4-5. In de taxi (wel veel duurder overigens) duurde het 2-2,5 uur.
Tevens is het ook een optie om een dagje eerder een bus naar Battambang te nemen, ook wel een leuk plaatsje, en daar vandaan duurt het sowieso nog wel een uurtje of vijf-zes voor je op Ko Chang bent.
Ik raad je aan om Phnom Penh - Siem Reap per bus te doen, heb ook per boot overwogen maar is omslachtig. Bus is Giant Ibis een goede maatschappij.
Ook ik ben over land van Thailand naar Siem Reap gegaan, duurde érg lang. Misschien is andersom sneller.
Phnom Penh vind ik trouwens 1 volle dag daar genoeg. De gevangenis en killing fields bezocht, en dat was het dan wel.
En Koh Chang… leek mij mooi, maar is het meest tegenvallende gedeelte van Thailand waar ik geweest ben. Tenzij je niet van hele mooie stranden houdt en Russen geweldig vindt.
Hoi Rabroekie,
Leuk programma. Ik zou Thailand inkorten en Cambodja uitbreiden. Check even met http://goo.gl/VKe55
Dusseldorf–> Abu Dhabi
Abu Dhabi
Dubai
Dubai
Abu Dhabi–> Bangkok
Bangkok
Bangkok
Bangkok –> Chiang Rai, per vliegtuig (VROEG BOEKEN MET AIRASIA OF NOK AIR ANDERS ZIJN DE PRIJZEN VEEL HOGER)
Chiang Rai
Chiang Rai
Chiang Rai –> Chiang Mai, per openbaar vervoer (PRIMA TE DOEN 4 UUR)
Chiang Mai
Chiang Mai
Chiang Mai
Chiang Mai–> Phnom Penh, per vliegtuig? (IS GOED TE DOEN MET AIRASIA CHIANGMAI-BKK- PHNOM PENH)
Phnom Penh
Phnom Penh
Phnom Penh –> Siem Reap per boot (TE DUUR - TE LANG - ONCOMFORTABLE) MEKONG EXPRESS BUS BETERE OPTIE
Siem Reap (Angkor)
Siem Reap (Angkor)
Siem Reap –> Thailand, per openbaar vervoer (REIS VIA PER BOOT (LEUK) BATTAMBONG 9OVERNACHTEN EN VERDER NAAR DE GRENS. VANAF DEZE GRENSPOST TRANSPORT REGELEN NAAR KOH CHANG.
Thailand –> Koh Chang, per bus/openbaar vervoer en boot?
Koh Chang
Koh Chang
Koh Chang
Koh Chang
Koh Chang –> Bangkok
Bangkok/uitloop (BLIJF EEN NACHTJE SLAPEN NABIJ DE AIRPORT = 1000 THB PER KAMER)
Na lang wikken en wegen hebben we besloten om Angkor tijdens een andere reis te bezoeken. Tevens lees ik overal dat het weer in Juli niet echt aangenaam is op koh chang, dus we kiezen liever een paar andere eilanden om de laatste dagen te spenderen.
Nu hebben we onderstaande schema in gedachten.
Dusseldorf–>Abu Dhabi
Abu Dhabi
Dubai
Dubai
Abu Dhabi–>Bangkok
Bangkok
Bangkok
Bangkok –>Chaing Rai (Vliegen)
Chiang Rai
Chiang Rai
Chiang Rai –>Chiang Mai
Chiang Mai
Chiang Mai
Chiang Mai
Chiang Mai
Chiang Mai–> Phuket (vliegen, zijn er redelijk geprijsde vliegtickets te koop?)
Phuket
Phuket
Phuket–>Khoa Sok
Khoa Sok
Khoa Sok
Khoa Sok–>Surat Thani –> Koh Samui
Koh Samui
Koh Samui
Koh Samui
Koh Samui
Koh Samui
Koh Samui–> Surat Thani –> Bangkok
Bangkok
Bangkok –> Dusseldorf
Ik geloof dat bovenstaande schema meer rust geeft en minder reizen. Hebben jullie nog op/aanmerkingen?