Advies gevraagd! 16-12-2013 tot en met 15 januari 2013 Thailand/Maleisie

Beste allemaal,

Ik en mijn vriend vertrekken 16 december 2013 naar Bangkok en vliegen 14 januari 2014 terug vanuit Kuala Lumpur. We hebben onderstaande planning
gemaakt. Is dit haalbare kaart? En missen we nog iets?

Tevens ben ik benieuwd of er mensen zijn die van Koh Chang naar Koh Tao zijn gereisd en hoe.

Ik hoor het graag.

Gr, Simone

Reisplanning Plaats/Bestemming
16-dec Vertrek Dusseldorf
17-dec Aankomst Bangkok
18-dec Bangkok
19-dec Bangkok - Ayutthaya
20-dec Ayutthay - Ankor, cambodja
21-dec Ankor, Cambodja
22-dec Ankort - Koh Chang
23-dec Koh Chang
24-dec Koh Chang
25-dec Koh Chang - Koh Tao
26-dec Koh Tao
27-dec Koh Tao
28-dec Koh Tao - Phang Nga
29-dec Phang Nga Bay
30-dec Phang Nga Bay
31-dec Krabi
1-jan Krabi
2-jan Langkawi
3-jan Langkawi
4-jan Langkawi - George Town
5-jan George Town
6-jan Cameron Highlands
7-jan Cameron Highlands
8-jan Cameron Highlands /
9-jan
10-jan
11-jan
12-jan Kuala Lumpur
13-jan Kuala Lumpur overdag
14-jan terugreis Nederland
15-jan aankomst Amsterdam 14.00 uur

Alhoewel ik een liefhebber ben van Angkor en Ko Chang, moet ik je hierbij afraden om daarheen te gaan.
Je reist in het qua bezetting van hotels en openbaar vervoer meest lastige seizoen.
Aangezien je op je route vele eilanden makkelijk last-minute kunt inplannen zou ik Ko Chang strepen, en wanneer je de behoefte voelt , bijv. rond Krabi een eiland uitzoeken.

Je vroeg hoe te gaan van Koh Chang naar Ko Tao. Helaas is dat meer dan een dag. Vanuit Ko Chang is het een uur of vijf naar Bangkok. Vervolgens zou je nachttrein kunnen doen naar Chumphon, waarna je wellicht nog voor de middag op Tao kunt zijn.

Angkor zou prima kunnen, maar dan vooruit gepland met vliegtuig heen en terug.

Hans.

Hans, bedankt voor je bericht! Wat bedoel je met meest lastige periode? En kun je ook bijvoorbeeld met een boot van Koh Chang naar bijv Koh Tao?

Hans bedoelt dat je tijdens het piekseizoen reist (kerstvakantie), dit is de allerdrukste periode van het jaar in Thailand.

Er varen geen boten tussen Koh Chang en Koh Tao.

Zelf zou ik Angkor en Koh Chang er helemaal uit halen. Ik ga er vanuit dat het jullie eerste keer Thailand is. Waarom niet naar het noorden en daarna afreizen richting het zuiden van Thailand ? Van Ayutthaya bijvoorbeeld naar Sukhothai en dan door naar Chiang Mai.

We vliegen terug van Kuala Lumpur vandaar dat we het noorden overslaan ivm tijdgebrek.

Persoonlijk zou ik angkor overslaan. Het is zeker een bezoek waard maar ligt redelijk af van de route. Wil je het goed bezoeken dan moet je er toch wel 3 dagen besteden, komt er de reis heen en terug bij dan zijn dat nog eens 2 dagen. Vanaf angkor direct naar koh chang is volgens mij niet eens haalbaar in 1 dag.

Ik zou eerder een paar dagen chiang mai inplannen.

Ankor Wat en Ko Chang uit het programma halen. Van Ayutthaya naar Ankor Wat duurt minimaal 7 uur als je een gestoorde taxichaufeur vindt ander veel langer. Van Ankor Wat naar Ko Chang schat ik zo’n 5 uur.
Van Koh Chang naar Koh Tao is eerst 5 uur reizen naar Bangkok en dan 5 uur reizen naar Koh Tao als je een bus/boot toer neemt. De trein in Thailand rijdt erg langzaam.

Koh Tao is zeer relaxt maar ook erg klein dus niet veel te doen. Ik heb er een duik curcus van 4 dagen gedaan, erg leuk.
Oud en nieuw in Krabi zal stil zijn.

hallo svdv
wij gaan in jan 2014 van bkk naar maleisie reizen
wat jij wilt naar cambodja en koh chang heftig hoor echt van links naar rechts en dagen of nachten in bussen zitten
als je bv van bkk naar krabi vliegt en daar de eilanden in de andaman zee aftuft tot bv koh lipe
dan van koh lipe naar lankawi dat is toch veel relaxter
heb je een goeie reden om terug te komen in thailand
en houd er rekening mee dat je van cambodja naar thailand overland een visum voor slechts 15 dgn krijgt en dat is kort gezien je reisplan
suc6 met je reiplan mieke