Vanuit Mount Gambier

Volgend jaar (september) willen mijn vrouw en ik (50+) met de camper 5 weken rondtrekken in Australie. Vertrek punt is Mount Gambier. (familiebezoek). Ik lees veel over backpackers en de oostkust, surfen e.d.

Wij zijn hier niet op zoek naar, maar wel naar mooie natuur waar we rustig kunnen genieten.

heeft iemand ideeen of tips met als uitgangspunt Mnt. Gambier?

Alvast bedankt

Jos en Wil

Heel rustig zijn de vele Natuurparken die rond Mount Gambier aanwezig zijn, waarschijnlijk had je deze al opgemerkt op de website: http://www.mountgambiertourism.com.au

The Great Ocean Road tussen adelaide en melbourne is prachtig. Daar het binnenland een beetje ingaan is ook erg mooi. Dan bij Sidney the blue mountains is een prachtig natuurgebied. Het is niet zo dat er alleen maar overal enorm gesurfd wordt overigens, dat zijn vaak een aantal populaire stranden (mn aan de oostkust). Wij vonden de oostkust vrij veel van hetzelfde.

Vanuit Melbourne kun je naar tasmanie met de ferry. Als je van natuur houdt moet je daar eigenlijk naartoe, dat is zo afwisselend en prachtig! Wij hebben zelf qua natuur het meest genoten van dat stuk: 3 weken tasmanie, great ocean road tot mount gambier. En daar hebben we ruim een maand de tijd voor genomen.

MAW: mnt gambier, vanuit daar via de great ocean road naar melbourne. Vanuit Melbourne naar Tasmanie, en dan evt als je weer terugvaart naar Melbourne, Philip Island bekijken en dan naar huis… Dan heb je echt een spectaculaire reis en is je tijd wel vol.

Als ik jullie was, vloog ik dan heen op Adelaide (of wat het dichtst bij Mnt Gambier is) en terug vanuit melbourne. Met camper is het echt ideaal.

1 like

Vergeet ook zeker The Grampians NP niet.
Dat licht in Victoria niet ver van mt. Gambier, het is zeker 1 van de mooiste NP’s die ik heb bezocht in Australië! zeker een aanrader

Groeten, Thimo

1 like