Vanuit India/Nepal naar Australie

Hallo allemaal, vanaf okt 2009 ben ik van plan om 3 a 4 maanden door india/nepal te trekken (misschien met 1of2 mnd vrijwilligerswerk). Daarna wil ik vliegen naar australie om daar ook 3 a 4 maanden door te brengen. Het liefst de combinatie werken en surfen, ik wil best wat langer op een plek blijven. Werken is waarschijnljik nodig ivm budget :).

Heeft iemand tips voor een goedkope vlucht van india/nepal naar australie?? Ik ben waarschijnlijk in australie vanaf febr…heb geen idee nog wat een goed vertrekpunt is. Is het handig om een ticket alvast te boeken of kan ik dit beter in India zelf doen?

Bedankt voor reacties!!

Beste hanneke je kunt het best weer terugreizen naar india
en van daaruit kun je vanaf dehli vliegen naar australie al dan niet met tussenstop.
als je in india op reis bent dan kun je met de bus vanaf dehli naar kathmandu.
is goedkoop en je ziet nog eens wat.een vliegticket koop je gewoon op de luchthaven
of je nou binnenlands of naar buitenland vliegt.is goedkoper en er is altijd wel plek.
india heb ik al zeker 12 keer bezocht maar nog steeds niet alles gezien.

groetjes robbert

Je kan ook van Kathmandu naar Hong Kong vliegen (rechtstreeks met Dragonair) en van Hong Kong naar Australië. Dit is wel erg duur. Ook kan je van Kathmandu naar Bangkok vliegen en van Bangkok weer verder dit is ook erg duur.
Voor goedkopere vliegtickets kan je inderdaad het best terugreizen naar Delhi of Calcutta. Ik zou Calcutta doen omdat het dichterbij is en weer een andere route en 400 € Delhi is ook 400€ maar dan ga je dezelfde route terug.
Veel Succes

Hey Hanneke,

het probleem bij dit soort routes ligt hem in het feit dat er geen luchtvaartmaatschappijen zijn die van Europa via India of Nepal naar Australie vliegen. Dan heb je dus geen goedkoop retourtje naar Australie met een gratis stopover onderweg. Dit betekent dat je altijd een combinatie van tickets moet nemen of een rond de wereld ticket.

De volgende opties heb je dan waarbij losse tickets veruit de voordeligste is:

Rond de Wereld ticket:
London - via Bahrein - Kathmandu - via Hong Kong - Australie (Sydney, Cairns of Brisbane) - en terug via, indien gewenst, Auckland - Los Angeles - London

Dit is 1650 euro plus 500 euro tax.

Combinatie tickets:

1. Enkele reis London (of Brussel) - Delhi - Singapore vanaf 483 euro inclusief taxen
  2. Retour Delhi - Kathamndu - Delhi vanaf 205 euro inclusief taxen
  3. Enkele reis Singapore - Brisbane vanaf 296 euro inclusief taxen (Sydney is duurder, maar vanaf Brisbane ben je zo in Byron Bay voor een surftrip)

Dus in jouw geval zou je optie 1 en 3 goedkoop kunnen combineren. (Ben je nog student of onder de 26?)

En dan de terugreis, die kan altijd op verschillende manieren ingevuld worden, maar leuk is om met Air New Zealand wat te doen, want dat geeft de mogelijkheid om behalve Australie ook Nieuw Zeeland mee te nemen en een extra stopover in Hong Kong of L.A. te maken.

De volgende route kan ik dan aanbevelen:
4. Enkeltje: Sydney (Melbourne/Brisbane) - Auckland - Hong Kong (of Los Angeles, de andere kant op) - London vanaf 560 euro inclusief tax.

Al met al ben je voor 1544 euro klaar, je moet alleen nog heen en terug naar London zien te komen.

hoi!
met qantas kun je een stopover maken in india en door naar australie.
mocht je meer willen weten, mail me ff, vriendinnetje van me werk op een reisburo, kan je zo helpen!
ben je toevallig onder 26 jaar? of voltijd student? grote kans dat je op een kortingsticket kunt reizen!

hoi allemaal, bedankt voor de reacties! Mijn ticket is intussen geboekt. Ik heb een ticketgevonden wat heen vliegt op delhi en terug vanuit sydney voor 880 euro. Nu alleen nog een ticket van india naar australie, maar dit lukt waarschijnlijk voor zo’n 200 euro via airasia.
India - Nepal reis ik dan over land met bussen. Heb er veel zin in :smiley:
Groetjes Hanneke